Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Vervangen oliekoeler SC 3.0 82

16 jan 2011 14:42

9116001 schreef:zitten de injectors gewoon in de rubber geklemd, gewoon eruit trekken ?

Ja, gewoon er uit trekken, maar let op, ze kunnen best wel hardnekkig vast zitten.

16 jan 2011 19:09

En laat ze ultrasoon reinigen, bij mij was er 1 die het niet meer naar behoren deed, kun je laten testen!

18 jan 2011 0:41

injectors zijn eruit, ging redelijk. 3 van de 6 sleeves zijn ook meegkomen. rubbers hiervan ook helemaal hard geworden, denk dat ik alles maar meteen vervang.

05 feb 2011 0:40

9116001 schreef:Vanavond moter uitgekleed, dynamo en fan verwijderd. Blijkt dat de moter op de bovenzijde, onder koelhuis een beetje vet is. Lijkt me niet direkt een probleem. Verder alle cilinders, in- en uitlaten mooi droog :thumleft:

Dit is waarschijnlijk de oliedruk schakelaar . Deze zou ik zeker preventief vervangen.

06 feb 2011 18:25

Eindelijk weer gaan opbouwen. Alle pakkingen en keringen vervangen, goed schoonmaakt, opnieuw gespoten en ze kan er weer tegenaan.

06 feb 2011 20:56

Mooie foto`s zeg, ?~?.>*#@ ?? wat ben je allemaal tegen gekomen ??
Gr./ Ad C.

19 feb 2011 23:15

Plaatsen van foto's wilde niet helemaal lukken. Afgelopen maandagavond de moter weer erin gezet, met een heftruck en brug (super combinatie), in een tijdsbestek van een klein uurtje (met z'n tweeën, voor de eerste keer). Appeltje / Eitje. Vandaag laatste zaken weer gemonteerd, olie erop, 0W40, 4 x draaien en lopen. Helaas nog niet alles een zonnetje. Moter loopt vrij hard stationair, 1300 toeren en houdt in. De reden, die ik verwacht, volgt per foto, evenals enkel foto's van het inbouwen. Ad C. had hier al om gevraagd dus ze komen eraan. Alle tipgevers in iedergeval KEI bedankt. Bij ALBUM staan foto's, plaatsen bij bericht lukt mee om een of andere reden niet.
Plaats een reactie