Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 jan 2011 22:44
Klote......!
Wat ik veel hoor is i.d.d. de jongens MH te Peize. deze schijnen veel ervaring met revisie 996 motoren te hebben. volgens mij zijn er paar forumleden die hem daar hebben laten reviseren (ik heb gelukkig deze ervaring niet!)
Schijnt draadje te zijn (mijn geplofte motor of zoiets) daar staat volgens mij ook nog wel wat info in.
Succes en sterkte!
19 jan 2011 22:57
Das verschrikkelijk balen zeg, je hebt em amper een maand, zit er geen garantie op?...Zou Resto even een pb sturen, die is er wel in thuis
klikhier succes....
19 jan 2011 23:17
Pfffffffffffff......

Balen zeg, sterkte!
19 jan 2011 23:20
Wimpie77 schreef:Wolf zou zeggen een gescheurde cilinderwand... Maar ik heb geen idee!
Een nieuw contactslot... Lijkt mij een vage oplossing van dit probleem.
Altijd jippie om je gelijk bevestigd te zien.
19 jan 2011 23:55
Shit!! Dat is echt klote voor je!!
Voordat je een beroep doet op je spaarvarken voor een slordige bedrag van €20.000

(Daar koop je toch tegenwoordig een complete 996 voor

)
Ik meen dat er ooit een forummer was die een 996 kocht zonder blok, hij heeft vervolgend een blok in Duitsland gekocht incl inbouw voor iets van €7000
Je zou eens de zoekfunctie moeten gebruiken.
Nogmaals ik vindt het echt klote voor je, dit soort dingen wens je echt niemand toe.
sterkte...........
20 jan 2011 8:10
Gecondoleerd en sterkte met de financiële aderlating! Al eens gedacht aan revisie bij een Engelse specialist die dan nieuwe cilinderwanden e.d. plaatst? Kost minder dan 20k.
Jouw berichtje kun je ook in een (lang) draadje plaatsen dat speciaal over geplofte 996-motoren gaat.
Overigens zijn, voor zover ik weet, de problemen met de motoren pas bij de 997-II opgelost, maar daar kan Paul II vast meer over vertellen.
20 jan 2011 10:29
das kl*te nieuws
23 jan 2011 10:56
Dat is zwaar !@^*(#@ Marcel.
Hebben ze aangegeven wat er defect is? Ik weet dat ze in Duitsland zowieso bij flinke problemen de motor vervangen en niets repareren terwijl hier in Nederland wat meer word gekeken wat er precies defect is en of reparatie nog zinvol is (voorwaarde dat het onderblok nog in orde is). Ik kan het niet vanuit je verhaal bevestigd zien maar een gescheurde cylinderwand lijkt me niet de oorzaak. Ik zie (gezien de voorgeschiedenis) wel veel overeenkomsten met twee andere gevallen die ik ken waarbij de kleptiming de oorzaak is geweest met als gevolg een defect in het distributiesysteem en dus veel schade aan kleppen, zuigers en distributiesysteem. Zegt natuurlijk niets over jouw specifieke schade maar deze schade treed meestal bij hogere toerentallen op.
wolf schreef:Wimpie77 schreef:Wolf zou zeggen een gescheurde cilinderwand... Maar ik heb geen idee!
Altijd jippie om je gelijk bevestigd te zien.
Dat valt nog te bezien natuurlijk, de aard van de schade is niet vermeld.
23 jan 2011 11:19
Echt waardeloos dit verhaal, sterkte ermee!
23 jan 2011 11:44
yep is zwaar k. Heb gelukkig zelf niets is belangrijker. Hij is opgehaald en maandag beginnen ze met de olie eruit te halen en te demonteren bij schmidt in Oss. ik hoop zsm iets te horen. ik hou jullie op de hoogte van deze soap. Ik vind het erg jammer dat mijn eerste ervaring met het merk porsche zo is. Ik heb de verkopende partij DEKO BV te Hedel ook al aangesproken en gaan me helpen om een goede revisie motor te vinden voor de beste prijs. Het is jammer dat de nieuwe motoren zijn gestegen van 9K naar +/- 15K. anders had ik er een nieuwe in laten komen met weer 2jr garatie vanuit porsche. nu is het verschil wel erg groot. Eerst maar eens kijken wat er allemaal kapot is gegaan, waarom en wat de schade precies is. Ik heb verder niets aan lekkende olie,rook of iets gezien. was in 1x gedaan met hem.
23 jan 2011 15:45
Marcel, als je inderdaad geen rook of iets dergelijks hebt gezien dan lijkt het meer op een probleem met de distributie (mogelijk IMS failure).
Overigens krijg je voor die 15k bij Porsche geen nieuw blok. Een kompleet nieuw blok (zowel 3.4 als 3.6) kost rond de 32k. Porsche biedt een ruilmotor waarbij meestal het onderblok is vervangen en de koppen zijn overgezet. Wel met goede tests en garantie natuurlijk. Kan me wel iets voorstellen bij het feit dat die coulanceprijzen inmiddels behoorlijk omhoog zijn gegaan.
Ben wel heel benieuwd wat de exacte oorzaak is geweest.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.