Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 dec 2010 0:30
Bassen schreef: koppelings set zelf kost 900?
Echt niet , max
€500,-
26 dec 2010 0:35
Ja maar dat is niet voor de 964 bedoeld, en zelf al was dit de goede, ik kan het zelf niet monteren.
26 dec 2010 0:48

verkeerd gekeken
Dan nog kost een set maar
€600,-Ik schrijf dit omdat je aangaf dat de set alleen al €900,- kost.
Laat een specialist er een dag aan werken 8x €60,- = €480,-
Voor max €1100,- moet hij er onder zitten.
Ben ik toch blij dat ik ze er zelf in kan zetten
26 dec 2010 0:53
het vervangen van mijn koppeling kosten net geen € 2000,-
daar zat wel nog een paar losse onderdelen bij.een gaffel ofzo.
anton964
26 dec 2010 1:05
Hmm, dan was ik de vorige keer wel extreem veel kwijt. €2400,- Heb op ebay net een leuk adres gevonden, onder andere verkoop van koppeling set 635 euro (zou het zelf kunnen ophalen) Ze verkopen meerdere producten waar ik geïnteresseerd ben Cuprhor enzo.....
http://cgi.ebay.nl/Porsche-964-Kupplung-Kit-F-S-Bj-90-91-N-E-U-/360312360217?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e44a4d19
26 dec 2010 13:06
Bassen schreef:Hmm, dan was ik de vorige keer wel extreem veel kwijt. €2400,- Heb op ebay net een leuk adres gevonden, onder andere verkoop van koppeling set 635 euro (zou het zelf kunnen ophalen) Ze verkopen meerdere producten waar ik geïnteresseerd ben Cuprhor enzo.....
Dat lijkt me een betere prijs..... een beetje garage moet dit klusje binnen een dag geklaard hebben.... ben je met zo'n 1000 - 1200 euro klaar..... 2400 euro is dan wel wat aan de hoge kant...... waren het toen geen guldens?
26 dec 2010 13:19
Waren helaas geen guldens, maar ik geloof wel dat alles toen vervangen is (drukgroep en dat soort dingen)
@Elferhenkie, ik had al uitgezocht dat het om modeljaar 1990 gaat en uiteraard een C4
26 dec 2010 13:29
Er staat voor zowel C2 als C4. Maar ik zit er nu wel naar te kijken maar ik ben bang dat ik iets als de koppeling uiteindelijk toch door een specialist laat doen
26 dec 2010 14:40
Laat als je de koppeling vervangt meteen het vliegwiel controleren, deze gaan met enige regelmaat stuk. Neem bij het vervangen van de koppeling ook de bediening van de koppeling mee. Deze heeft het even zwaar gehad als de koppeling in die 60000 km
Dennis
26 dec 2010 16:58
Dennisklootwijk schreef:Laat als je de koppeling vervangt meteen het vliegwiel controleren, deze gaan met enige regelmaat stuk. Neem bij het vervangen van de koppeling ook de bediening van de koppeling mee. Deze heeft het even zwaar gehad als de koppeling in die 60000 km
Dennis
Wat gaat er volgens jou met enige regelmaat kapot aan een vliegwiel dan..??
Alles checken is natuurlijk goed, maar gewoon maar alles vervangen is zonde van het geld als het niet nodig is...
26 dec 2010 17:11
volgens mij heeft een 964 een dual-mass vliegwiel en deze willen nog wel is verslijten.
hierdoor komt het nog wel is voor dat er een RS set in gezet word met dus een singel-mass vliegwiel.
26 dec 2010 17:16
Dennisklootwijk schreef: Neem bij het vervangen van de koppeling ook de bediening van de koppeling mee.
Wanneer je hiermee de drukgroep bedoelt, dan ben ik het met je eens
26 dec 2010 17:46
Cloaca schreef:Dennisklootwijk schreef:Laat als je de koppeling vervangt meteen het vliegwiel controleren, deze gaan met enige regelmaat stuk. Neem bij het vervangen van de koppeling ook de bediening van de koppeling mee. Deze heeft het even zwaar gehad als de koppeling in die 60000 km
Dennis
Wat gaat er volgens jou met enige regelmaat kapot aan een vliegwiel dan..??
Alles checken is natuurlijk goed, maar gewoon maar alles vervangen is zonde van het geld als het niet nodig is...
