Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 jan 2011 11:56
Maar hij rijdt fantastisch.
30 jan 2011 11:57
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik er ook aan zit te denken na mijn twee Porsche 964 coupe en cabriolet om een 996 aan te schaffen

naast mijn Cayenne. Want qua aanschaf is hij wel wat goedkoper maar qua onderhoud zou dat nou echt veel schelen tegenover een Porsche 964/993
Gr.erwin
30 jan 2011 12:00
zou dat je enige reden zijn om te switchen??
30 jan 2011 12:03
Nee dat niet want me hart ligt nog steeds bij de luchtgekoelde

Maar qua rij comfort
marino schreef:zou dat je enige reden zijn om te switchen??
30 jan 2011 12:09
Is gewoon echt een andere auto, al eens mee gereden? Kom je er toch zelf achter? Maar om toch een antwoord te geven op je eerste vraag, bij mijn 996 heb ik nog geen onverwachte kosten gehad de eerste 12k, en dat was bij mijn beide 993's wel anders
30 jan 2011 12:11
marino schreef:bij mijn 996 heb ik nog geen onverwachte kosten gehad de eerste 12k, en dat was bij mijn beide 993's wel anders

Heb je de kilometerstand verdubbeld sinds de aankoop?
30 jan 2011 12:13
Yep! Heb hem toch om te rijden? En gedurende de afgelopen maanden zit ik niet zo lekker op de motor, dat compenseer ik wel weer de komende tijd
30 jan 2011 12:55
Mijn ex 964 en mijn huidige 996 hebben zo ieder hun eigen charme. Maar de wegligging is bij de 996 toch stukken beter en dat is toch niet geheel onbelangrijk bij een ras sportwagen..... Lijkt me?
30 jan 2011 13:01
ja hallo, een gt3
30 jan 2011 13:14
ach dat ge-ouwehoer over emotie etc.
Als je echt "emotie" wil koop je een ouwe Alfa en dan ben je snel klaar met je emotie.
Ik heb ook een 964 gehad en eentje van de betere soort en wat zgn die emotie oproept kost je een boel doekoe. ik hou die emotionele waarde liever in de knip (ben een echte tukker

) en rij lekker emotieloos maar veel beter in mij 996-je
30 jan 2011 13:16
Na een 3.2 of een 964 kom je al gauw in het GT3-segment wanneer je op zoek bent naar een gelijkwaardig opvolger.
30 jan 2011 13:16
Kost dat nou, dat jaarlijkse onderhoud van een 996?
30 jan 2011 13:17
weinig en dan ineens heel veel
30 jan 2011 13:19
Tarieven staan op de Porschesite als het goed is en zijn vergelijkbaar met een Boxster;
jaarbeurt : € 175
20.000 : € 475
60.000 : € 696
allemaal ca en zonder extra zaken. Ben zelf gemiddeld € 800 euri per jaar kwijt ex banden.
30 jan 2011 13:23
wolf schreef:weinig en dan ineens heel veel

Ah! U is ook een 996 rijder? Aangezien je het allemaal weet...
30 jan 2011 13:25
@Jurgen; Da's niet duur idd.
Ik blijf zelf overigens toch maar wat meer betalen voor mijn onderhoud en neem de slechtere rijeigenschappen ook maar op de koop toe
30 jan 2011 13:30
aan Toon : in zo'n mooie 996 4s kan je nooit emotieloos rijden.
30 jan 2011 13:38
Vergelijk eens een 356 met een (luchtgekoelde) 911, dat gaat toch ook helemaal mank
Toch is de 356 héél erruuug gewild en veel emotie
Dito met mijn DD, heb sinds een half jaar een verse touring met een 3 L erin en dat gaat als de brandweer
Hij brult probleemloos naar de 250 en sturen dat wil je niet weten
Maar als ik in de (oude) 911 stap met die lekkere ronde klokjes en het spartaanse gevoel geeft me dat wel een kick

Heb in een vrij nieuwe 997 gereden met mijn vrouw en zij melde dat hij super reed, leek wel een beetje op de BMW
30 jan 2011 13:41
Exact.
Daar neem je mi geen sportwagen voor; dan wordt het weer meer van hetzelfde. En dat is saai.
30 jan 2011 13:50
GT3 lijkt mij niet saai
Wordt zelf net als heer Molen wel enorm blij als ik instap en die karakteristieke geur van een oude porsche opsnuif, het prachtige geluid en die kanonslopen voor mijn neus.
't is maar net wat je zoekt.
30 jan 2011 13:55
993turbopeter schreef:aan Toon : in zo'n mooie 996 4s kan je nooit emotieloos rijden.
was ook een tongue-in-cheek opmerking
30 jan 2011 13:56
Als je maar genoeg gasgeeft rijden alle Porsches vol emotie.
30 jan 2011 18:01
Beste Jacob,
Volgens mij hebben nog contact gehad met elkaar over een mogelijke aankoop van mijn oude Porsche 996 (wit, GT3 look, 98). Ik kan me toen herrineren dat je erg (en terecht) gecharmeerd was van de 993. Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een 997 (TT) met als eerdere Porsches o.a. een 996 en 993 en kan ik nu uit ervaring concluderen de de 993 de "looks" heeft, de 996 laagste onderhoudslasten en de betere wegligging biedt en de 997 het beste van beide vertegenwoordigd.
Als je destijd denk ik was gaan kijken en rijden met mijn Porsche 996 was je verkocht geweest. Dat neemt niet weg dat de 993 een erg mooie auto blijft en de 996 erg ondergewaardeerd is. Alhoewel ik dus geen 996 meer bezit blijf ik fan van deze auto en denk ik dat de lage priijs (c.a. 35-30) zelfs met een nieuwe motor (ik heb bijna 10 nagenoeg probleemloos gereden met een 996) zonder op termijn voordeliger blijft dan dan de de ouder luchtgekoelde Porsches. Maar als je onder de indruk bent van een 996 zou je ook eens moeten kijken naar een 997 danwel er mee gaan rijden.
30 jan 2011 20:31
Hoi Blaauw,
Klopt dat we contact gehad hebben, ik heb je turbo gezien, erg mooi.
Ik heb mijn bericht geplaatst omdat ik toch mijn positieve ervaring wou delen hier op het meestal kritische ps forum mbt de 996.
Even een keer een ander geluid op het forum.
Jou 996 was idd een hele mooie.
30 jan 2011 21:33
Aan alle 996 rijders die steeds weer gelijk op de achterste benen staan: bedenk dit eens voordat je je reactie in dit soort "996 wel of niet OK - olé olé " topics post:
Je rijdt in een gave wagen en zal je eigen goed onderbouwde reden hebben gehad om deze aan te schaffen. Waarom dan toch steeds weer in de verdediging springen
Zoveel mensen zoveel meningen.
Blijf ze overigens posten, dat blijft erg vermakelijk en ik doe er graag aan mee
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.