Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
11 dec 2010 14:53
Ik vind het wel wat, weet iedereen wat mijn expertise is.
11 dec 2010 17:29
Viel me inderdaad tegen van hem, want dan had hij wel even kunnen melden dat al die data ergens opgeslagen moet worden

Serieus: ik denk dat we dit niet moeten doen op het PF, inderdaad zoals Jurgen al zei, je zet een half-commerciele deur open.
11 dec 2010 18:14
Waar kan ik mn visitekaartje plaatsen
11 dec 2010 18:16
Op Linkedin.
11 dec 2010 18:22
Heb ik net opgezegd omdat elke Jan Doedel daar op zit , was vergeten ook mn manicure ...
ben voor een Porschedin
11 dec 2010 18:41
@ Amandus
11 dec 2010 18:48
horn schreef:of gewoon elkaar uitnodigen voor linkedin...

Horn is onbekend op linkedin ... dus dat wordt wat moeilijk uitnodigen.
11 dec 2010 23:16
Ik vind linked-in ook over the top. Meer spam dan serieus zakelijk contact. Ik zou het wel leuk vinden om van de mensen hier te weten wat ze doen, zodat we van elkaar gebruik kunnen maken. Natuurlijk is er altijd het risico van vermengen van hobby en werk, maar als je daar goed mee omgaat, hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik wist op een gegeven moment dat Dimitri-Turbo goed een straat aan kan leggen en heb hem een keer benaderd. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt omdat de gemeente niet wilde dat ik dat als privé persoon zelf ging oplossen, maar naders beslist wel.
Dus een vermelding van wat iedereen doet is handig; net zoiets als het smoelenboek!
11 dec 2010 23:57
kan idd zeker handig zijn. heb hier al diverse malen gebruik gemaakt van de (zakelijke) expertise van PF'ers. Alleen door vaak te komen krijg je op een gegeven moment een mooi beeld van wie wat doet. Een 'plug je eigen job/bedrijf' topic is - kan ik me voorstellen - wel erg commercieel. Zie de reacties in het verleden op dergelijke initiatieven van mannen als Jos Targa, Rovako etc... (hoewel dat natuurlijk meer on topic Porsche is).
12 dec 2010 0:44
Mijn naamgenoot schreef: Natuurlijk is er altijd het risico van vermengen van hobby en werk, maar als je daar goed mee omgaat, hoeft dat geen probleem te zijn.
En daar wringt 'm de schoen ; degenen die zich netjes opstellen, en op de eerste plaats hier zijn als Porsche-liefhebber, daar heb je geen last van, maar juist de spammers komen hier met andere bedoelingen. Als mod moet je dan iets van de een wél toestaan en van de ander afkeuren, voer voor discussie, want dat kun je nooit altijd juist doen en zal ik ook zeker niet pretenderen. Wat mij betreft ook mede daarom één lijn.
12 dec 2010 1:28
Zoals gezegd: > 100 posts does the trick denk ik wel. En commerciële posts waar deze niet horen, zoals in het verleden in een paar gevallen, ja, dat is best tricky. Maar in een draadje wat er voor is, why not?
Maar goed, het gaat 'm niet worden, zoveel is wel duidelijk, hoewel er 17 voor stemmers zijn en 9 tegen. Geen man overboord, het was just an idea.
12 dec 2010 4:05
Inderdaad, op deze manier zal het 'm wel niet gaan worden.
Maar noem het sponsorpagina's, beperk de berichten tot 1 p.p. met max. 2 foto'tjes incl. een verplichte jaarlijkse forumdonatie van € xx,00 en het zou een kans kunnen hebben. Wie het allemaal gaat administreren en hoe, geen idee.
Succes ermee.
12 dec 2010 13:16
Misschien is een andere invalshoek een optie: in de sectie met links een kopje met "bedrijven van pf-ers" waar elke forumer met meer dan 100 posts desgewenst een link kan plaatsen. Is minder opdringerig en je kunt dan toch uitzoeken of het product of de dienst die je zoekt door een mede pf-er wordt geleverd/verzorgd.
12 dec 2010 21:10
roenkie schreef:in de sectie met links een kopje met "bedrijven van pf-ers" (...) een link kan plaatsen. (...) je kunt dan toch uitzoeken of het product of de dienst die je zoekt door een mede pf-er wordt geleverd/verzorgd.
Op basis van (slechts) een url zoeken of het product of de dienst door een PF'er wordt geleverd/verzorgd?
13 dec 2010 10:30
roenkie schreef:Misschien is een andere invalshoek een optie: in de sectie met links een kopje met "bedrijven van pf-ers" waar elke forumer met meer dan 100 posts desgewenst een link kan plaatsen.
Sommige forumers zetten een link naar hun bedrijf in hun signature (zoals Erick, Marcel, RoVaKo e.a.) - stoort (mij alleszins) niet
13 dec 2010 11:14
Het zou mooi zijn als je een vraag kan stellen in een bedrijven topic die dan per PB beantwoordt moet worden.
"Ik ben op zoek naar een stucadoor voor mijn nieuwe woning"
Alleen is het dan niet de bedoeling dat de stucadoors gaan reageren in het topic ("Je hebt PB! *knipoog*"), maar alleen echt per pb!
Dus dan hou je ene topic met alleen vragen over.
Ik zie dat wel zitten!
13 dec 2010 12:09
Ik heb er totaal geen problemen mee.
Het is toch ook mooi als je zo iemand de handel kan gunnen.
En met meer dan 1000 doorverwijzingen naar een bedrijf in Steenwijk lijkt mij dit zeker ook te kunnen...
13 dec 2010 12:37
Je grammofoonplaat blijft hangen

