Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 sep 2010 13:19

Hoi Edwin,

Bedankt voor je adviezen. Ik denk dat ik -voorlopig- ook genoegen neem met het extra inlaatgeluid, zit ook niet te wachten op Honda Civic achtige donkerbruine herrie als ik met 130 over de Franse tolwegen aan het toeren ben :)

Maar als ik het gas intrap, mag ik best horen dat er lucht wordt aangezogen, zoals bij mijn 944 type 1 veel duidelijker was met het standaard systeem.

Groet,
Ton

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 sep 2010 13:25

Hi Ton. Ik heb de airbox mod en ben bij je in de buurt. Je kunt bij mij luisteren als je wil.

Zo niet, heb je op een KZ genoeg voorbeelden en variaties :)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 sep 2010 19:38

Ik heb ook de airbox mod, stage 1 chip en catback van RSBarn. Je krijg een heel mooi geluid en volgens mij geen ricer sound.

Bij constante toeren op de snelweg is de uitlaat nauwelijks te horen.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 okt 2010 21:06

Vandaag airbox mod gedaan. wat moet je anders, op een brakke regenachtige zaterdagmiddag ;-)

Vond het eerst tegenvallen, merkte weinig verschil. Totdat ik door de Beneluxtunnel reed, snelheid iets liet zakken, terug naar 3 en het gaspedaal stevig op de bodem plantte... Man, wat een geluid! Het wordt nog wat :)

Zo reed ik door de tunnel: :D

@alfa male: nog bedankt voor je aanbod, btw!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 okt 2010 21:19

Welcome to the club :wink:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 9:28

ook even hier vragen:

ik heb nu een 951

gisteren een rondje gereden met een 968


wauw

dit rijdt nog weer een stuk mooier dan mijn Turbo

ik lees in sommige onderschriften dan meer mensen de overstap gemaakt hebben

is het aan te raden?


zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
als goed is volgende week akk en als we eruit kunnen komen wat de bijbetaling moet zijn :drive:


gr Fred

oh ja dan is de KZ wel heel leuk om wat vergelijkings materiaal te kunnen zien

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 10:48

Ik heb ook vroeger een 951 gehad. Het was een 1990 model met 250pk en M030. Volgens mij is een 968 niet beter, wel anders. De duw in je rug van de Turbo was voor mij ultiem, de 968 trekt wel beter door, maar volgens mij minder opwindend dan de Turbo.

Waar de 968 zeker beter is, is qua looks. Na 18 jaar oogd een 968 nog steeds modern. Ik had heel veel moeite om de hekwacht bij de classic parking van de Concours d'élégance Het Loo te overtuig dat mijn auto 16 jaar oud was. Hij zag de nieuwe kenteken en ik moest mijn papieren uithaal om de ouderdom te bewijs 8)

Succes voor de AKK :thumleft:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 14:19

Johannvb schreef:Ik heb ook vroeger een 951 gehad. Het was een 1990 model met 250pk en M030.

Succes voor de AKK :thumleft:



bedankt voor je reactie

mijn Turbo is 220 pk en geen m030 onderstel

in mijn beleving is de 968 sneller en ik ervaarde wel een duw in de rug

inderdaad geen turbo die inkomt
maar gewoon meer power over heel de linie


en inderdaad de looks vind ik ook mooier


gr Fred

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 14:58

fredsan schreef:
Johannvb schreef:Ik heb ook vroeger een 951 gehad. Het was een 1990 model met 250pk en M030.

Succes voor de AKK :thumleft:



bedankt voor je reactie

mijn Turbo is 220 pk en geen m030 onderstel

in mijn beleving is de 968 sneller en ik ervaarde wel een duw in de rug

inderdaad geen turbo die inkomt
maar gewoon meer power over heel de linie


en inderdaad de looks vind ik ook mooier


gr Fred


:ba: Hallo, hierbij mijn eerste post...

