Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

11 nov 2010 22:11

Ik heb even een vraagje. Ik vind dat tijdens snelweggebruik mijn motor nogal koel loopt. Deze foto heb ik gisteren avond gemaakt. Ik reed ongeveer 150 km/h.


Vandaag ritje Den Haag en terug gedaan (Beek auto Racing) en als ik niet i nde file stond, maar gewoon kon doorrijden op de snelweg, stond mijn thermometer net hetzelfe ! Zodra het vertraagde en op de N wegen, gaat hij iets omhoog.

Radiator van een CS krijgt veel meer rechtstreekse koude luchtstroom dan een 968 met airco. Immers de radiator van de airco zit pal voor de motorradiator gemonteerd. Kan misschien wel reden zijn dat hij dus vrij koel blijft.

Ritje naar Beek (Porscheperformance) had te maken met uitzoeken geratel aan de motor op 3000rpm. Zie het (verrassende) resultaat in mijn topic bij techniek, motor.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

11 nov 2010 23:05

Metertje stond vandaag bij mij (Rotterdam-Amsterdam VV.) op/iets boven het eerste streepje... Zelfs vorig winter stond die meter niet zo laag als op de foto.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

12 nov 2010 11:26

Bedankt voor de link. Jammer dat ze niet kunnen rekenen, want 50mm is niet 2 inch. Ik heb de gaten -as per instructions- 2 inch gemaakt. Even kijken of ze ook passend spullen hebben :)

Then again, 0.8mm is ook niet echt heel veel verschil ;-)

P.s. ik heb niet meer gereden met de 968 sinds ik die afgelopen vrijdag bij race for fun heb opgehaald. Wat een k** weer en weinig tijd..

M'n handen (en rechtervoet..) jeuken!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

12 nov 2010 13:07

Net mijn "hockeysticks" naar de spuiter gebracht. Kristof: er zaten gewoon normale boutjes bij, dus ik denk dat de speciale tool niet nodig zal zijn?

Peter968: Heb jij nog je contact gesproken over die stickers/tape voor de rand van de achterklep?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

14 nov 2010 15:00

ik wil graag zaterdag ook even langs komen

ik weet alleen niet precies wat het adres is.


wil iemand dat mij even berichten?


dank je wel


gr Fred

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

14 nov 2010 20:43

Ik zal er wel vroeg zijn...

heb 2 klussen namelijk: koelwater wisselen en dynamoriem spannen.

Het koelwater neem ik zelf mee. Volgens het handboek gaat er 7,8 Liter in dus10 liter zal wel genoeg zijn.

EDIT: ik bedenk me net dat de afstelling van de handrem misschien ook nagezien moet worden.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

15 nov 2010 10:06

Heren

Ik vrees dat ik er niet ga geraken zaterdag. Andere familiale verplichtingen.
Misschien in de loop van de namiddag, maar dan bel ik nog wel met Frank.

Net mijn "hockeysticks" naar de spuiter gebracht. Kristof: er zaten gewoon normale boutjes bij, dus ik denk dat de speciale tool niet nodig zal zijn?


Je gaat het nodig hebben om de lijsten die er op zitten los te maken......
En als je het origineel wil houden, kan je ze herbruiken. Maar misschien heeft Frank wel zoiets liggen. Het zit soms in gereedschapskoffertjes met verschillende soorten "koppen" voor sterschroeven en kruisschroeven en inbusschroeven....

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

17 nov 2010 20:37

Peter968: Heb jij nog je contact gesproken over die stickers/tape voor de rand van de achterklep?[/quote]

:thumleft: Ja Jasper, heb een proefstrook in mn auto liggen ondertussen.Eens kijken of we er wat van kunnen maken. Zie je zaterdag!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2010 16:17

Kan iemand mij het adres PBen?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2010 16:19

Shit, ik krijg mijn agenda niet meer rond. Ik kan er helaas niet bijzijn :(, volgende keer weer...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2010 22:29

Ik kom morgen denk ook even langs, hoeft niet direct iets te gebeuren maar vind wel leuk om even te kijken.

Jaap

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2010 23:35

Vanmiddag wat spul gekocht voor morgen... Ik ben er klaar voor :thumleft:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2010 23:46

Bedankt voor het adres. Ik zal er zijn. Geen treintje denk ik, wil even een klein beetje uitslapen na een zware week ;) Ben dus iets later, tegen het eind van de ochtend ofzo..

