Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie Targa 1970

25 aug 2010 10:35

Hier een site in de US waar die asjes los te koop zijn:
http://www.stoddard.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=219&cat=Targa+Top+Components

Misschien op nummer zoeken of vragen bij specialisten in NL/B

Bij mij was er ook één gespleten en hier hebben ze een metalen buisje omheen gesoldeerd. Niet erg mooi maar het is wel sterk. Enige nadeel is dat het veertje dat de hendel vast klemt er nu niet meer inzit. Dus die hendel valt er nu wel eens uit bij het invouwen.

Op termijn wil ik dat asje dus ook vervangen.

Re: Restauratie Targa 1970

25 aug 2010 11:54

Prachtig Heinz, bedankt :thumleft:

Re: Restauratie Targa 1970

02 sep 2010 15:12

Heinz schreef:Op termijn wil ik dat asje dus ook vervangen.
maar de behuizing zit dicht met klink nagels


Heb het sluitwerk van het dakje gehaald, en het eens goed bekeken. De behuizing is niet gepopnageld maar geweld, de popnagels houden een stootstrip vast aan de behuizing(dus niet losmaken, of je moet wek zoeken :mrgreen: ) Heb de 5 gewelde punten weggeslepen en de boel open gemaakt, wat blijkt: asje of busje zit geponst. Conclusie voor mij althans (ken niets van metaalwerken op wat bruut lassen na):weggebracht naar een klein metaalbedrijfje in de buurt, die het busje opnieuw gaan draaien en bevestigen voor mij, exact hetzelfde, maar dan in staal!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Sorry voor de slechte pics. gemaakt met gsm!

Re: Restauratie Targa 1970

03 sep 2010 10:03

Ziet er goed uit :cheers:

Hoe ga je de sluiting weer dichtkrijgen?

Succes ben erg benieuwd, kun je dat bedrijfje niet meteen nog een asje laten maken voor mij?

Re: Restauratie Targa 1970

03 sep 2010 14:22

Te dichten d.m.v een paar puntlasjes, en wat betreft nog een asje laten maken voor jou, is beter dat je de sluiting eraf haalt en naar mij op stuurt, want het asje moet eruit geslepen worden en opnieuw geponst worden. Ik heb daar geen machines voor, jij wel? Stuur per pb wel ff mijn nr, door kun je bellen als je wilt. PS: Weet nog niet wat het gaat kosten, schat zo een 100 €

Re: Restauratie Targa 1970

15 sep 2010 21:10

Er is post voor je, kijk ff in de brievenbus :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

15 sep 2010 21:47

Dank je, ziet er erg goed uit.

Zelf vandaag alle onderdelen voor de montage van het dak binnen gekregen. Nu uitkijken naar een droge dag om de auto zonder dak naar Pijnacker te rijden.

Re: Restauratie Targa 1970

12 nov 2010 22:02

Vandaag mijn auto opgehaald bij Rovako. Targa dak ziet er erg mooi uit en het was een stuk stiller ook boven de 100 kmh. Ik zal morgen bij daglicht wat foto's maken en plaatsen. :cheers:

Re: Restauratie Targa 1970

12 nov 2010 23:02

:thumleft:

Re: Restauratie Targa 1970

12 nov 2010 23:14

Mooi dat dit weer goed opgelost is. :thumleft:

En nu sparen voor de rest, en straks je droom Porsche. :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 15:34

Hierbij de foto's van het vernieuwde dak.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ik ben heel erg blij met de aansluiting op de voorruit en de targa beugel.

@JMS de sluitingen bleken uit eindelijk niet meer goed genoeg. Vooral het lossen van de tweede haak "windvanger" was onvoldoende. Daarom alsnog gebruikte "nieuwe" sluitingen geplaatst

Ik heb ook een beshermhoes laten maken door Rovako. Deze kun je gebruiken om het dak plat op de grond in en uit te klappen in plaats van op je tenen zoals in het boekje staat aangegeven en om het opgevouwen dak in de kofferbak te beschermen.
Afbeelding

Tevens heb ik schuim en kunstleer meegenomen om in het interieur aan de slag te gaan. Krijg bijna zin in de winter :mrgreen:

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 15:40

Da's weer 'n knap staaltje (vak)werk van RoVaKo :thumleft:

.. ben benieuwd wat je zelf aan het interieur gaat doen :arrow: en naar het uiteindelijke resultaat natuurlijk :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 15:40

Ziet er goed uit Heinz

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 15:43

Netjes. Heb je ook een nieuw rubber over de A-stijlen gekocht, en zo ja waar heb je deze weggehaald? Bij mij is dit rubber te 'dik' waardoor het dakje iets te hoog staat bij de A-stijlen.

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 15:49

Heb je 'n origineel rubber, Michiel ?

