Ds, miste wel de juiste beheersing/controle toen, zeker geen voorwielaandrijving
Is je ook vast niet ontgaan dat ik een volgende doorkomst haast onzichtbaar met de staart kwispelde en vervolgens in een vloeiende beweging gelijk op accellereerde met de blauwe GT3 - enkele tientallen meters
Overigens in dat verband viel me op dat toen we een keer over het rechte stuk stoven na Eau Rouge je me uiteraard wel voorbij kwam maar ging minder snel als verwacht: 385 <-> 500+ Komt dat door de zwaardere vooras?
Het race en trackday seizoen loopt tegen het einde. Zeer binnenkort zal er weinig te doen zijn voor beginnende rijders. Als tip voor volgend jaar: trackdays van de NPC (Nederlandse Porsche Club) en/of Pre-level training via Porsche Sport Driving School.
In de categorie tips Gert, past dan nog van de NPC het AKV-evenement op Zandvoort op 2e Kerst
De Anti Kerst Verveling - let niet op de naam - is een prima evenement om kennis te maken met het circuit. Voldoende ervaring/licentiehouders om je verstandig wegwijs te maken Ook voor niet leden is het vast mogelijk om in te schrijven. Let op de NPC-activiteitenkalender want komt er binnenkort op
FreudeamFahren schreef: Vanaf 2:15 wordt het ERG interessant. Remmend insturen, terugschakelen in de drift, het passeert allemaal de revue
Gaaf, leerzaam filmpje FF
Die kerel snapt het wel een beetje Dit is mijn doel, om het net zo relaxed te corrigeren allemaal, ook zonder voorwielaandrijving Moet ik wel beetje opschieten, in dit leven
Ik wil samen met een vriend met de P's het circuit op. We hebben beiden weinig circuit-ervaring.
Bestaat er zoiets als een circuit-training gecombineerd met een trackday? Zo ja, hebben jullie tips?
Ik hoor graag!
Oh ja, uiteraard heb ik eerst zelf gezocht maar niet echt een (actueel) antwoord gevonden.
@ porsje911,
Op de dagen van http://www.vrijrijdendagen.nl is altijd Jaap van Lagen als instructeur aanwezig en per uur te boeken. Wellicht ook een idee? Wij rijden morgen op circuit Zolder (mocht je tijd hebben kom dan gerust langs, laatste pitbox) en 9 december nog op de CPZ.
Paul II schreef:Die kerel snapt het wel een beetje Dit is mijn doel, om het net zo relaxed te corrigeren allemaal, ook zonder voorwielaandrijving Moet ik wel beetje opschieten, in dit leven
Moet je wat meer bij driftsport rondhangen, dan leer je niets anders dan corrigeren Na een jaar eindelijk weer de tijd genomen de auto in orde te maken en 28 november gaan we weer eens proberen dwars te gaan
Anders een keertje van plek ruilen Paul Ik op spa met jouw 911 mag jij met de BMW naar het rdw circuit Spa staat nog steeds hoog op het lijstje, helaas ging dit jaar niet door omdat er een tunnel was ingestort Better luck in 2011
Onze 1e planning dit jaar voor Spa ging ook niet door vanwege motor 'noodloop' Is 100% de moeite; vond Zolder leuk maar rijd nu graag nog stukkie verder.
Je aanbod om te wisselen is heel aanlokkelijk, neem het in overweging
Bedoeling is niet om te driften, vind ik eigenlijk niks; alleen de techniek van opvangen tijdens "'racen'".
IK had ik eigenlijk ook zo ingeschat, maar kun je op hoge snelheid driften kun je op het circuit ook soepel corrigeren, wat je wel weer wilt
Ik zou alleen niet op een circuit willen leren hoe dat te doen, dat zou ik liever op een plaat asfalt doen zoals met driftsport op heet rdw terrein. Spa is inderdaad waar in 2011 een vinkje achter mag We zullen zien wat in 2011 mogelijk is en het te bieden heeft
Paul II schreef:Ds, miste wel de juiste beheersing/controle toen, zeker geen voorwielaandrijving
Ooit stap jij moedig de 21e eeuw binnen...
Overigens in dat verband viel me op dat toen we een keer over het rechte stuk stoven na Eau Rouge je me uiteraard wel voorbij kwam maar ging minder snel als verwacht: 385 <-> 500+ Komt dat door de zwaardere vooras?
Nee, dat komt doordat ik inhaalde zoals ik dat op de NS doe: zeker weten dat de ander weet wat jij gaat doen.
Voor begin volgend jaar staat er weer een 3-daagse circuit training in de planning op TT-circuit Assen. Dit is een samenwerking van PGRT (Paul Geeris Racing Team) en ADS (Advanced Driving School). Het volgende is mogelijk: - halen van race-licentie (club of EU) - optimaliseren/verbeteren van circuit-ervaring na behalen van de licentie - uitgebreide training en begeleiding bij de eerste stappen op het circuit
Het is de bedoeling om het zoveel mogelijk met Porsches te doen. Het huren van een circuitauto is ook mogelijk. Indien er mensen interesse hebben graag even een PB sturen naar mij, zodra er meer informatie beschikbaar is zal ik het doorgeven.