Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: wij willen 'n porsche 996 cabrio kopen

06 dec 2010 9:55

ver boven de 200 schreef:..Bij een sportwagen loop je altijd een risico, maar laat je niet afleiden door het eeuwige geneuzel over een kapotgaande 996 3.4 motor!

+1, ben bang dat dat eeuwige geneuzel nooit op zal houden.. Maar goed, in het kort, een 3.6 (MkII), zeker met een tip heeft er weinig last van (van het zogenaamde gevoelige IMS Lager). Het zijn vooral de 3.4 (MkI) handbakken die dit iets vaker hebben, maar dan nog is het maar een klein aantal (alleen komen dit soort verhalen vaker naar voren, omdat er relatief veel P's 996 3.4 rondrijden en omdat sommigen hier er blijkbaar plezier in hebben om maar steeds weer een opmerking te plaatsen over dit gevoelige IMS Lager :roll: ).. Dus wat hierboven al is gezegd, maak je er niet te druk over.. Gewoon lekker verder zoeken en zorgen dat de onderhoudshistorie klopt en altijd een AKK doen!

06 dec 2010 11:18

Daar gaan we :popcorn: :mrgreen:

06 dec 2010 11:24

laten we hopen van niet.. De discussie lijkt me nu toch wel echt tot in den treure te zijn gevoerd.. :bang:

06 dec 2010 11:50

gast schreef:
marcelkolen schreef:ik dacht dat dat probleem alleen bij de eerste 996 tot de 3.6 motor er kwam aanwezig was.

Klopt, maar Wolf weet niets van Porsches na 1998. Soort van mindblock oid. Plus die discussie hadden we al gehad. Bij de oosterburen zal jouw wunsch vast ergens op je staan te wachten.

Vraag Sjonnie maar eens...

06 dec 2010 11:54

bij de 3.6 kan het ook voorkomen, maar in mindere mate (dat was die van Sjonnie, toch?).. En bij een tip in nog mindere mate.. Bij de 3.4 (en dan met name de eerste generatie, dus tot MY00 geloof ik) is er iets meer kans..

Shit, nu ga ik toch weer mee in de discussie.. :wink:

Ergo, niet te veel aantrekken van al die enge verhalen hier, ieder model heeft wel z'n probleempjes.. Zie bijv. de rekening hierboven van een 993TT.. :shock: En zo heeft de 964 ook wel wat, etc, etc..

06 dec 2010 12:38

Mark996 schreef om 10 uur 24:laten we hopen van niet.. De discussie lijkt me nu toch wel echt tot in den treure te zijn gevoerd..

Mark996schreef om 10 uur 45:bij de 3.6 kan het ook voorkomen, maar in mindere mate (dat was die van Sjonnie, toch?).. En bij een tip in nog mindere mate.. Bij de 3.4 (en dan met name de eerste generatie, dus tot MY00 geloof ik) is er iets meer kans..

Shit, nu ga ik toch weer mee in de discussie..

Het is sterker dan jezelf :lol:

06 dec 2010 12:55

tujbo onderhoud is altijd duur. maar er is niks kapoet 8) gewoon lekker door met matching nummers.
in de sectie 996 zie ik daarentegen heel veel nieuwe motormeuk. en reken maar dat pag het in het begin onder de pet heeft gehouden. graties nieuwe motor maar mondje dicht. niets aan de hand, doorlopen mensen.

maar je kunt ook lekker bij B. in het groepje denial :mrgreen:

06 dec 2010 22:54

mark996 schreef:bij de 3.6 kan het ook voorkomen, maar in mindere mate (dat was die van Sjonnie, toch?).. En bij een tip in nog mindere mate.. Bij de 3.4 (en dan met name de eerste generatie, dus tot MY00 geloof ik) is er iets meer kans..

Shit, nu ga ik toch weer mee in de discussie.. :wink:

Ergo, niet te veel aantrekken van al die enge verhalen hier, ieder model heeft wel z'n probleempjes.. Zie bijv. de rekening hierboven van een 993TT.. :shock: En zo heeft de 964 ook wel wat, etc, etc..

ook deze 3.6 tiptronic bij TJ heeft de 80 niet gehaald:
Porsche 996, Carrera 4S Coupe, Tiptronic

Nieuw

Kleur Zwart
Interieur Natuurbruin (kleur naar keuze)
Transmissie Automaat
Bouwjaar 2002-01
Kilometerstand 78.000

Opties Airco
Volleder
Raff lederen stoelen
Lendensteun verstelling op bestuurdersstoel
Groot lederpakket
- Middenconsole achter leder
- 3 Spaaks sportstuurwiel leder
- Hemelbekleding leder
- Zonnekleppen leder
- Stuurasbekleding leder
- Telefoonhoorn leder
- Afdekking interieurverlichting leder
- Dorpelbinnenzijde leder
Boordcomputer
Parkassistent
Schuifdak
Achterwisser
Navigatiemodule voor pcm
Telefoonhoorn voor pcm
Cd wisselaar
Edelstalen instaplijsten
Groene zonnebaan in voorruit
18'' Turbo look velgen