En natuurlijk zal 'n nieuw rubber altijd wat "dikker" zijn dan het oude(re) :idea:

Re: Restauratie Targa 1970

15 nov 2010 17:20

@Olaf Ik ga zelf de delen bekleden die aan de binnen kant tegen de ruiten aan zitten en de boven rand van de deuren.

@Michiel Geen nieuw rubber op de A-stijl. Maar ook bij mij komt hij iets omhaag (3 mm) bij de rechter A-stijl. Is volgens de bekleder het gevolg van nieuw rubber en het best wel hard geworden oude rubber. Als het goed is zakt dit in de loop van de tijd nog iets in.

Net nog even een stukje gereden...wel stil hoor :mrgreen: ...snel weer open rijden.

Re: Restauratie Targa 1970

16 nov 2010 19:46

Mooi hoor Heinz!!
misschien moet je even wat tape op het dak plakken, om toch nog een beetje het oud hollandse fluit-geluid te creeeren, anders ga je het nog missen :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

18 nov 2010 0:59

Ziet er goed uit!! Super.

Wat betreft het bekleden van de zwart vinyl delen op de binnenkant van de deuren, achter is dit zeer goed te doen met goede lijm en die zwarte papiebinders. Vergeet ook niet om bij het klemmen tussen het vinyl en klemmen een lineaal of zoiets te doen. Anders krijg je afdrukken. Zonde.

Voor is het een ander verhaal en is lastiger omdat je aan de voorkant hele scherpe hoeken hebt. Heb ik laten zitten, maar hoor graag als het je lukt! Goed projectje voor de donkere dagen :wink:

Re: Restauratie Targa 1970

07 jan 2011 15:01

@Heinz, Olaf, Michiel,
aanhakend op targa-dak & A-stijl vraagstuk, ik heb zelfde probleem dat het dak aan de zijkanten te hoog zit. Hierdoor sluit het zijraam ook niet volledig tegen het dakrubber aan (aan 150km/h niet te harden...) Hebben jullie nog oplossingen kunnen vinden hiervoor? heb me laten vertellen dat het helpt om de dak-zijrubber los te halen en het dikke stuk aan de voorkant (waar het tegen de A-stijl rubber komt) dunner te maken door aan de binnenkant wat in te schaven/snijden?
Ben benieuwd naar jullie input/ervaringen. Thanks!

Re: Restauratie Targa 1970

07 jan 2011 21:04

Ik heb die oplossing nog niet eerder gehoord. Ben wel benieuwd of het een optie is die het gewenste resultaat opleverd.

Re: Restauratie Targa 1970

07 jan 2011 21:26

Heb vorig jaar een nieuwe dakrubber bij de A stijl, bovenkant laten plaatsen. Toen ik hem weer ophaalde vertelden ze me dat ik het dak er minimaal een week in moest laten zitten, dus niet los klikken, laat staan er uit halen. Nieuw rubber is inderdaad dikker, maar door hem er minstens een week in te laten zitten, 'zet' ie zich goed. Toen ik hem na ruim een week losmaakte en ook nu nog zit ie perfect. Dus volgens mij is het vooral een kwestie van in 1 keer goed plaatsen en dan ff tijd geven.

Re: Restauratie Targa 1970

08 jan 2011 11:19

Het probleem met het niet meer goed af(aan)sluiten van het Targadak, ik bedoel dat als je het aantrekt het er mooi inzakt, en er niet te veel meer uitsteekt, is dat de Targa een beetje aan het knikken is, door ouderdom en eventueel rot (roest) aan het chassis, wat zo visueel niet direct waarneembaar is. Moet echt even kijken met cam. Is dat het geval, kunnen er langs de binnenkant van de wagen nieuwe stukken in gelast worden, zonder dat de buitekant beschadigd word. Dit alles heb ik niet zelf bedacht, maar komen uit de mond van een kenner!


@early911: je kunt altijd je zijraampjes nog iets naar boven brengen :idea:

Re: Restauratie Targa 1970

08 jan 2011 14:20

early911 schreef:heb me laten vertellen dat het helpt om de dak-zijrubber los te halen en het dikke stuk aan de voorkant (waar het tegen de A-stijl rubber komt) dunner te maken door aan de binnenkant wat in te schaven/snijden?


Klopt, dit is mij ook verteld. Misschien dat ik mij hieraan zal wagen...

Re: Restauratie Targa 1970

09 jan 2011 14:18

thanks. ga eerst maar eens de rubbers iets insnijden. lijkt iets eenvoudiger dan het laswerk... maar het inknikken kan wel kloppen inderdaad, je ziet ook vaak aan een targa op de brug (werkplaats) dat de aansluiting van deur aan B-stijl een millimetertje ruimer wordt, koetswerk is idd iets minder stijf dan een coupe.

Re: Restauratie Targa 1970

09 jan 2011 14:38

Hou ons op de hoogte. Graag met foto's :thumleft:
Plaats een reactie