Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 jan 2011 19:48
bully schreef:arjan schreef:voor het gebruik van de sigarette aansteker.
Wordt veel gebruikt voor motoren en dan ook bij motorzaken te verkrijgen
Een motor heeft toch geen sigarettenaansteker?.....
Rokers zijn onverbetelijk !! ook op de stoomfiets....
17 jan 2011 20:40
wolf schreef::x
AfbeeldingEdit: Afbeelding "verwijderd", maar wel zichtbaar te maken door degene die wil weten waar onderstaande opmerkingen over gaan. 
BRILJANT
Das pas ballen hebben ....of je ze nog moet gebruiken .....
17 jan 2011 21:01
OK mannen, ff on topic voor de verandering, ik krijg er een door Pat toegestuurd.
Als ik dat ding in de motorruimte wil aansluiten ipv vooraan, waar kan ik dat dan het beste doen?
17 jan 2011 21:18
Dit is dan wel geen antwoord op je vraag, maar via de sigaretten aansteker is het makkelijkst. Raam op een kiertje kabel er door en auto kan gewoon op het alarm
17 jan 2011 21:27
ps schreef:Als ik dat ding in de motorruimte wil aansluiten ipv vooraan, waar kan ik dat dan het beste doen?
Daar waar de stroom naar de accu toe gaat ....
ergens op de dynamo .. maar of dat zondermeer kan
17 jan 2011 21:37
Ja sorry Arjan, vergt wellicht wat uitleg. Pat heeft me overtuigd dat het juist niet via de sigarettenaansteker moet. Ik weet niet of ík dat nu moet uitleggen hier, laat dat graag aan Pat over, of zal wel iets posten als ik het ook geinstalleerd heb.
Ra ra ra wat zou dat zijn?
Dank Olaf, ik ga het eens bij de specialist navragen.
17 jan 2011 23:11
Plus is plus en constant op de dynamo dus dat kan, de dikke kabel.
Maar of je daar makkelijk bij komt
Min is 'overal'.
Heeft bij mijn 993 S ~ 9 jaar probleemloos gewerkt via aanstekercontact.
17 jan 2011 23:20
Paulus de 100mioste ....die Avatar ....gaat niet de schoonheidsprijs verdienen ...

werkt ook ...
18 jan 2011 1:37
ps schreef:Pat heeft me overtuigd dat het juist niet via de sigarettenaansteker moet. Ik weet niet of ík dat nu moet uitleggen hier, laat dat graag aan Pat over
Dit was het verhaal van toen ik nog lucht bakte: ik had een aansluiting achterop laten maken net naast de nummerplaatverlichting. Dat was mooi, zeg maar boven de (linker) X.

Kun je recht vanachter niet zien, moet je echt even door de knieen en omhoog kijken. Heb helaas geen detail foto. Zat een klepje voor en dan hing die in de garage gewoon aan het stopcontact als ik op vakantie was. Kan de P helemaal op slot en heb je geen draden langs je deur of raam. Je kunt haar eventueel dan ook buiten laten staan en aan de lader hangen met een buitenstopcontact.
18 jan 2011 1:49
Super idee, Pat. Zo ga ik het ook (laten) doen!
De contrastekker (stopcontact) heb ik al; deze namelijk
18 jan 2011 10:04
Als idee wel prima.
Maar de uitvoering: (groot) gat maken in je 'bumper', stopcontact wat niet(?) voor buitengebruik bedoeld is?...
18 jan 2011 13:23
Moet dit inderdaad nog overleggen/uitvinden wat mijn carrossiers in Hulst hier van vinden.
Daar bevindt de auto zich toch al in gedemonteerde staat, vandaar.
22 jan 2011 0:03
Ik zal ook maar eens aan de druppellader denk ik.
Hoe lang kan de wagen op alarm staan voordat de accu leeg is eigenlijk?
22 jan 2011 0:18
Dat is afhankelijk van de staat van de accu en het type alarm.
Denk dat het maximum een week of 3 zal zijn.
22 jan 2011 0:22
Accu is nieuw en alarm is SCM klasse 3.
22 jan 2011 0:27
fins schreef:Accu is nieuw en alarm is SCM klasse 3.
Heb je de p al laten taxeren?.....
22 jan 2011 0:28
PaulusdB schreef:Super idee, Pat. Zo ga ik het ook (laten) doen!
De contrastekker (stopcontact) heb ik al; deze namelijk

Inderdaad een erg goed idee!
Het gat hoeft natuurlijk niet zo groot te zijn. Wanneer het “slechts”om een druppellader gaat, dan zou bijvoorbeeld een Jackplug al voldoende kunnen zijn.
Hoewel de versie van PaulusdB er wel erg professioneel uitziet.
22 jan 2011 0:45
PaulusdeB, mooi ding. Hoe heet zoiets (om ergens te kunnen bestellen)?
22 jan 2011 0:52
Klik even met je rechtermuisknop op de foto en selecteer vervolgens de "eigenschappen" en je hebt je antwoord, althans in ieder geval op welke website je hem op kunt zoeken en eventueel kunt bestellen.
Succes!
22 jan 2011 1:32
Ik zet gewoon 1x per 3 weken de acculader(slaat automatisch af) er op! Binnen half uur accu weer op spanning

Dat druppelen doe ik zelf wel
22 jan 2011 10:20
bully schreef:Heb je de p al laten taxeren?.....
Maandag!
22 jan 2011 11:34
ps schreef:PaulusdeB, mooi ding. Hoe heet zoiets (om ergens te kunnen bestellen)?
Zoals ook aan het plaatje af te leiden is, betreft het hier een standaard Ctek accessoire.
Het zogeheten Ctek comfort indicator panel, CTEK56-380 met accutester. Die was minder dan 2 tientjes incl. BTW en verzenden en is compatible met de andere aansluitmogelijkheden op het connectortje van mijn acculadertje (met oogjes, met klemmetjes of met een sigarettenaanstekerplug).

06 maart 2011 22:30
bully schreef:arjan schreef:voor het gebruik van de sigarette aansteker.
Wordt veel gebruikt voor motoren en dan ook bij motorzaken te verkrijgen
Een motor heeft toch geen sigarettenaansteker?.....
Wordt er wel vaak later opgebouwd als stroomvoorziening voor een navigatie-systeem
07 maart 2011 9:48
Je kunt ook een Ctek vaste aansluitset nemen en op de accu bouten. Echt heel gemakkelijk en handig. Bij kan de draad zodanig dat de kap zelfs dicht zou kunnen ( doe ik niet ivm eventuele beschadingen).
07 maart 2011 10:04
had ik ook. was imho de mooiste en handigste oplossing, zeker als je auto buiten (evt onder de carport) staat. Gooi je de ctek in het vooronder, leid je het verlengsnoer door de hoek langs het rubber en kan je de klep gewoon sluiten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.