Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 nov 2010 23:55
cabrio wim schreef:Je moest je schamen Jaap.

In tegendeel

Jaap gebruikt z'n
GT2 Wannabee ten minste waar die voor gemaakt is
Enige (aanvullende) tips die ik kan geven m.b.t. stallen
- op oude banden of bokjes zetten.
- schoon wegzetten.
- goed geventileerde ruimte.
- dak dicht en raampjes op 'n kier.
- matten en alle andere losse zaken die vocht en vuil kunnen vasthouden er uit halen.
23 nov 2010 10:12
bertberg schreef:Hebben jullie nog andere tips?

Geen ervaring mee.
23 nov 2010 10:13

Rijden moet je met zo'n ding!
23 nov 2010 12:22
Inderdaad Ewout


Even in de gaten houden of je auto op een gewone betonnen vloer staat omdat beton vocht kan onttrekken uit je banden.
Vochtgehalte wordt in alle delen in een bepaalde ruimte altijd gelijk, of er nu direct contact is of niet.
Banden kunnen al na een dag een plat kantje krijgen, of na weken nog niet.
Alleen als je de auto voor vele maanden weg zet zou ik rekening houden met dit punt.
Maar dat 1e hoop ik niet voor je
23 nov 2010 18:30
platte bandjes krijg je na de winterstalling weer goed door op 1 bar te zetten
en rustig een stukkie te rijden, door warmte zetten de koordlagen zich weer
rond
23 nov 2010 18:34
mijn winterstalling
23 nov 2010 19:31
overmorgen
23 nov 2010 20:26
marco angelo schreef:platte bandjes krijg je na de winterstalling weer goed door op 1 bar te zetten
en rustig een stukkie te rijden, door warmte zetten de koordlagen zich weer
rond
jij wil graag je band kapot rijden?
gewoon banden voor stalling op 3,5 bar en dan als je gaat rijden terug naar normale spanning.
heb genoeg banden gezien die met 1 bar nog er in de wang flink kapot heeft gereden.
23 nov 2010 23:10
Inderdaad ....

.. dat er mee doen, waarvoor ze gemaakt zijn
23 nov 2010 23:53
Wolf;mijn winterstalling!
He Wolf, zijn dat allemaal kroegen daar tegenover?
Of winkelkes?
24 nov 2010 9:56
Elektrische luchtontvochtiger in de garage plaatsen (en aanzetten).
24 nov 2010 10:01
winkeltjes bompa.
27 nov 2010 18:36
@ wolf
ik heb de winterbandjes op het SC'tje laten leggen, wax'je erop, en
27 nov 2010 21:31
Winterbanden op het SC'tje laten leggen?
Leggen?
Geeft dat geen schade?
Sorry......
01 dec 2010 22:15
Was vandaag wel de perfecte "Winterstalling" buiten. Mijn "Peetje" even in de "Wasserette" met hogedrukspuit nat gemaakt! Toen lekker een kleine 60 km warm en droog gereden!
En zo krijgt roest geen kans en blijft hij in conditie!
01 dec 2010 23:52
bompa schreef:..... nat gemaakt! Toen lekker een kleine 60 km warm en droog gereden!
En zo krijgt roest geen kans en blijft hij in conditie!

Een natte
911 door de pekel droog gaan rijden en dan roest geen kans?
Of waar heb jij vandaag 60km wegdek zonder pekel kunnen vinden?!?
01 dec 2010 23:54
... 15 rondjes op's circuit van Zandvoort gereden
02 dec 2010 0:48
997 roest niet alleen de schroefjes en de boutjes!
08 dec 2010 21:57
Hoe sluit je zo'n druppellader eigenlijk aan?
Gewoon op de + en - terwijl de accupolen nog aan de accu zitten, of moet je de accupolen eerst loskoppelen?
Heb een keer met een alfa de airbagcomputer opgeblazen met een acculader (600 euri's), vandaar de vraag.
08 dec 2010 21:59
ja met alles erop
08 dec 2010 23:21
Zelf haal ik de aardedraad van de accu los en sluit dan pas de druppellader op de accu aan.
Dan denk ik te voorkomen dat er door de druppellader (lek-)stroompjes door de auto gaan lopen waardoor je een soort van omgekeerde kathodische bescherming zou krijgen (lees: roest).
Of het echt hout snijdt weet ik niet, maar op geattendeerd door een vriend die met het gebruik van een druppellader ineens wel heel veel roest op zijn oude auto kreeg.
In ieder geval is het losmaken van de aardepool weinig werk.
08 dec 2010 23:25
doe moet je even uitleggen hoor , dan kan mijn alarm toch ook niet aan
en de druppellader zorgt toch voor de conditie van de accu ? en om niet leeg getrokken teworden door verbruikers,kortom geeft toch geen extra stroom door je circuit ?
09 dec 2010 8:52
Dan is inderdaad het alarm er af, maar dat is toch geen probleem als de auto binnen staat? De accu is er ook af en zodra die erop komt gaan volgens mij vanzelf de startblokkering en het alarm weer in werking.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.