Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 nov 2010 17:16
Taxatiewaarde is 15.000. Bij inruil krijg ik er 10 voor. Klopt dit? Is het verstandig om deze uitstekende 911 weg te doen? Of liever nog even wachten?
't is een puntgave Young Classic.
Dank voor je reactie alvast!
05 nov 2010 17:20
Lekker houden, vind de inruilprijs oprecht te laag indien het een knappe is ....
05 nov 2010 17:33
Waarom weg doen? De markt is erg slecht.
05 nov 2010 17:39
Inruilprijs is ook afhankelijk van wat je er voor terugkoopt.
05 nov 2010 18:08
denk dat als je 'm op markplaats zet voor 12500,00 ben je 'm zo kwijt kan je kopen zonder inruil
ik denk gewoon dat zijn vrouw zegt inruilen en door straks al onze reacties te laten lezen zegt ie tegen zijn vrouw zie je wel we moeteen 'm houden
05 nov 2010 18:17
Wat had je op het oog dan en wat moet je uiteindelijk bijleggen bovenop die 10.000 inruil ?
"Inruil" op zicht zegt niet zo veel; al is 10.000 voor een goede SC wel heel weining. Zelf een matige met wat werk is dat wel waard.
Maar ja, als je 10.000 inruil krijgt op een perfecte 993 waar ze 15.000 voor vragen is het weer een ander verhaal....
05 nov 2010 18:39
Franz schreef:Inruilprijs is ook afhankelijk van wat je er voor terugkoopt.
Nee, in principe niet. Inruilprijs is inruilprijs. Als je bij aankoop van een andere (duurdere) auto een hogere "inruilprijs" krijgt, dan betekent dat in beginsel slechts dat je korting krijgt op de vraagprijs voor die andere (duurdere) auto

Korting die je ook had kunnen krijgen als je zonder inruiler die auto had gekocht... Bij aankoop van een andere auto heb ik zelf nooit meer gekregen dan een (goede) handelsprijs, waarna ik op de andere, aan te kopen auto een korting kreeg. Ik zou graag zeggen dat ik bij aankoop van mijn laatste (nieuwe) Audi voor mijn inruiler (ook een Audi) een inruilprijs kreeg die 5.000 euro boven de (goede) handelsprijs lag, maar dat is niet erg realistisch (want de vraagprijs voor mijn inruiler lag na inruil lager dan de inruilprijs die ik "kreeg"). Daarom zeg ik even graag dat ik op de nieuwe Audi 5.000 euro korting kreeg, en voor mijn inruiler een soort van handelsprijs
05 nov 2010 20:58
Als je er graag vanaf wilt laat maar weten
05 nov 2010 21:07
Hier nog één , SC was mn eerste liefde
05 nov 2010 22:10
als je het geld nodig hebt.. dilemma
anders houden is idd een schijtprijs die 10, ervan uitgaande dat ie redelijk is.
en denk idd dat als je m op mp oid zet je een beter prijs krijgt.
succes met je keuze
gr richard911sc
05 nov 2010 22:24
10000 is wel erg weinig als het een goede sc is, ik zou lekker wachten op betere tijden en ondertussen gewoon lekker
05 nov 2010 23:04
amandus schreef:Hier nog één , SC was mn eerste liefde