en bovendien
13 dec 2010 13:12
Jij hebt geen smaak , je houd niet van Rolex....en daarbij het fruit is nog niet rijp
Weet nog steeds niet waar ik mn visitekaarte kan plaatsen
Voor de goede orde voor wie het nog niet weet , ben keukenboer met de preciezie van de 1000 posts van Renntech
13 dec 2010 13:29
roenkie schreef:Misschien is een andere invalshoek een optie: in de sectie met links een kopje met "bedrijven van pf-ers" waar elke forumer met meer dan 100 posts desgewenst een link kan plaatsen. Is minder opdringerig en je kunt dan toch uitzoeken of het product of de dienst die je zoekt door een mede pf-er wordt geleverd/verzorgd.
Lijkt mij een prima optie. zolang het geen enorme commerciele bende wordt waar iedereen alleen maar met z'n waar loopt te leuren dan goed initiatief. gewoon linkje naar je bedrijf met evt. korte omschrijving van dienst die je kunt leveren en gebied waar je dit wilt/kunt uitvoeren
13 dec 2010 15:37
Krimson schreef:.. gewoon linkje naar je bedrijf met evt. korte omschrijving van dienst die je kunt leveren
Kijk bijvoorbeeld eens naar de onderschriften van gast & Erick
MI is dat (meer dan) commercieel genoeg - en kan je aan dit soort onderschriften zien welke PF'er wel of niet z'n zaakjes op het PF wil slijten
Ik vind dat soort uitgebreide onderschriften persoonlijk forum-vervuilend & storend, maar dat ter zijde ...
13 dec 2010 15:41
Dat ben ik wel weer met U eens ....beter omdat in een aparte draad te vermelden
13 dec 2010 16:06
Olaf schreef:Ik vind dat soort uitgebreide onderschriften persoonlijk forum-vervuilend & storend, maar dat ter zijde ...
Wat vind je dan van een username van je bedrijf en een avater met je bedrijfslogo?
Vind het raar dat jij je daar bij mij aan stoort. Zeker omdat ik hem onlangs heb aangepast qua kleur.
Laatst bijgewerkt door
Erick op 13 dec 2010 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.
13 dec 2010 16:45
Mijn overgrootvader begon in 1882 een bedrijfje als rietdekker en riethandel.
Nam het bedrijf over van paps in 1985 en toen was de hoofdmoot spoorbiels.
Kocht ze van de Ned Spoorwegen, maar ook in Duitsland, België, Polen, Denemarken en Zweden.
Hoe noemen ze dat tegenwoordig "retail" oftewel groothandel, van Groningen tot Kerkrade en Vlissingen.
Helaas het raakte uit de mode en ook door het milieu gebeuren.
Nu rijden we met rijplaten en draglineschotten ook weer door het land en heb weer te eten
13 dec 2010 17:39
En dan wil ik ook nog even dat verhaal van ene Joost (ken de jongen verder niet) die Renntech heeft overgenomen onder de aandacht brengen.
Dat zijn voor mij de "Bikkels"