Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 okt 2010 19:54
Je wil wat vaker in je Porsche rijden
Auto ouder als 15 jaar fiscaal aantrekkelijk
ZIE HIER DE OPLOSSING.
http://www.ooyyo.at/gebrauchtwagen-audi ... 05858.html
27 okt 2010 21:01
of deze
27 okt 2010 21:13
met 0,19 euro de km?

alleen al de benzine kost meer...
27 okt 2010 21:14
art928 schreef:http://www.autodealers.nl/Porsche/928-GTS/3634/953677/details.aspx
Is dit niks?
Mooi, en dat voor een slechts € 350,- netto per maand. De zaak betaalt tenslotte de running costs
27 okt 2010 21:26
Nou ik moet me er nog wat in verdiepen, maar stel je koopt een young timrr of oldtimer Porsche voor 20.000 - 25.000
Onderhoud, verzekering, brandstof etc . Afschrijving is relatief laag. Wat zou dat kosten per maand?
Bij telling over taxatiewaarde zeg 20.000 dat is grof weg 10% netto 167 euro per maand...
27 okt 2010 21:34
(20K * 35% * 52%) / 12
Ouder dan 15 jaar is 35% van de tax. waarde.
27 okt 2010 21:36
Wat kost een beetje leasebak per maand, honderdje of zes ex brandstof?
Ik zou een tankpas vragen én 19 cent per km declareren. Kom je waarschijnlijk ook niet helemaal mee uit qua kosten maar hoef je er ook niet zo veel aan te kort te komen.
27 okt 2010 21:45
Oldtimers zijn 35 % das waar ook. 300 euro bijtelling maar wel een mooie Porsche rijden.
Zeg dat de zaak nu voor een beetje leasebak 900 a 1000 euro betaald. Ik denk dat je met een oldtimer / youngtimer Porsche niet meer kwijt bent per maand. En je kan het voor het top management nog verder opvoeren als die meer mogen leasen per maand. Natuurlijk rij je daar ook een bmw 5 of een X5 voor, maar die zijn veel hoger in de bijtelling.
27 okt 2010 21:54
Ik rij zakelijk minimaal 50.000 km per jaar, lijkt me niets voor een Youngtimer!
27 okt 2010 21:56
Ligt er aan welke auto je koopt, met 40k km had de mijne en ik zelf weinig problemen.
27 okt 2010 21:58
Nee dat klopt. Maar dat lijkt me ook niks in een Polo Bluemotion.
27 okt 2010 22:12
Eric schreef:Ik zou een tankpas vragen én 19 cent per km declareren.
alles boven de 19 cent is belastbaar inkomen. dus alles wat je met die tankpas tankt moet je belasting over betalen...
27 okt 2010 22:20
art928 schreef:Nee dat klopt. Maar dat lijkt me ook niks in een Polo Bluemotion.
Dat heb ik nou met al de 20% bakjes die je ziet rond rijden. Lekker eco rijden met je prius, huh huh. Moet dagelijks opzij springen met de beamer op de a28 om 1 of andere aap in zn prius met een baksteen op zijn gaspedaal erlangs te laten.
Ik heb 6 jaar geleden een 320d touring gekocht zakelijk met veel opties er in en vorig jaar besloten deze prive te nemen. Onderhoud kost gemiddeld 500-750 euro per jaar. Maar die auto is zo verschrikkelijk betrouwbaar, ik wandel nu over de 335 K heen. En ik rijd (voor mijn gevoel) luxer dan een prius. Nee ik vind het even prima zo, tot ie teveel kosten gaat geven en koop ik weer een andere 320 van een paar jaar oud.
Laatst bijgewerkt door
RicardoP op 27 okt 2010 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
27 okt 2010 22:20
Als die werkgever al een aantal wagens in de lease heeft valt een tankpas meer of minder niet op. Dat het niet helemaal volgens de regels is is een tweede.
27 okt 2010 22:26
Ehhh 20% bakjes???? de BMW 320d ED en de A4 TDIe zijn ook 20% procent bakjes hoor!!

Bovendien je moest eens weten hoeveel Prius Apen voorheen BMW 3 en andere C en D segment Gorilla's waren
27 okt 2010 22:53
dynamic schreef:Ehhh 20% bakjes???? de BMW 320d ED en de A4 TDIe zijn ook 20% procent bakjes hoor!!

+1
dynamic schreef:Bovendien je moest eens weten hoeveel Prius Apen voorheen BMW 3 en andere C en D segment Gorilla's waren

-1
27 okt 2010 23:00
ver boven de 200 schreef:Ik rij zakelijk minimaal 50.000 km per jaar, lijkt me niets voor een Youngtimer!
Zonder problemen in de 850 T-5R
28 okt 2010 10:13
ach, ik ken mensen die dat doen in een Citroen DS en in een W116 mercedes...
28 okt 2010 20:57
Of in een Citroen SM zoals ik. Nou ja, geen 50 maar 30. Cool. Maar onderdelen krijgen is een ramp
29 okt 2010 22:47
stel dat je je eigen auto gebruikt. En dat je daar een vaste maandvergoeding voor krijgt en de tankbonnen kan inleveren. Moet je dan toch een ritregistratie bijhouden? Ook hierover hoor ik meerdere verhalen.
29 okt 2010 22:52
De belastingdienst die in 2004 schreef:Het onderscheid tussen woon werkverkeer en zakelijke verkeer vervalt volledig: voor elke kilometer mag maximaal 18 cent (is inmiddels 19 ct) per km onbelast worden vergoed. Deze lagere vergoeding voor zakelijke kilometers kan betekenen dat werknemers minder geneigd zullen zijn om met hun eigen auto voor de zaak te rijden. Zou u hen als werkgever tegemoet willen komen en net als in 2003 de som van 28 cent per kilometer willen vergoeden, dan kost u dat extra veel, als gevolg van de brutering van het belaste deel van 10 cent per kilometer. Bij de vergoeding per kilometer dient uitgegaan te worden van de werkelijk gereden kilometers. Voor de dagen waarop niet gereisd wordt (ziekte, thuiswerken, verlof), kan geen vergoeding worden betaald. Dat betekent dat werkgevers en werknemers een rittenadministratie zullen moeten bijhouden!
30 okt 2010 1:02
art928 schreef:Of in een Citroen SM zoals ik. Nou ja, geen 50 maar 30. Cool. Maar onderdelen krijgen is een ramp
Geen onderdelen krijgen voor een SM ... what's in a name
01 nov 2010 21:54
ja en als je ze bij de club in Frankrijk besteld, staat er op de doos "SM CLUB DE FRANCE" ... en de postbode overhandigt met een big smile de doos aan mijn vrouw......
07 dec 2010 15:15
Master Ken, wat heb je nu gedaan?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.