Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !

13 nov 2010 20:45

Gisteren een dagje Nurburgring met DF en daar reed André ook rond met zijn GT3.
Hoezo "gevaarlijk weggedrag" een 997 :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Blijco op 13 nov 2010 21:46, in totaal 9 keer bewerkt.

13 nov 2010 20:53

Briljant!!

(10 tekens)

13 nov 2010 20:57

@ Eric4c - het was geen epoxy cirkel bij ons, gewoon een nat stuk asfalt (politie testbaan).

13 nov 2010 21:09

:thumleft:
..... maar dat zal voor het effect / resultaat geen verschil maken. ;)

13 nov 2010 21:10

Superfilmpje! Geweldig rijden, zeker in die omstandigheden!!!

13 nov 2010 21:19

Serieus Cool Stuff 8)

13 nov 2010 21:22

JP-S schreef:De c4s heb ik ondertussen TL gereden

Je 4S total loss gereden, vandaar dat ie zo goedkoop werd aangeboden op marktplaats? :pale:

13 nov 2010 22:21

@EriC4C: wat ik bedoelde te zeggen is dat ik had verwacht dat de achterkant eerder uit zou breken dan dat de auto over de voorwielen weg zou glijden in zo'n situatie met een C2.

Natuurlijk snap ik dat bij een C4 de grens verder weg ligt, maar dan ga je ook harder en heb je een nog groter probleem als je over die grens gaat dan je met de C2 al hebt :mrgreen:

Ik kan het iedereen aanraden (met welk type P dan ook :wink: ) om eens aan zo'n dag deel te nemen. 'T is echt leerzaam.
Laatst bijgewerkt door WillemB op 13 nov 2010 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.

13 nov 2010 22:24

inderdaad willem heb toen ook zo`n dag gevolgd was erg leuk :)

Afbeelding

13 nov 2010 22:27

@bassie :thumleft:

@Gijs, man, regel de volgende keer nou ook es even die epoxycirkel :drive: :mrgreen:

13 nov 2010 22:28

Blijco schreef:Hoezo "gevaarlijk weggedrag" een 997 :mrgreen:
Als je de Nurburgring onder deze omstandigheden al zo met een 996 Carrera 2 kan rijden, dan zal het met de 997 C2 nog makkelijker gaan! 8) :drive:

13 nov 2010 22:47

MarkS schreef:Waar het om gaat is wat het breedste punt van de auto is, de achterkant/heupen of bij de spiegels?

Voorbeeldje, 993 Carrera is bij de spiegels gemeten net zo breed als een S of turbo. Die zijn achter wel breder dan een carrera is maar niet breder dan de breedte gemeten bij de spiegels. Past dus net zo goed.

MarkS heeft gelijk
De carrosserie van de 911 Carrera 4 modellen is bij de achterspatschermen breder dan bij de modellen met achterwielaandrijving. 44 mm – door de grotere spoorbreedte en de bredere banden.

De afstand tussen het verste punt van de spiegels is gelijk met de Carrera 2 modellen.
Als ik naar mijn eigen 997 4 S kijk zie ik dat de spiegels maar marginaal uitsteken tov de achterschermen.
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen tel aan beide zijden 2 ongeveer 2 a 3 centimeter bij de breedte van 1.852 mm
Je kunt in ieder probleemloos door (standaard breedte) geopende garagedeuren rijden.

13 nov 2010 22:49

Topicstarter kan beter Volvo gaan rijden :mrgreen:

13 nov 2010 22:54

ik hou mn 996 niet op de weg met dit honden weer ..hij glibbert en glijd! boh!

13 nov 2010 22:56

Nergens geen last van met mijn 996, ook niet met dit hondenweer.

13 nov 2010 22:59

* Mompelt iets over remmen in bochten *

http://vimeo.com/16351263

13 nov 2010 23:06

mn banden zijn niet nieuw meer en wel erg veel water op de weg. Als het droog is heb ik nergens last van en lijkt het wel alsof ie niet uit KAN breken.
Ik heb sterk het vermoeden dat ik alsnog merktrouw ga worden!

14 nov 2010 12:49

erwin996 schreef:Nergens geen last van met mijn 996, ook niet met dit hondenweer.

Dus je onderschrijft wat TS vreest? :wink: :lol:

14 nov 2010 13:01

Hmmm ik ben met ijzel toch wel eens achterstevoren een drukke kruising over gegleden in m'n 996 C2. Geen schade overigens :-)

14 nov 2010 13:18

Ja ijzel......daar kan niemand tegenop sturen natuurlijk.
Dat had je met iedere auto overkomen.Misschien had je alleen dan in een andere positie de kruising over gegeleden. :wink:

14 nov 2010 14:09

Zonder dit te willen betrekken op personen :!:
Opvallend wel, de berichten in dit draadje, de geuite aannames over zowel gedrag van 4w als 2w aangedreven 911-jes.

Blijkt maar weer: Iedereen die nog nooit 'kritieke' situaties zelf ervaren heeft en daarbij snapt hoe weggedrag en onderstel (samen)werkt zou beter wachten met duidelijke uitspraken tot deze eigen ervaring :P

997S is geen gevaarlijke Porker , wel geeft ie erg laat aan wanneer ie aan het eind van zn kunnen is , betekent dat als ie gaat ...gaat ie goed en ben je hem kwijt . Dit ook omdat de P heel hard gereden kan worden hetgeen betekent heel hard onderuit gaat ....
Als hier inderdaad een 2W wordt bedoelt :?:
dan klopt het niet, moet 4W zijn :idea:

14 nov 2010 14:52

ricky911 schreef:Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen tel aan beide zijden 2 ongeveer 2 a 3 centimeter bij de breedte van 1.852 mm
Je kunt in ieder probleemloos door (standaard breedte) geopende garagedeuren rijden.

Of als je het echt zeker wilt weten, met een rollermaat naar het porschecentrum, betreffende model opzoeken, raampjes open en meten maar. :idea:

Mark, die zo eens bij PCG te werk is gegaan. :mrgreen:

14 nov 2010 15:01

Paul II schreef:Zonder dit te willen betrekken op personen :!:
Opvallend wel, de berichten in dit draadje, de geuite aannames over zowel gedrag van 4w als 2w aangedreven 911-jes.

Blijkt maar weer: Iedereen die nog nooit 'kritieke' situaties zelf ervaren heeft en daarbij snapt hoe weggedrag en onderstel (samen)werkt zou beter wachten met duidelijke uitspraken tot deze eigen ervaring :P

997S is geen gevaarlijke Porker , wel geeft ie erg laat aan wanneer ie aan het eind van zn kunnen is , betekent dat als ie gaat ...gaat ie goed en ben je hem kwijt . Dit ook omdat de P heel hard gereden kan worden hetgeen betekent heel hard onderuit gaat ....

waar het om gaat is of de auto zich voorspelbaar gedraagt op de grens. en dat doet een 2 wel en een 4 veel minder
van lennep kon alles met een 911 en niets met een ferrari, hij had geen idee wat die auto ging doen op de grens.

14 nov 2010 15:05

Paul II schreef:Zonder dit te willen betrekken op personen :!:

Paul de vierde spijtoptant , zonder het op de man te spelen , GET A LIFE :wink:

14 nov 2010 15:15

Had wel laatst piepende bandjes bij optrekken (14 graden C buiten).
Zeer verrassend.
Plaats een reactie