Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

26 dec 2010 14:30

Jeroen914 schreef:waar heb je het bekleden laten doen?

Via via via, Louis heeft overal zijn mannetjes voor ;)... (dus ik weet het serieus niet!)... Vind dat het er op de foto's in elk geval erg strak uit ziet, en in zijn eigen auto (die op hetzelfde adres gebeurd is) zat het er ook HEEL netjes in ;)

Ohja, voordat ik daar vragen over ga krijgen. Ja, het wordt een racer conversie, maar ook JA, ik wil het interieur wel in 1x netjes doen. Mocht ik hem ooit terug bouwen naar "normaal", dan is dat deel in elk geval al klaar ;).... Hopelijk van de week even die kant op, proefzitten voor de hoogte van de stoeltjes, zal dan wat meer foto's maken ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

26 dec 2010 16:58

Erg netjes! Blijft een erg leuk project om te volgen!

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

26 dec 2010 18:31

Ziet er super uit zo!

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

26 dec 2010 23:56

Goede keuze deze Speedster stoelen! Maak je er nog een a la origineel klapframe onder zodat je evt. nog wat achterin parkeren? .... sorry, onzinnig natuurlijk in een racer.

@ Steef: krijg je al weer zin?

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 10:00

Klapframe vooralsnog niet... Maar wie weet als ik het na een half jaar toch wel handig vind ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 10:21

Prachtig Pascal :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 10:42

roondejong schreef:Goede keuze deze Speedster stoelen! Maak je er nog een a la origineel klapframe onder zodat je evt. nog wat achterin parkeren? .... sorry, onzinnig natuurlijk in een racer.

@ Steef: krijg je al weer zin?



heb het nog steeds naar mijn zin met mijn andere racer...

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 11:09

Die stoeltjes zien er wel erg chique uit zo. Ben benieuwd naar het plaatje als alle bekleding en stoelen er in zit.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 11:16

Pascal schreef:Klapframe vooralsnog niet... Maar wie weet als ik het na een half jaar toch wel handig vind ;)


wellicht even nazien maar als op het kenteken staat 4 zitplaatsen dan moeten de stoeltjes wel naar voren kunnen klappen
voor de apk

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 11:34

RDW check AM-93-05 :idea:

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting :arrow: coupe
Aantal zitplaatsen :arrow: Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen :arrow: N.v.t.
Kleur(en) :arrow: ROOD

.. maar natuurlijk altijd handig om te weten voor andere Project bouwers :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 12:01

:thumleft:

Alleen ziet de keurmeester straks wel stoeltjes

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 15:07

Pascal schreef:En wederom is de 356 weer wat stappen verder.... (en nee, niet omdat ik het heb gedaan ;) )

Ondertussen wordt er een gescheiden remsysteem aangebracht. Originaliteit oke, maar veiligheid is ook wat waard ;)
Afbeelding


Pascal,
Vraagje: ik moet binnenkort de stalen Speedster van een vriend technisch gaan opbouwen maar vraag me af of je een Kever dubbelkrings HRC hebt gebruikt of een 944 HRC. Gebruik je twee enkele remvloeistofpotjes of de Kever combi?

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 15:37

roondejong schreef:Vraagje: ik moet binnenkort de stalen Speedster van een vriend technisch gaan opbouwen maar vraag me af of je een Kever dubbelkrings HRC hebt gebruikt of een 944 HRC. Gebruik je twee enkele remvloeistofpotjes of de Kever combi?

Hahaha, ik maak alleen de foto's! Uit mijn hoofd is er 1 remvloeistofpotje.... Maar welke HRC (Hoofd-Rem-Cilinder?) erop zit, echt geen idee....

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 21:14

als ik het zo zie, niet van een 944

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

27 dec 2010 22:22

Volgens mij een 411/412 hoofdremcilinder. Lijkt op een Mexico-kever hoofdremcilinder...

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 0:15

Zie het nu na vergroting: een 19 mm waarschijnlijk van een 1302 met een kever rempotje dus.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 9:32

roondejong schreef:Zie het nu na vergroting: een 19 mm waarschijnlijk van een 1302 met een kever rempotje dus.


IMHO

Eigenlijk zonde om de remmen van een 356 te gaan (upgraden) met VW onderdelen, wetende dat goed onderhouden trommels ook zeer goed remmen. Je kan nog altijd de trommels van de Carrera monteren, wat trouwens ook af fabriek kon , maar zeer zelden gebeurde, dit omdat er helemaal niets mis was met de originele remmen.

