Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
31 okt 2010 13:51
wanneer nieuwe KZ ?
31 okt 2010 14:16
@JWF - ik ben nog steeds enthousiast, maar een Porsche ander dan een Cayenne of Panamera is voor mij op dit moment niet praktisch a.g.v een groeiend familie.
Ik heb nog steeds mijn 356 en de plannen is om hem naar Nederland te halen, maar wanneer dat me gaat lukken weet ik nog niet.
01 nov 2010 10:42
Nou, gefeliciteerd dan Johan. Kwam de koper hier vandaan?
01 nov 2010 11:46
Sterkte Johann
Waar staat je 356 nu dan, als ik vragen mag?
01 nov 2010 15:06
Mijn 356 staat op dit moment nog in Zuid Afrika.
01 nov 2010 23:56
zo de knoop doorgehakt
vandaag de 968 gekocht
van het weekend zal ik even foto's maken
enne de volgende KZ ben ik graag bij
heb wel wat dingen te doen
01 nov 2010 23:57
Gefeliciteerd!!
02 nov 2010 11:02
mooi hoor Fred
03 nov 2010 11:18
Ik heb even een vraagje. Ik vind dat tijdens snelweggebruik mijn motor nogal koel loopt. Deze foto heb ik gisteren avond gemaakt. Ik reed ongeveer 150 km/h.

Hebben jullie dit ook of gaat mijn thermostaat te snel open? In de stad staat hij mooi in het midden en mijn koelvin slaat ook prima in. De Kachel word ook gewoon warm. Misschien is het wel normaal maar dacht check even hier.
Gr Dennis
04 nov 2010 15:14
Het is zeker niet gebruikelijk tijdens snelwegritjes of wat voor danook ...of het dan ook slecht is laat ik even in het midden. Slaat je koelfan ook weer tijdig uit / slaat de tweede koelfan misschien tegelijkertijd aan? Daarnaast kan kijken of er geen lucht in het koelsysteem zit. Staat ergens op 968forums wel een procedure hoe te ontluchten.
gr, Danny
04 nov 2010 15:29
CS heeft geen tweede ventilator, tenzij hij airco heeft.
Maar het lijkt mij niet abnormaal dat de motor kouder is op de snelweg dan bij ritjes in de stad en rond de kerktoren, zeker met het iets koudere weer van de afgelopen weken....
Ik heb er bij mij nog niet echt op gelet.
04 nov 2010 19:39
Ik heb idd geen airco tis een CS
Mijn koelvin slaat goed in en ook weer goed uit. Dat is het probleem niet het enige is dat ik hem op de snel weg niet echt warm vind worden. Hij mag best met dit weer iets koeler worden dan normaal maar de taak van een thermostaat is om de motor in de juiste temperatuur zone te houden. Wil graag weten of jullie hier ook "last" van hebben. Zo ja dan ga ik m'n thermostaat vervangen zo nee laat ik het lekker zo
04 nov 2010 23:38
ik heb er vandaag op gelet
die van mij wordt warmer
maar ik heb hem nog maar net, dus ik kan niet vergelijken met eerder
op de snelweg zat hij net iets onder de helft zeg maar
05 nov 2010 12:02
Ik had (ook) koelingsproblemen. Nadat HCV was vervangen stond de meter ook erg laag, wel iets hoger dan bij jou. En toen op de terugweg uit Bretagne stond ie ineens wel erg hoog

Waterpomp overleden

Ik weet wel dat veel thermostaten niet open/dicht gaan op de temperaturen die de verpakking belooft...
05 nov 2010 15:25
De mijne staat onder alle omstandigheden op 8 uur. Heel soms in druk verkeer stijgt hij iets boven dit streepje. Maar ik heb wel altijd de airco aanstaan. Dit helpt. Als de airco uitstaat zie je hem ook oplopen en als de ventilator inslaat weer dalen.
06 nov 2010 1:28
Vanavond de 968 opgehaald, met nieuwe thermostaat en waterpomp staat het metertje met dit weer met rustig rijden net boven het eerste streepje, en bleef daar wat ik ook deed
Binnenkort zou het kouder en droger worden? Klinkt als perfect weer voor een KZ!
07 nov 2010 21:12
TonD schreef:
Binnenkort zou het kouder en droger worden? Klinkt als perfect weer voor een KZ!
lijkt mij ook leuk!
kijken naar dezelfde p
als ik kan zal ik erbij zijn
08 nov 2010 0:49
Even voorstellen
Mijn 968 is uit 92 en is donkergroen Gekocht in 2006. Op airco en Tempomat na is ze standaard.
In 2008 2 nokkenassen vervangen bij 240Km beurt. Recentelijk nieuwe remklauwen.
Sierlijsten op achteruit moeten nog gedaan woorden.
En aangezien ze al 4 jaar iets onregelmatig loopt bij warme motor meld ik mij graag aan voor KZ.
Zelf ben ik ex Q8 en ex Castrol dus ik weet redelijk wat van motorvloeistoffen.
Groet van Henk Timmer uit Rotterdam
08 nov 2010 18:02
Welkom Henk. Praatje over motorolie lijkt me interessant op de volgende KZ.
08 nov 2010 18:29
de volgende KZ.
verdacht stil uit KZ-garagefrank-akadimma-hoek
08 nov 2010 20:35
even wat foto's

deze velgen zitten er nu onder
wie weet wat voor velgen dit zijn?
Turbo Cup hoorde ik?
gr Fred
08 nov 2010 22:17
Mooie auto
Velgen vind ik persoonlijk minder, hoewel ze ontworpen zijn voor een van m'n favoriete P's (993 biturbo), alleen hadden ze op die auto holle spaken en 18".
De 17" "Turbo Look" vind ik persoonlijk minder, maar goed, lekker boeiend wat ik van jouw velgen vind

Prachtige lak btw
08 nov 2010 23:28
kristof schreef:de volgende KZ.
verdacht stil uit KZ-garagefrank-akadimma-hoek

Breekt Frank zijn hoofd over de turbopuzzel? Of gewoon retedruk op het werk?
09 nov 2010 9:22
Mogguh Heren,
Ff stl geweest maar daar gaan we weer :
Kz op Zaterdag 20 November vanaf 09:30 u ?
Groet, Frank
09 nov 2010 14:13
Leuk!
ik zet het in mijn agenda
Hopelijk kan ik erbij zijn
gelijk even kennismaken