Mijn tweede

maar de eerste vergeet je nooit
05 nov 2010 23:26
Echt te weinig, maar ben wel benieuwd waar je hem dan op zou willen ruilen. Als je zonder inruil nog wel 2k korting kan krijgen, wordt die 10k eigenlijk nog maar 8k, en dan zou ik het zeker nooit doen!
05 nov 2010 23:27
Niet verkopen, of inruilen, lekker wegzetten en af en toe rijden....
Je gaat echt spijt krijgen als je hem weg doed, ik spreek uit ervaring
Als je een andere Porsche (erbij) wil gewoon ff doorsparen
Grz.
Martin
05 nov 2010 23:34
marino schreef:Echt te weinig, maar ben wel benieuwd waar je hem dan op zou willen ruilen. Als je zonder inruil nog wel 2k korting kan krijgen, wordt die 10k eigenlijk nog maar 8k, en dan zou ik het zeker nooit doen!
Juist.
05 nov 2010 23:48
marino schreef:Echt te weinig, maar ben wel benieuwd waar je hem dan op zou willen ruilen. Als je zonder inruil nog wel 2k korting kan krijgen, wordt die 10k eigenlijk nog maar 8k, en dan zou ik het zeker nooit doen!
Voorbeeld (
met inruil en waarde auto fictief op 10K);
Te kopen auto 20K
Inruil 10 K
Toe te betalen 10 K
Voorbeeld (
zonder inruil en waarde auto fictief op 10K);
Te kopen auto 20K
Korting 2K
Te betalen 18K (met behoud waarde auto fictief op 10K)
Af; verkoop waarde auto 10K
Uiteindelijke investering 8K
05 nov 2010 23:55
tja, dit was al uitgelegd, maar dan in één regel
06 nov 2010 0:09
Altijd een dilemma....Maar waar ruil je 'm op in ?
Ooit hoop ik nog eens een jongere luchtkoeler(993) te rijden. Maar of ik dan de SC wegdoe ?? Eerder de Audi er uit. Maar ja, ik heb niet echt een DD nodig , aangezien ik in het buitenland werk. Voor mij is het puur liefhebberij.
Maar even to the point.....10K , zou ik nooit doen !
06 nov 2010 0:16
marino schreef:Echt te weinig, maar ben wel benieuwd waar je hem dan op zou willen ruilen. Als je zonder inruil nog wel 2k korting kan krijgen, wordt die 10k eigenlijk nog maar 8k, en dan zou ik het zeker nooit doen!
Lees 'm nog eens goed, erwin996
Wanneer ik dus jouw redenatie volg (en die van marino en MS964) ben ik slechter uit door 2K korting te pakken (door niet in te ruilen) en mijn auto vervolgens voor de geboden inruilprijs van 10K via een andere weg te verkopen ?
Want dat is wat er staat.
06 nov 2010 1:07
erwin996 schreef:Franz schreef:Inruilprijs is ook afhankelijk van wat je er voor terugkoopt.
Nee, in principe niet. Inruilprijs is inruilprijs. Als je bij aankoop van een andere (duurdere) auto een hogere "inruilprijs" krijgt, dan betekent dat in beginsel slechts dat je korting krijgt op de vraagprijs voor die andere (duurdere) auto

Korting die je ook had kunnen krijgen als je zonder inruiler die auto had gekocht... Bij aankoop van een andere auto heb ik zelf nooit meer gekregen dan een (goede) handelsprijs, waarna ik op de andere, aan te kopen auto een korting kreeg. Ik zou graag zeggen dat ik bij aankoop van mijn laatste (nieuwe) Audi voor mijn inruiler (ook een Audi) een inruilprijs kreeg die 5.000 euro boven de (goede) handelsprijs lag, maar dat is niet erg realistisch (want de vraagprijs voor mijn inruiler lag na inruil lager dan de inruilprijs die ik "kreeg"). Daarom zeg ik even graag dat ik op de nieuwe Audi 5.000 euro korting kreeg, en voor mijn inruiler een soort van handelsprijs

Ik doelde ook niet zozeer op een verschil in aanschafprijs maar meer waar je 'm gaat inruilen. Een Porsche terugkopen bij een specialist zal een andere inruilprijs geven dan dat je een SC gaat inruilen op een nieuwe Golf bij een VW-dealer.
06 nov 2010 1:15
porsche@911 schreef:marino schreef:Echt te weinig, maar ben wel benieuwd waar je hem dan op zou willen ruilen. Als je zonder inruil nog wel 2k korting kan krijgen, wordt die 10k eigenlijk nog maar 8k, en dan zou ik het zeker nooit doen!
Lees 'm nog eens goed, erwin996
Wanneer ik dus jouw redenatie volg (en die van marino en MS964) ben ik slechter uit door 2K korting te pakken (door niet in te ruilen) en mijn auto vervolgens voor de geboden inruilprijs van 10K via een andere weg te verkopen ?
Want dat is wat er staat.
Nee, dan ben je juist beter uit, en dat staat er ook.
06 nov 2010 1:30
edit ...edit
Laatst bijgewerkt door
porsche@911 op 06 nov 2010 1:34, in totaal 1 keer bewerkt.
06 nov 2010 1:33
Dat staat er m.i. toch daadwerkelijk niet, maar goed ...
Back on-topic
06 nov 2010 4:43
Mijn aanbod blijft staan, ben altijd bereid een medeforummer een handje te helpen

Maar moet eerlijk toegeven, 10k is geen geld voor een nette 3.0sc
06 nov 2010 15:36
ja voor jou is het oud roest meneer met de gt3

maar voor een ander is het een oldtimer dat kan best wat waard zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.