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 0:07

Die week duurt bij mij NOG een week :mrgreen:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 18:07

Frank en Patrick, het was gezellig en heel erg bedankt voor de hulp!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 20:55

Ook weer thuis, nu met de nieuwe schokbrekers eronder. Stukken beter wegedrag maar ik denk dat nieuwe rubbers in de draagarmen het echte verschil gaan maken. Daar gaan we van de week eens achteraan, en een paar nieuwe remschijven natuurlijk! Was weer een productief dagje zo bij elkaar :thumleft: (Mn maatje is voor een 944 cabriolet gegaan en heeft de 968 laten staan overigens)

Peter

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 21:02

Frank en Patrick, nog maals bedankt voor de gastvrijheid. En volgende keer neem ik de ontbrekende moertjes mee zodat we die peesjes wél kunnen vervangen :)

Leuke dag gehad zo! Alleen, sommigen hoorden het misschien al, doet m'n 968 sinds vandaag moeilijk met starten. Niet altijd, lijkt er op dat ie alleen moeilijk doet als ie warm is geweest en een tijdje (kwartier tot een uur ofzo) stil heeft gestaan. Als ie gewoon warm is (uitzetten met warme motor en gelijk weer starten, ging goed) of echt koud (paar uur stilstaan) gaat het goed. Even 45 min ergens op visite geweest en toen startte ie weer lastig. Daarna half uurtje thuis voor ik de auto naar z'n slaapplek ging brengen, weer moeilijk. In de garage, motor uit, paar minuten (3 tot 5) wat anders gedaan en toen startte ie gewoon bij de eerste omwenteling van de startmotor, zoals normaal.

Ideeën? DME-relais?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 21:17

Temperatuursensor op het blok?

Begin met schoonmaken van de kontakten.... kan ook de oorzaak zijn.
heb je een multimeter? de weerstand van de sensor is ca. 1000 Ohm. Wijkt de weerstand gigantisch af: vervangen.

@Fred: koelwater was niet verder gezakt dus mag je die container overnemen. Hoeft maar een beetje bij en daarvoor koop ik wel een fles van 1 liter.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 21:25

Waar vind ik die? :oops: Kan morgen wel even gaan meten, als ik m'n multimeter (en de sensor) kan vinden ;-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

20 nov 2010 21:27

Die sensor zit voor het inlaatspruitstuk op het blok.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 nov 2010 12:11

harstikke leuk

allemaal bedankt voor de gezelligheid!


Frank en Patrick bedankt voor de goede hulp!
Ik hou jullie op de hoogte :)



@ Patrick --> ik had jou mijn speciale ding gegeven voor de velgen
heb jij die terug in de auto gelegd?
of op de plank?

Volgende keer neem ik gebak mee

en wat poets spullen :flush: kleien en zo

@edwin is goed doen we volgende keer --> hebben we toch een brug voor nodig

@peter
jammer anders had je maatje er volgende keer bij kunnen zijn
geintje wens hem veel plezier met zijn nieuwe aanwinst

tot de volgende KZ



gr Fred

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 nov 2010 15:02

Net nieuw op het forum. Heb de auto van Johannvdb gekocht.

Porsche 968
Midnight blue
100.000 km
Nodige technische specificaties o.a:
RsBarn chip stage 1
RsBarn sportuitlaat

Auto is volgens mij in erg goede staat. Zit nog wel over een upgrade van het onderstel te denken. Huidige veren en dempers zijn van 1994.
Opties zijn gele Koni's met M030 stabies danwel Intrax set. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Johann was erg enthousiast over het KZ initiatief. Ik zou graag de volgende zaterdag ook langs willen komen.

Groet,
Diederik

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 nov 2010 15:05

ps: hoe voeg je eigenlijk een foto aan je profiel toe?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 nov 2010 15:13

Hi Diedrik, welkom hier en op het forum. Gaaf dat je Johan zijn auto gekocht hebt, volgens mij heb je er een heel goeie aan!

Heb net gisteren mijn schokbrekers aan de voorzijde vervangen voor gele koni's, achter heb ik deze al eerder gemonteerd. Absoluut een verbetering in het weggedrag maar heb nog een probleem met wat versleten rubbers blijkt. Ik kan je dus niet echt advies geven over onderstel aanpassingen maar er zijn er vast die dat wel kunnen.

Hou dit draadje in de gaten voor een volgende KZ zou ik zeggen.

Peter

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 nov 2010 18:31

Peter968 schreef:Ook weer thuis, nu met de nieuwe schokbrekers eronder. Stukken beter wegedrag maar ik denk dat nieuwe rubbers in de draagarmen het echte verschil gaan maken. Daar gaan we van de week eens achteraan, en een paar nieuwe remschijven natuurlijk! Was weer een productief dagje zo bij elkaar :thumleft: (Mn maatje is voor een 944 cabriolet gegaan en heeft de 968 laten staan overigens)

Peter


Goed dat het gelukt is met de koni's, kon ook niet anders met zo'n team. Welke rubbers zijn dan versleten, die aan de achter of aan de voorkant van de draagarm. Die achteraan zijn eenvoudig te vervangen maar voor de voorkant van de A-arm bestaat volgens mij alleen 'after market' voor.

Jaap
Plaats een reactie