Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
15 nov 2010 10:44
porscheware schreef:Heb nu alleen een cuprohr en wil het geluid best iets mooier/harder hebben.
Cuprohr + kat-vervanger + K&N-luchtfilter & -box met gaten = net iets mooier/harder dan alleen met cuprohr.
15 nov 2010 23:16
zie eerdere post: heb vele mogelijkheden geprobeerd. Ben uitgekomen bij:
originele primaire demper, holle katalysator(openslijpen,leeghalen,dichtlassen-->maar dit hoef ik jou uiteraard niet te vertellen, je kan ook gewoon een holle buis opmaat lassen ipv katalysator, maar nadeel hiervan is dat de lambda sensor los moet en schroefdraad ernstig beschadigt van lambda(-->lees nieuwe is duur), en g pipe(als vervanging voor secundaire demper).
Heb er ook nog een open filter bij(met bocht). is wat mij betreft mooiste combo. Als je onder 3-4k rpm rijdt ietwat luider maar vooral dieper(goed uit te houden geluid, lees:geen hoofdpijn) boven 4k rpm een agressieve wilde grom zonder hoofdpijn maar met WOW effect wat mij betreft.
Wil je het nog mooier, zul je denk ik moeten denken richting spruitstukken op maat per cilinderbank, 2 katalysators (1 achter elk spruitstuk) en dan 1 centrale demper waar het samenkomt(a la 993), zodat voor alle de cilinder banken de uitlaat wegen nagenoeg gelijk qua lengte zijn, maar wel samenkomen. En dan een beetje proberen/experimenteren met de demper waar het samenkomt( kleiner vs grotere demper, dikker vs dunner materiaal, vorm?). Succes!
02 dec 2010 14:16
Nogmaals over of er een extra pakking nodig is bij de koppelingen van het uitlaatsysteem...
Olaf is zeker van niet maar ik heb toch mijn twijfels over de afdichtingen. Op Pelican's website hebben ze het over Wurth pasta.
Zijn er nog meer ervaringen beteft de koppelingen?
02 dec 2010 19:08
Inderdaad, pasta is alleen voor als het niet past, als het niet past heb je (of is het) niet goed gedaan.
Net zoiets als plamuur voor gelaste delen, als je het goed doet is er vrijwel geen plamuur nodig, wellicht alleen als onderlaag voor de lak