11 nov 2010 20:46
11 nov 2010 20:48
Today, as Porsche celebrates its 60th anniversary in America, let's revisit some of the highlights that have distinguished Porsche's journey. Here are just a few annotated events from Porsche's American history book, beginning with one man's passion for a singular German sports car.
1950: Austrian turned New Yorker Max Hoffman, who already established a successful European import business with his Hoffman Motor Cars, introduces the first-ever Porsche 356 to America. Hoffman knows that American servicemen who served overseas in WWII developed a passion for European sports cars. While Ferdinand "Ferry" Porsche hopes Hoffman might sell five Porsches a year, Hoffman explains: "If I cannot sell 5 per week, then I'm not interested in the business."
1950: The first three Porsches arrive on American soil. Two are delivered to a gentleman racer who would become the patron of American sports car racing, Briggs Cunningham. The third remains with its importer, Max Hoffman – who goes on to win the "Most Interesting Car" award at the 1950 Watkins Glen Concours d'Elegance in September.
11 nov 2010 20:50
12 nov 2010 10:10
12 nov 2010 10:22
12 nov 2010 10:25
Eerste 356 speedster was wel een midden motor.
12 nov 2010 11:44
13 nov 2010 10:10
Franz schreef:Zou er dan toch een productiemodel op basis van de 918 Spyder gaan komen?
kristof schreef:de type 64 was nog een andere dacht ik ?![]()
17 nov 2010 10:11
17 nov 2010 10:34
De Porsche Cayman heeft gedurende z'n carrière nogal last gehad van de 911: hij mocht nooit te veel in het vaarwater van z'n broer komen. De Cayman R komt nu echter wel heel erg in de buurt.
Inderdaad, dit is de mysterieuze 'wereldprimeur met middenmotor' waar Porsche in een persbericht gewag van maakte. Maar wees gerust: de R is niet zomaar een Cayman met een ander uiterlijk.
Allereerst weegt de Cayman R 55 kilogram minder dan de Cayman S, de auto waarop hij is gebaseerd. Het leeggewicht is zodoende slechts 1.295 kilogram. De pk-/gewichtsverhouding is met handbak 3,9 kg per pk. Porsche bereikte de gewichtsreductie door toepassing van lichtgewicht materialen en het weglaten van comfortverhogende voorzieningen. De lichtste 19-inch wielenset van Porsche behoort tot de standaarduitrusting en de lithium-ion accu uit de 911 GT3 is een optie.
Extra vermogen is er ook: 10 pk meer dan de S, waardoor de Cayman de beschikking heeft over 330 pk. Dat maakt een sprint naar 100 km/h in 5,0 seconden mogelijk, met de optionele PDK-transmissie is dit 4,9 seconden. Met handbak is de topsnelheid 282 km/h en het gemiddeld verbruik 9,7 liter per 100 km. Met PDK is dit respectievelijk 280 km/h en 9,3 l/100 km.
Uiterlijkheden
Autospotters herkennen een R aan de vaste achterspoiler, zilverkleurige velgen en de exterieurkleur 'Peridot'. Bovendien heeft Porsche de Cayman R 20 millimeter verlaagd. Verdere herkenningspunten zijn zwarte frames rond de koplampen, zwarte buitenspiegelkappen en Porsche-striping aan de zijkant in het zwart of in zilverkleur.
De Porsche Cayman R debuteert morgen op de LA Auto Show en komt in februari naar Nederland. De prijzen zijn al bekend: met handbak krijgt u 'm voor 95.800 euro mee, met PDK is de prijs 97.500 euro.
17 nov 2010 11:03
17 nov 2010 11:05
De Porsche Cayman heeft gedurende z'n carrière nogal last gehad van de 911: hij mocht nooit te veel in het vaarwater van z'n broer komen. De Cayman R komt nu echter wel heel erg in de buurt.
Inderdaad, dit is de mysterieuze 'wereldprimeur met middenmotor' waar Porsche in een persbericht gewag van maakte. Maar wees gerust: de R is niet zomaar een Cayman met een ander uiterlijk.
Allereerst weegt de Cayman R 55 kilogram minder dan de Cayman S, de auto waarop hij is gebaseerd. Het leeggewicht is zodoende slechts 1.295 kilogram. De pk-/gewichtsverhouding is met handbak 3,9 kg per pk. Porsche bereikte de gewichtsreductie door toepassing van lichtgewicht materialen en het weglaten van comfortverhogende voorzieningen.
Bovendien heeft Porsche de Cayman R 20 millimeter verlaagd
17 nov 2010 12:30
17 nov 2010 12:55
17 nov 2010 15:49
911gt2 schreef:Ik had graag een vierpittertje gezien...
17 nov 2010 16:12
17 nov 2010 16:51
17 nov 2010 17:05
17 nov 2010 17:09
17 nov 2010 17:12
Franz schreef:911gt2 schreef:Ik had graag een vierpittertje gezien...
Meen je dat? Zo'n TSI uit de VAG-stal waar half Nederland mee rondrijdt? Nee, dank je. Als Porsche nu zelf een vierpitter zou ontwerpen dan was het ander verhaal geweest maar dat gaat niet gebeuren.
17 nov 2010 20:35
911gt2 schreef:Wie heeft het over een TFSI?
17 nov 2010 21:28
Tank je Cayman elke keer half vol en je bent ook 55kg lichter.
17 nov 2010 21:47
17 nov 2010 22:05
17 nov 2010 22:33
RS-R schreef:Op diverse Duitse Porsche sites wordt gemeld dat de Cayman productie stop gezet zou worden.
DeniS2 schreef:Filmpie: http://www.autoweek.nl/video/2126/Porsche-Cayman-R