Ik heb mijn eerste 356 verkocht en nadien terug gekocht, toen was ook de conversie naar de schijven gebeurt, ik heb die onmiddelijk terug op trommels gezet, en nog nooit problemen ondervonden met de remmen, ondanks het toegenomen vermogen.

Daar komt bij, dat er nu voorzichtiger met de wagens gereden word dan vroeger.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 10:08

ppp 356 schreef:Eigenlijk zonde om de remmen van een 356 te gaan (upgraden) met VW onderdelen, wetende dat goed onderhouden trommels ook zeer goed remmen. Je kan nog altijd de trommels van de Carrera monteren, wat trouwens ook af fabriek kon , maar zeer zelden gebeurde, dit omdat er helemaal niets mis was met de originele remmen.

Ik zat er al op te wachten Paul ;)... De remmen is "niets" aan gedaan, alleen het systeem is dus gescheiden gemaakt. Navraag leert, dat Louis daar dus inderdaad een VW rem cilinder (heet dat zo?) voor heeft gebruikt, omdat deze net zo goed/beter als de oude Porsche variant was.

De trommels zijn dus nog gewoon de originele trommels, alleen loop ik nu niet het risico, dat ik 4 wielen zonder rem heb, maar maximaal 2 tegelijk ;)
Dat was de gedachtengang hoor, niet "betere remmen", maar "veiligere remmen" ;)

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 10:33

Een beetje spanning in het leven mag toch :lol: :lol:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 12:23

ppp 356 schreef:Een beetje spanning in het leven mag toch :lol: :lol:


Ondanks dat deze opm. waarschijnlijk grappig bedoeld is slaat dat nergens op.

Voorop gesteld dat een trommelremsysteem wat in goede staat verkeerd en goed is afgesteld gewoon uitstekend remt (circuitgebruik uitgezonderd) zie ik niet in waarom je uberhaupt nog een enkelkrings HRC zou gebruiken.
Er wordt met deze auto's een stuk minder gereden als vroeger en ook nog wel eens vergeten om de twee jaar de remvloeistof te verversen. Het risico van door je rem trappen met een enkelkringsremsysteem is dan helemaal niet "spannend" (lees niet leuk) meer...

Porsche maakte 1 op 1 gebruik van onderdelen uit de VW schrappen (uit mijn hoofd een VW bus HRC) dus waarom zou je daar ook niet uit "upgraden" naar een veilig systeem waarbij je inderdaad altijd twee remmende wielen tot je beschikking hebt? Vervang dan gelijk de remslangen door "steel braided" slangen aangezien de rubberen slangen niet heel lang mee gaan.

Als je ook met deze auto regelmatig op het circuit wil rijden en je op een 356 schijfremmen voor wil hebben monteer dan alleen de CSP set! Kost behoorlijk veel meer dan de sets geleverd door EMPI en AC industries maar de remklauwen zijn echt van veel betere kwaliteit.
In combinatie met schijfremmen moet er ook een 22 mm hoofdremcylinder gemonteerd worden aangezien er meer vloeistof verplaatst moet worden door de grotere inhoud van de klauwzuigers.

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 19:53

Nee, schijfremmen komen er niet op, de trommels voldoen voor mij prima (ga namelijk het circuit niet op ;) ).... Dat is voor mij het stukje spannende... Overigens, als je de auto gewoon goed onderhoudt en er genoeg mee rijdt (zoals Paul doet!), zal het verhaal ongetwijfeld minder spannend zijn!

Voor de rest, kreeg bovenstaande uitleg ook ongeveer van Louis, dus voor mij was het vrij eenvoudig om hier wel voor te kiezen... zoals gezegd, originaliteit heeft zijn waarde, maar een stukje redundancy is ook prettig (zit in de IT, en 1 is geen ;) )

Qua kabels/slangen, ik neem aan dat die netjes nagekeken worden, en indien nodig vervangen ;)
Even foto's van de telefoon afhalen, vanochtend de voorkant eindelijk op de plaat gezet (min of meer, camera vergeten...)
Afbeelding

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 20:02

Mooi ! :sunny:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 23:18

Hier zitten de Carrera spiegels er nog niet op ... Verder helemaal top!

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 23:20

Heel fraai ! :thumleft:

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

28 dec 2010 23:47

Carrera spiegels komen "volgend jaar", als de bovenkant/buitenkant van de wagen gedaan gaat worden. Dus eerst even zo rond rijden ;)
Plaats een reactie