02 feb 2011 22:12
m.vanderweerd schreef:drknauf schreef:die van mij loopt op zeker 200
zelfs die van mij redt dat..
02 feb 2011 22:17
02 feb 2011 22:17
02 feb 2011 22:18
horn schreef:mijn ex 964 c4 coupe en c4 cabrio liepen 285-290 op de teller.
02 feb 2011 22:21
02 feb 2011 22:23
02 feb 2011 22:25
Franz schreef:Daar was gisteravond maar weinig van te merken trouwens.
02 feb 2011 22:27
M a r c schreef:
Precies, want dat is allemaal veel relevanter dan bijvoorbeeld gewicht......om maar iets te noemen.
Topsnelheid heeft nagenoeg niks met gewicht maar alles met luchtweerstand, vermogen en vesnellingsbakverhoudingen en eindreductie te maken.....
02 feb 2011 22:28
Devils son schreef:Franz schreef:Daar was gisteravond maar weinig van te merken trouwens.
Ik hoorde iemand toch "klagen" over mijn topsnelheid tijdens de eerste race...
02 feb 2011 22:31
02 feb 2011 22:40
02 feb 2011 22:57
Marc schreef:Topsnelheid heeft nagenoeg niks met gewicht maar alles met luchtweerstand, vermogen en vesnellingsbakverhoudingen en eindreductie te maken.....
02 feb 2011 23:00
maurice schreef:Als de 996 goed is warm gereden over een flinke afstand haal ik op de digitale teller 304 km/u (192 echte op de geijkte tripmaster).
02 feb 2011 23:01
Cazzo Super Veloce schreef:Waar rij jij zulke snelheden?
Vorige week even bij Oberhausen de grens over, neem aan dat daar de "Oberhausen straight" begint, maar erg recht is de weg daar niet (althans niet voor de eerste 20km, daarna moest ik weer naar Breda)
02 feb 2011 23:02
maurice schreef:Marc schreef:Topsnelheid heeft nagenoeg niks met gewicht maar alles met luchtweerstand, vermogen en vesnellingsbakverhoudingen en eindreductie te maken.....
Klopt inderdaad. Is een wijdverbreid misverstand dat een hoger gewicht de topsnelheid beinvloed. Kijk maar eens naar de verschillen tussen een standaard 997 en een 997 Turbo S. Verschil in topsnelheid is slechts 24 km/u (resp. 289 en 315 km/u), maar om dat te bereiken heb je wel 185 pk extra nodig (resp 345 en 530 pk) terwijl er maar 100 kg verschil in beide auto's zit.
Als de 996 goed is warm gereden over een flinke afstand haal ik op de digitale teller 304 km/u (192 echte op de geijkte tripmaster).
Mooiste stukje was vorig jaar naar Leipzig waar ik op enkele minuten na bijna een half uur op topsnelheid heb gereden. En zelfs dat went snel![]()
Volgende week weer eens een weekje naar Stuttgart. Kan hij weer eens lekker kilometers maken.
02 feb 2011 23:03
Devils son schreef:Ik denk dus dat 290 km/u op de snelheidsmeter bij een 993 haalbaar is.
02 feb 2011 23:05
02 feb 2011 23:06
02 feb 2011 23:06
Devils son schreef:Ik denk dus dat 290 km/u op de snelheidsmeter bij een 993 haalbaar is.
02 feb 2011 23:07
THE MUD schreef:Dan zou ik me toch zorgen gaan maken
Cazzo Super Veloce schreef:Wijkt best veel af zo'n 996 teller...
02 feb 2011 23:10
horn schreef:Ik denk overigens dat op die snelheden de teller wel redelijk afwijkt. 285 zal wel zo'n 255-260 zijn, gok ik.
02 feb 2011 23:16
Rodger that! schreef:m.vanderweerd schreef:drknauf schreef:die van mij loopt op zeker 200
zelfs die van mij redt dat..
Tering... Haalt die van jullie dat![]()
02 feb 2011 23:28
02 feb 2011 23:30
02 feb 2011 23:35
Cazzo Super Veloce schreef:.....ben ik benieuwd; hoe hard loopt die van jou???