:lol: Ik heb een 944 van '82 (160 PK) => Aangenaam rijden, heeft koppel ontbreekt servo...
:lol: Ik heb een 944 Turbo van '87 (Standaard 220 PK maar heeft er iets meer door aangepaste turbodruk) => Hier rij ik het liefst mee, goede stamp in de rug aan 3000 toeren, vlammen uit de pijp bij het opschakelen, ligt stevig op de baan enz...
:lol: Ik heb een 968 Cabrio van '92 (240 PK) => Aangenaam rijden, zeker bij Cabrio weer. Reeds verschillende keren bij inhaalmaneuver geschrokken omdat er maar geen vermogen in kwam, extra stamp in de rug komt pas bij 4000 toeren en wanneer je gewoon bent van een pak extra vermogen te krijgen aan 3000 toeren kom je soms voor verrassingen te staan... De 968 is wel een pak goedkoper in onderhoud dan de 944 Turbo, zeker wanneer je ze zoals ik binnen steekt in een Porsche Garage (Carrera Motors).

:!: Moest ik maar 1 van de 3 houden zou ik de 968 Cabrio houden, veel fun bij Cabrio rijden, onderhoudsvriendelijk en zeer sterke motor. De 944 Turbo is een van de duurste Porsches in onderhoud.

:idea: Als je mijn wagenpark met foto's wil zien, zie http://www.autovlan.be/patrick
NB: Ik weet dat de vraagprijzen daar hoog staan maar zelfs als er iemand met dat geld afkomt betwijfel ik of ik iets zal verkopen. Ze staan daar op de site omdat ik werk voor de website www.autovlan.be :roll:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 15:41

fredsan schreef:inderdaad geen turbo die inkomt
maar gewoon meer power over heel de linie


Dat klopt en als je een Chip + Airbox mod doet, dan wordt de 968 pas echt wakker :ba: Zou ik zeker aanraden.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 15:50

enne waar is die te vinden?

die box en chip?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 16:15

Ik heb nog een motronic met Digitec chip liggen voor eerste serie 968 (tot eind 1991 als ik me niet vergis). Voor wie intresse zou hebben.........

airboxmod half klaar : gaten geboord, maar moet nog K&N filter halen (tijdsgebrek). Ik merk (nog) weinig verschil, alleen iets brutere sound.

Ik ga volgende week naar Porscheperformance in Den Haag : motorgeratel op 3000rpm laten nakijken (zie ander topic) en informeren naar upgrades, vooral remmen en ophanging. Onlangs circuitdag op Zolder gedaan en de standaardremmen houden het niet .......kokende remvloeistof....... :pale:

Afbeelding

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 16:24

RSBarn voor de chip

Voor de artikel over de Airbox mod moet je op 968 Forums registreren

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 17:33

ga ik registreren

thank you

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 17:50

Airbox mod doet Frank ook. Bestaat uit 4 gaten van 5 cm diameter en de tuut van de inlaat verwijderen.

Kan daarbij ook helpen om een afscherming te maken tussen inlaat gedeelte en motorruimte ivm hete lucht van de motor.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 okt 2010 23:10

@ kristof

als zo ver is en je hebt de chip nog dan geef ik je wel een berichtje


gr Fred

p.s ook een mooie kleur dat geel!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 8:26

Mooie plaatje Kristof!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 11:22

motronic met chip ligt hier en zal voorlopig wel blijven liggen.

thnx johann, ik was als eerste aan de pitboxen smorgens, net voor zonsopgang.......

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 17:33

Mijn auto is vandaag verkocht :cry:

Het was wel zwaar, maar hij is terecht gekomen bij een enthousiast en ik heb alle vertrouwen dat de auto naar een goede thuis is gegaan.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 18:41

toch super


jij blij nieuwe eigenaar blij


gefeli met de verkoop :thumleft:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 18:44

gecondoleerd Johann :res:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 22:48

@Kristof, je heb nog iets van me tegoed...op de volgende KZ komt het goed :wink:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 okt 2010 22:54

Feli met de verkoop.
Is de nieuwe eigenaar bekend met dit forum?
Oftewel zien we de auto weer terug hier?
Oja, je avatar, kan weer een ex bij :idea:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

31 okt 2010 11:33

He Johan, het verbaast mij dat jij de auto hebt verkocht, je was immer zo enthousiast. Heb je al nieuwe (Porsche) plannen. Ik neem aan dat de chip ook is meeverkocht?

groeten JW

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

31 okt 2010 12:33

Hoi Johann,

Jammer dat de 968 weg moest maar gelukkig bij iemand terecht gekomen waar je een goed gevoel over hebt.

Jaap
Plaats een reactie