02 nov 2010 19:41
02 nov 2010 20:10
Staat er toch echt bijComplete auto Airco Servicebeurt bestaand uit:
• afzuigen en recyclen van oude koudemiddel
• vacumeren om vocht te verwijderen
• verse olie bijvullen
• detectie vloeistof toevoegen
• auto airco vullen (auto airco bijvullen) met nieuw koudemiddel
• airco controle op functionaliteit, drukken, temperaturen en beveiligingen
• certificaat airco-installatie
02 nov 2010 21:12
02 nov 2010 21:20
02 nov 2010 21:27
bully schreef:Staat er toch echt bijComplete auto Airco Servicebeurt bestaand uit:
• afzuigen en recyclen van oude koudemiddel
• vacumeren om vocht te verwijderen
• verse olie bijvullen
• detectie vloeistof toevoegen
• auto airco vullen (auto airco bijvullen) met nieuw koudemiddel
• airco controle op functionaliteit, drukken, temperaturen en beveiligingen
• certificaat airco-installatie
02 nov 2010 21:47
02 nov 2010 21:57
02 nov 2010 22:08
03 nov 2010 0:11
03 nov 2010 0:21
03 nov 2010 0:24
03 nov 2010 0:55
03 nov 2010 1:44
03 nov 2010 2:17
03 nov 2010 12:01
03 nov 2010 15:45
ralf996 schreef:lijkt wel of je een rad van fortuin in je wagen hebt
03 nov 2010 18:41
(bedoel niet de airco )
03 nov 2010 20:25
05 nov 2010 22:03
het geluid lijkt vanuit achteren van het midden van het dashboard te komen
05 nov 2010 23:15
Schuin achter/onder de radio zit een soort 'kruispunt' waar de vacuumstromen worden geregeld wat weer aangestuurd wordt door de climate control unit
bully schreef:Zou de airco eens laten vullen, doen ze er olie bij om de boel te smeren.
06 nov 2010 19:54
sanderv schreef:Daandeel:het geluid lijkt vanuit achteren van het midden van het dashboard te komen
Schuin achter/onder de radio zit een soort 'kruispunt' waar de vacuumstromen worden geregeld wat weer aangestuurd wordt door de climate control unit. Het geklik wat je hoort als je van bv voeten naar ruit schakelt komt (dat geklik is normaal) komt daar vandaan.
De vacuumstromen worden door de climate control gestuurd naar vacuumschakelaars die vervolgens weer de kleppen opent of sluit die van toepassing zijn op de stand waar jij hem op dat moment op zet.
Recht achter de climate control unit zit zo'n vacuumschakelaar die een klep aanstuurt duidelijk zichtbaar als je de radio, de airco schakelunit en de climate control unit verwijderd.
Het zou kunnen dat die in de problemen is.
De units uit het dashboard halen lijkt ingewikkeld maar valt wel mee:
- haal eerst de 'schermen' links en rechts van het dashboard (de schermen naast de voeten van de bestuurder/bijrijder) weg
- Dan kun je gemakkelijk de radio van achter uit het dashboard drukken
- trek het lucht rooster bovenaan in het midden uit het dashboard door dat gewoon naar je toe te trekken
- haal vervolgens het afdekplaatje los die rond alle units zit en de schroefjes afdekt waarmee de units vastzitten. (tip: doe dat voorzichtig en smeer de zijkanten waar je het langs moet trekken in met leervet of iets dergelijks om het glad te maken en het leer te beschermen)
- daarna is het een kwestie van de units losschroeven en uit het dashboard halen (stekkers gewoon rustig lostrekken)
je zou nu alleen de climate control unit kunnen inpluggen en los in het 'gat' in je dashboard leggen. hierdoor kun je kijken en beter horen wat er gebeurd als dat harde getik optreedt tijdens het rijden. Hopelijk kun je dan zien/horen waar het getik vandaan komt.
Tip2: alles terugzetten is omgekeerde volgorde. pas op: bij terugplaatsen de radio nooit terug te duwen zonder hem van achteren te begeleiden (dus zijschermen er nog af laten). Er zit zo weinig ruimte rond de radio dat je geheid een aantal draden afbreekt van hun soldeersel met allemaal rare effecten tot gevolg..