Algemeen In oktober 2010 is er voor garantie een fabrieks nieuwe motor geplaatst t.w.v. € 15.000,- !!
Eerste eigenaar auto
Deze Porsche 996 loopt vanaf nieuw in de Porsche garantie!
Porsche garantie geldig tot 07-2011!
Schadevrij
Dealer onderhouden

Prijs € 47.500,-

11 dec 2010 23:14

yes, we zijn er uit!

vandaag aangekocht een 911 carrera 2 cabriolet 3.6 LAPISBLAUW
door de vele aanwijzingen over t verschil 2 of c4 gekozen voor deze.
is helemaal strak en maar 79000km gelopen en zijn beurten al gehad.
gewoon een schitterende complete auto met alle toeters en bellen erop. zelfs een uitlaatdemper automatisch??>>> nog nooit van gehoord voor deze zoektocht. verder donkerblauw raf leder en tiptronic. compleet nav systeem en hifi pakket etc etc. Wij zijn er erg blij mee.

bedankt voor jullie hulp en uitleg!. top!!

gr marcel

11 dec 2010 23:16

Foto's natuurlijk, zelf vandaag ook een auto gekocht :ba:

Gefeliciteerd Marcel, maarrrrr waar blijven de foto's?..... :mrgreen:

Gefeliciteerd met jullie aankoop.
Geniet ervan!!!

11 dec 2010 23:20

carrera 4, bekleding leer natuurleer kleur
kleur liefst donker grijs of zwart

marcelkolen schreef:vandaag aangekocht een 911 carrera 2 cabriolet 3.6 LAPISBLAUW verder donkerblauw raf leder

:mrgreen:

11 dec 2010 23:23

Gaat het niet altijd zo bully :mrgreen:

12 dec 2010 10:08

bully schreef:
carrera 4, bekleding leer natuurleer kleur
kleur liefst donker grijs of zwart

marcelkolen schreef:vandaag aangekocht een 911 carrera 2 cabriolet 3.6 LAPISBLAUW verder donkerblauw raf leder

:mrgreen:

die begreep ik dus ook al niet.. Er zit nogal een verschil tussen natuurleder bruin en blauw en dan ook nog met raff leder.. :scratch:
Maar ja, als jij er maar blij mee bent! Gefeliciteerd en we wachten op de foto's.. :wink:

12 dec 2010 11:22

Super!!! Nu natuurlijk benieuwd naar de foto's!

Geniet van elke kilometer in deze machine! Wanneer wordt ze geleverd?

12 dec 2010 11:24

ja ik begrijp jullie reactie. in het begin had ik mijn twijfels over deze kleur. na mijn zoektocht bij diverse bedrijven zag ik ze steeds meer en tussen de grijze en zwarte modellen staan. toen deze buiten stond in t daglicht dacht ik echt wauw toch wel een mooie frisse kleur. net even iets na al die zwarte en grijze waar ik in heb gezeten. daar kwam bij dat deze het nieuwere model was met de 3.6 motor en bekerhouder :-) en een tiptronic uitvoering met maar 79000 km met volledige historie. Ook heeft de auto zijn 80k beurt al gehad. verder mooie 17"velgen zonder schade. gewoonweg een schitterende auto vind ik verder met geheugen stoelen nette kap hardtopetc etc. ik heb alleen wat foto's met mijn telefoon gemaakt de auto komt dinsdag en zal dan andere foto's laten zien

gr marcel
IMG_0010 (640x478).jpg

12 dec 2010 11:30

nog 2 foto's alvast
IMG_0017.JPG
IMG_0013.JPG

12 dec 2010 11:35

de laatste 2
IMG_0007.JPG
IMG_0009.JPG

12 dec 2010 11:44

mooi hoor! Ik zou er nog even 18 inch onder zetten (wel originele graag, deze bijv. Afbeelding), maar dat moet je natuurlijk zelf weten.. :wink:

12 dec 2010 15:39

Mooie auto, geslaagde zoektocht! :res:

12 dec 2010 16:29

Mooie auto. Huidige velgen voor de winter en bovenstaande 18 inch voor de zomer.

Veel rijplezier :drive:

16 dec 2010 18:06

+1 ..... mooie wagen en velgen zoals Chelsea ook aangeeft!

18" voor de maanden die lekker warm zijn en de rest met winterbandjes op 17" :wink:

19 dec 2010 10:22

Gefeliciteerd.
Blauw/blauw is een mooie combinatie. Een toonbeeld van goede smaak. :res:

19 dec 2010 11:18

Marcel gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst :!:

Vind de adviezen die men heeft gegeven niet altijd even geweldig; doel op de (vermeende) problemen met motoren.
Vroeg me af of mensen met een dergelijk model die zich wel eens zorgen maken over mogelijke problemen dit in zo'n draadje van zich af proberen te schrijven.
Wel begrijpelijk maar betekent een slecht advies voor newbies.

mark996 schreef:... en dan ook nog met raff leder.. :scratch:

Wat bedoel je daar mee Mark, vroeg ik me af als happy bezitter van de 2e P. zonder leer met gaatjes :)
Plaats een reactie