Mijn conclusie: - 15 km woon-werk met een porsche kan, geeft geen problemen, zeker bij een nieuwer type motor - echt plezier (ff doortrekken) ga je niet doen op deze afstand, want motor koud; daarvoor heb je dan het weekend... - naar verhouding veel verbruik bij korte ritjes, want motor koud - bij iedere ander merk auto heb je hetzelfde, zij het dat een porsche er langer over doet om warm te worden, want bevat doorgaans twee keer zoveel olie
ben er nog niet helemaal uit maar het wordt zo goed als zeker een model 911 (993/996/997) want daar gaat toch wel mijn voorkeur naar uit verder moet het een schakel bak zijn en de kleur zwart/grijs/zilver/wit hebben mijn voorkeur
Mocht het een 996 of een 997 worden binnen budget, lees je even in op plof poef paf. Doet dit je niks, kan je het negeren tot akk. Mis overigens de 964 in je rijtje, of is dat een bewuste keuze(911 voor 993).
Ik rij op en neer naar mijn werk in mijn boxster , 10 km, ( 4 dgn per week ) kan ie gemakkelijk tegen. Wel regelmatig een lange rit maken, zodat de olie en de motor goed warm geweest is, en op tijd nieuwe olie er in. en niet te veel toeren als ie koud is natuurlijk. in de zomer je kap open en met een smile naar je werk