FROST schreef:Ik ben waarschijnlijk de enigste hier die de 924 mooier vind dan de 944, maar goed..
Ik vind de lijnen mooi, auto is slank en sportief, niet TE hoekig en voor mij dus helemaal Porsche waardig

Heb trouwens ook niets tegen de 914, mits netjes onderhouden en origineel.
Rijeigenschappen van de 924 waren erg goed. Alleen gevoelig voor uitbreken, zoals op rontondes, met nat weer door achterwielaandrijving. Misschien ook voor 911 rijders erg herkenbaar

Technisch vond ik ze iets minder. Veel electrische problemen, koude en warme start was bij mij ALTIJD een probleem. Auto is daarvoor naar verschillende dealers geweest die allemaal weer iets anders zeiden of het probleem gewoon niet konden vinden. Uiteindelijk gewoon altijd de accu los gekoppelt na het rijden zodat hij hem niet leeg kon trekken..dat hielp wel iets.
Al in al, leuke Porsche om mee te beginnen. Heb er erg veel plezier mee gehad.
Ik heb me speciaal aangemeld op dit forum om je dan maar wat steun in de rug te geven
Ik hou van het slanke design van een 924, echt véél mooier dan een 944 die wat te dik aan doet. Dit is echter mijn mening en die wil ik dan ook niet aan iemand anders opdringen
Even de geschiedenis van mijn 924 liefde:
Nadat mijn Golf GTI ('80) wat last kreeg van mijn zware rechtervoet heb ik hem ingeruild voor een rode 924 ('77), in 1994. Deze had wat last van wat ongewenste oxidatie verschijnselen (ROEST) en ik kocht een andere rode 924 ook bj 1977 erbij voor de onderdelen (in 1996). Deze was echter zelfs beter, dus heb ik alle goede onderdelen van mijn oude over gebouwd naar de "nieuwe". Beide hadden overigens een 4 versnellingsbak en ik heb er toen nog een witte 924 (bj. 83) met vriesschade (water in het motorblok) erbij gekocht als donor voor zijn 5 versnellingsbak. Deze laatste heb ik tot 2002 gereden, maar door het gebrek aan vermogen en hoognodig restauratiewerk deed mij besluiten om een 924s te kopen. Deze laatste heb ik nog steeds en gebruik ik dagelijks voor mijn woon-werk verkeer.
Die 924s is echt een heerlijke auto (zie advatar). Hij is ooit van een oud vrouwtje geweest!!!! (het kentekenbewijs heb ik ter bewijs). Zelf heb ik aan het uiterlijk nog niets gedaan, wel onderhuids het een en ander al verspijkerd. Er ligt een 163pk blok van een 944 uit 1984 in (oude blok, 150pk, had een gescheurde kop, koelingsproblemen en uiteindelijk een kapotte oliekoeler), RVS uitlaat, nieuwe lederen bekleding, nieuwe benzine tank en verder onderhoud.
Ik heb wel een beetje spijt van het weg doen van mijn originele VW Golf GTI, maar ik zou hem nu niet in willen ruilen tegen mijn 924s. Ik zou hem er wel bij willen hebben...
Mijn droom porsche is overigens een 356, helaas zal deze wel altijd buiten budget blijven. Ik had er bijna één gekocht voor Fl. 40.000,- maar ja, mijn vriendin wilde toe per sé een huis kopen... Als ik nu een 356 die in diezelfde staat zou verkeren, dan moet ik nu minstens € 50.000,- meenemen. Een mooi alternatief is de 993, maar ook daarvoor is mijn banksaldo niet toereikend. Nog ff door sparen
Voor mij is een 924 een echte Porsche. Hij is en blijft door Porsche ontworpen, O.K. al was het ontwerp oorspronkelijk bedoeld voor Audi. Het nadeel van een 2.0L 924 is de wat matige motorisering, maar ook een merk als Porsche is niet zonder foutjes. Ik hoor van mensen binnen V.A.G. dat de Panamera regelmatig in de garage staat voor een complete motor wissel.