Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

30 jan 2011 1:25

Even aan de hand van de foto's:
- geen origineel stuur
- turbovleugel is ook niet gebruikelijk op een standaard body, een zgn. "whaletail' wel.
- zit een kunststof voorspoiler onder, was volgens mij ook niet standaard destijds

Haal ook even de toeren- en km teller eruit, vergelijk productiedata (staat op de tellers), deze moeten min of meer gelijk aan elkaar en aan de auto zijn.
Let ook op de felsrand van km teller, om deze te manipuleren moet je deze handmatig open- en weer terugvouwen, wat dus zichtbaar blijft.
Als de km teller sterk afwijkt kun je aan de juistheid van het kilometrage twijfelen.
Tevens kun je dan vaak een eventuele afwijkende originele carrosseriekleur zien.

Let goed op roestvorming, bij de voorruit, koplampen en onderaan bij de B-stijlen zijn geijkte plekken.

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

01 feb 2011 20:11

Beste Marijn ik heb ook zoiets gehad alleen mijn 911 komt uit Amerika.
In plaats dat hij zilvergrijs is hebben ze hem Toyota super wit gespoten.
En desondanks ben ik er heel tevreden mee, ik heb er wel wat onkosten aan gehad maar die van mij is uit 79.
En het duurste was vier nieuwe banden.
Ik rij er nu een jaar mee rond en ik had er veel eerder een aan moeten schaffen.
Als je geintereseert in deze auto bent , laten keurenen als ie motorische goed is prima.
Met vriendelijke groeten Henk
:thumleft: :thumleft: :thumleft:

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

01 feb 2011 20:25

Henk 8 schreef:ik heb er wel wat onkosten aan gehad maar het duurste was vier nieuwe banden.

Waar blijven de foto's van de flatnose Henk?

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

04 feb 2011 11:08

smaak verschil is er altijd maar als je een van een jaar of 2 jonger neemt is de body vanachter wel beetje breder
en je hebt de keuze: of goedkoper :mrgreen: zonder betrouwbare verleden en geloof mij er scheelt wel altijd iets aan :bang:
of je gaat bij een betrouwbare dealer en betaald meteen een beetje meer voor een goede :drive:

als je zelf een handige klusser bent kan je het risico nemen
maar ikzelf zou dan bij die rode toch nog een lager bod doen :scratch:

rood, niet origineel en last but not least werk aan de winkel :popcorn:

succes met je beslissing

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

05 feb 2011 1:45

lindemans schreef:Kenteken is een beetje raar, LF-44-... is uit een 1984 serie.

Volgens RDW site klopt het echter wel (NL auto uit 1978).
Misschien een keer papieren kwijt geweest in 1984.


Dit klopt dus wel met wat TS schreef:

luukmarijn die op 24 januari ook over de kentekenregistratie schreef:Nog wat aanvullende informatie:

Verzekering en RDW gebeld. Auto heeft in 1984 een vervangend kenteken gekregen. Volgens RDW gebeurde dit toendertijd wel vaker. Verder blijkt dit kenteken tot 1995 inactief geweest te zijn. (11 jaar lang?)
Zowel het verzekeringsbedrijf als het RDW vonden dit niet alarmerend.
Waarom krijgt een auto van 6 jaar oud (toen) een nieuw kenteken? Alle papieren kwijt? Total loss? En waarom is het nieuwe kenteken zolang inactief geweest?
Iemand suggesties?


Maar...

Ben ik de enige die het wel vreemd vindt dat de auto na het vervangende kenteken 11 jaar niet de weg op is geweest?

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

05 feb 2011 9:24

Henk schreef:Ben ik de enige die het wel vreemd vindt dat de auto na het vervangende kenteken 11 jaar niet de weg op is geweest?


Inderdaad vreemd - maar niet onmogelijk - :idea:

.. heb dan zelf geen vervangend kenteken, maar ben al (bijna) 4 jaar niet op de weg geweest met 1 van de 911jes :|

Het antwoord op de vraag; waarom is er 'n ander kenteken afgegeven - zou wat meer duidelijkheid kunnen geven :wink:

A. kentekenpapieren kwijt (maar dan nog ...)
B. Aangemeld voor de sloop - en toch niet gaan slopen ..
C. ge-exporteerd & weer geimporteerd ..
D. samengesteld uit meerdere Porsche's met toestemming/goedkeuring RDW -- maar dan zou er bouwjaar onbekend op de papieren moeten staan ...
E. gestolen en teruggevonden ..
F. ...

Is er uit de papierwinkel (of via de RDW) niet te achterhalen wie toendertijd de eigenaar was :?: :idea:

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

05 feb 2011 10:35

Spannend traject, de aanschaf van je eerste Porsche. Mijn ervaring is dat lage km standen icm glimmende lakken bij oude Porsches oppassen is. Zeker al er geen history bij zit.

Dan is het interieur ook niet orgineel, hoeft niets te betekenen. Echter als je een auto van deze leeftijd hebt met dusdanig lage km stand moet je een goede reden hebben om m met universele accessoires te pimpen.

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

05 feb 2011 10:37

@Olaf:

Bij punt À, B en D is dit juist weer niet logisch aangezien hij NA de afgifte van het nieuwe kenteken 11 jaar niet de weg op is geweest.
Bij jouw auto is het veel logischer gezien de (ver)bouw(ing) die heeft plaatsgevonden :res:
Bij deze relatief originele SC is dit weer minder waarschijnlijk.

Re: Porsche 911 SC aanschaffen

05 feb 2011 10:53

Inderdaad, wat D betreft heb je helemaal gelijk :oops:

A & D blijft MI mogelijk (maar IDD onwaarschijnlijk) :wink:


.. als ik de 911 "origineel" had gehouden ... was ik deze tijd (ook) kwijt geweest :|
.. en als ik (echt) alles zelf had gedaan, was ik nu wss nog niet op de helft geweest :popcorn:
Plaats een reactie