Inmiddels heb ik een mooie aanbieding gekregen, ik ga er vanuit dat deze materiaal alleen vervangt als dit echt nodig is. Zelf heb ik niet de kennis om dit zelf te kunnen doen, kan er wel achter komen welke set ik moet hebben maar daar houd mijn kennis op.
26 dec 2010 18:53
Bassen schreef:Waren helaas geen guldens, maar ik geloof wel dat alles toen vervangen is (drukgroep en dat soort dingen)
Complete set bestaat altijd uit drukgroep + plaat. Altijd samen vernieuwen!
26 dec 2010 18:58
Kun je nagaan hoeveel verstand ik ervan heb en hoe duur het dan geweest is.
26 dec 2010 19:13
-bassie- schreef:volgens mij heeft een 964 een dual-mass vliegwiel en deze willen nog wel is verslijten.
hierdoor komt het nog wel is voor dat er een RS set in gezet word met dus een singel-mass vliegwiel.
T/m de 1991 hadden ze een DMF (dual mass flywheel), die dingen hebben rubberen ringen, die gaan kapot vanaf model 1992 hebben ze een dubbel vliegwiel van het merk LUK, die zijn van staal, die gaan niet meer zo makkelijk kapot. Hoeft dus geen RS set in, dat is nl een enkele, maakt meer herrie.
26 dec 2010 22:26
klopt en je merkt ook verschil kwa rijden.
en je hoort ook de versnellingsbak wat meer rammelen bij stationair
26 dec 2010 23:30
Het tweemassa vliegwiel moet inderdaad ook gecontroleert worden. De stalen (luk) variant is beter van kwaliteit maar niet gevrijwaard van problemen. Deze tweemassavliegwielen hebben stalen veren en een heel taaie vetsoort in zich. Als deze vliegwielen defect gaan komt het vet naar buiten.
Wat ik altijd mee vervang is het hevel dat het druk- of treklager bediend. Deze is net zo goed aan slijtage onderhevig als de koppeling en kost meestal maar een paar tientjes. En voorkomt daardoor problemen gedurende de levensduur van de tweede koppeling.
groet Dennis Klootwijk
26 dec 2010 23:35
-bassie- schreef:volgens mij heeft een 964 een dual-mass vliegwiel en deze willen nog wel is verslijten.
Klopt en ken je het spreekwoord, dubbele koppeling en dubbele prijzen

Zowel bij mijn 993 en mijn vorige 964 vernieuwd, kassa
Was ook een keer zo "slim" om een goedkoper setje te kopen bij een autoshop en monteerde dit op een 2.7 van een kennis
Motor kon er mooi weer uit, hij kwam niet vrij en dan doe je dit nooit meer
26 dec 2010 23:41
valeo maakt voor bepaalde auto`s gewoon goede vliegwielen dual en singel mass.
ik weet dan een dual-mass bij volvo zo rond de 1000 euro zit origineel.
en ik hoorde dat er vaker bij zulke porsche`s gekozen word voor een RS kit en dus singel-mass
bij subaru demonteerde we de dual-mass vliegwielen en smeerde dan de veren met speciaal vet en dan was het piep probleem verholpen.
gezien bij subaru daarom meestal de bak er af moest.
26 dec 2010 23:44
Het aanbod dat ik nu heb is €1650,- (inclusief btw). Hiervoor word de motor uit de carrosserie gehaald en koppelingsplaat, drukgroep en drukgroeplager vervangen.
27 dec 2010 0:33
Mooie prijs.
27 dec 2010 11:30
Als motor er toch uit moet, in hoeverre is het dan handig om nog wat extra onderhoud te doen aan die motor, waar ze normaal gesproken niet goed bij kunnen?
27 dec 2010 12:15
porsche964 schreef:Als motor er toch uit moet, in hoeverre is het dan handig om nog wat extra onderhoud te doen aan die motor, waar ze normaal gesproken niet goed bij kunnen?
Goed idee, ff kleppen stellen en bougietjes vernieuwen
27 dec 2010 12:41
.. dat kan ook als het blok nog in de auto zit, Hans
.. denk zelf aan het (indien noodzakelijk) motorplaatwerk vervangen - en hetzelfde geld voor de motor-ruimte-isolatiemat ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.