Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: nieuwe Ferrari

21 jan 2011 18:09

Eerste wat ik ook aan dacht was BMW Z3
maar ik moet zeggen dat ik deze Ferrari best wel mooi vind.

21 jan 2011 18:25

En we hebben bewegende beelden.

21 jan 2011 19:25

dreamer schreef:Ik ben het wel met Erick eens, ding heeft wel wat. De Z3 Coupe was ook best een kek wagentje en eigenlijk de mooiste uit die Z range (op de Z1 na dan).

Mooier dan de z8? :scratch:

21 jan 2011 20:00

Airhead schreef:Brera zag er op papier ook redelijk uit; maar wel eens om de kont gewandeld. :shock:

Ja hoor... zelfs zo'n 2 jaar op de oprit gehad en kan je zeggen... viel mee hoor! :wink:

21 jan 2011 20:33

Toch wel een Nederlands tintje aan dit ontwerp.

De (Michiel) Vandenbrink Shooting Brake interpretatie op basis van de 612 was duidelijk een inspiratiebron. Lichten, details en plooien in de deur geupdate naar huidige richting (458). En laat dit nu ook feitelijk de opvolger van de 612 zijn.

Zoals Vandenbrink hem in 2007 ooit tekende:

Afbeelding

En de FF nu:
Afbeelding

Maar geen nieuw fenomeen bij Ferrari (grote aantallen zou wel nieuw zijn):
AfbeeldingAfbeelding
De eerder getoonde GTO etc.
Laatst bijgewerkt door Jort op 21 jan 2011 20:45, in totaal 2 keer bewerkt.

21 jan 2011 20:41

+5695 BMW Z3 :shock: .
Niet mijn smaak, maar moet er maar mee leren leven als hij komt :-?
Ik zeg; schoenmaker blijf bij je leest...........;-)

21 jan 2011 20:49

Erick schreef:Z3 Coupe was ook direct mijn gedachte.
Als je de zoekfunctie zou gebruiken zou je kunnen vinden dat ik die ook geweldig vind. 8)

Kan dit alleen maar onderschrijven. Heb de (M) Z3 coupé altijd een gaaf ding gevonden, en vind dit dus een véél mooiere uitvoering daarvan :wink:
Gelukkig een shooting-break die wél mooi is, zoals Aston die ook kan maken.

Afbeelding

21 jan 2011 20:52

Je kruist toch geen stationcar met een sportwagen?! Dat resulteert in een compromis van niks. :puker:

21 jan 2011 20:59

Niet helemaal waar. De aangepaste GTO (aka "Breadvan") zoals in het begin van dit draadje getoond, was nota bene zo gevormd vanwege de betere aërodynamica (Le Mans) en niets anders. Station versies zijn wat dat betreft vaak in het voordeel. Ik herinner me nog hoe Volvo de 850 station om die reden (en marketingtechnisch natuurlijk...) inzette in het BTCC.
AfbeeldingAfbeelding

21 jan 2011 21:35

Goeie auto voor de sportieve golfers en hunters....maar doe mij maar een zwart zwarte 458 met een beetje carbon... :mrgreen:

21 jan 2011 21:38

beetje mislukte Beemer - tenzij íe met 400 pk + en voor < € 50.000,- op de markt komt natuurlijk, dan neem ik het wanstaltige uiterlijk misschien alsnog voor lief :wink: .

21 jan 2011 21:48

$TEEF schreef:....maar doe mij maar een zwart zwarte 458 met een beetje carbon... :mrgreen:

Als ik moet kiezen... dan ben ik het hier volledig mee eens. Alhoewel... dan nog even doorsparen voor deze geweldenaar (en dan ook in die kleur) :drive: :wink:

21 jan 2011 21:51

Kan niet zeggen dat ik hem lelijk vind

21 jan 2011 22:03

Jort schreef:
$TEEF schreef:....maar doe mij maar een zwart zwarte 458 met een beetje carbon... :mrgreen:

Als ik moet kiezen... dan ben ik het hier volledig mee eens. Alhoewel... dan nog even doorsparen voor deze geweldenaar (en dan ook in die kleur) :drive: :wink:

Geweldige auto, en inderdaad ook echt geweldig om in te rijden kan ik melden :thumleft:

21 jan 2011 23:44

Ik denk niet dat ik er problemen mee zou hebben als ik hem thuis op de oprit zou hebben staan. Alhoewel ik de 456 break misschien nog wel mooier vind, maar daar zijn er helaas maar een stuk of 20 van (eigenlijk sinds de introductie al wel een zwak gehad voor de "normale" 456). Maar ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige hier die zelfs de 412 en de mondial mooi vind.

21 jan 2011 23:46

Jort schreef:Niet helemaal waar. De aangepaste GTO (aka "Breadvan") zoals in het begin van dit draadje getoond, was nota bene zo gevormd vanwege de betere aërodynamica (Le Mans) en niets anders. Station versies zijn wat dat betreft vaak in het voordeel. Ik herinner me nog hoe Volvo de 850 station om die reden (en marketingtechnisch natuurlijk...) inzette in het BTCC.
AfbeeldingAfbeelding

Die rode kan wat mij betreft zo in het Bob de Bouwer topic worden opgenomen. Dat meen ik serieus. :wink:

22 jan 2011 0:23

En toch zou ik die rode best willen hebben ; het bijpassende kostuum heb ik in veelvoud al in de kast liggen... :twisted:

22 jan 2011 0:24

ik vind hem :puker:

22 jan 2011 0:29

De lelijkste Ferrari sinds 50 jaar :ncool:

22 jan 2011 11:44

John schreef:Wellicht behoor ik tot de weinige, ik vind die Ferrari mooi...
Maarja ik vind ook een Panamera mooi, en een KJN...en rij alleen maar Porsche met waterkoeling...dus ik behoor tot de tobbers volgens velen.. :popcorn:

Behoor ook tot de aanzienlijke minderheid en vind het een aparte, mooi gelijnde sportwagen.
Apart gebruik ik wel eens voor afwijkend maar niet mooi, maar dat is nu niet zo.

Een Panamera vind ik niet lelijk en een Cayenne zou ik vast ook mooi vinden als die voor de deur stond :wink:

22 jan 2011 11:56

Bij mij houd het na de 250 GTO op bij ferrari , en dat was al in 1964 . Daarna hebben ze buiten de F40 niets moois meer gemaakt.

22 jan 2011 13:31

http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... post-40640

22 jan 2011 14:58

Het lijkt gewoon allemaal nergens op

22 jan 2011 15:05

Paul II schreef:Een Panamera vind ik niet lelijk en een Cayenne zou ik vast ook mooi vinden als die voor de deur stond :wink:

Een Panamera vind ik eerlijk gezegd ook geen lelijke auto en een KJN zou ik om praktische redenen misschien nog wel overwegen in de toekomst. Ik vind dat het alleen niets met het merk Porsche van doen heeft.

03 maart 2011 18:52

Geneve - Ferrari FF

En 't blijft een lelijk ding :ass:
Plaats een reactie