29 dec 2010 18:01
cabrio wim schreef:Vandaag 16 uur 30 de knoop doorgehakt, en wat racie spul gekocht.
Gaan het voor mij allemaal uitzoeken wat er precies bij elkaar past, maar komt hier op neer.
Nokkenas > Type 4 320 schleicher (ideaal voor straat gebruik)
Verstevigde stoter stangen > Type 4 gehard schleicher
Stoters > Type 4 gehard schleicher nokkenas
Lichtgewicht drijfstangen > Type 4 schleicher
Snelle zuigers met nieuwe cilinders > Mahle ik dacht 94 x 66 is dan 2.1L dacht ik dat ze mij vertelden
Koppen worden aangepast met verstevigde assen > Tuimelaar Gene Berg geschroefd
Porsche klep tuimelaars met klepstelboutjes Gene Berg (swivel-feet porsche)
Klepveren set verzwaard Gene Berg
Licht vliegwiel en aanpassing koppeling en drukgroep
Extra ophanging achter aan motor, denk maar net als bij Porsche
Verder werd mij verteld dat ik aan krukas niks moest veranderen buiten balanceren
Kan nog wat vergeten zijn, en als er mensen het met dingen niet eens zijn, laat het horen a.u.b.
05 jan 2011 18:22
05 jan 2011 19:26
05 jan 2011 19:41
05 jan 2011 20:21
Wim schreef:Maar heb mijn vrouwtje een maandag een nieuwjaars cadeautje gegeven, en dat is een Mini Cooper S 2007 met een extra getunede motor.
22 jan 2011 11:48
23 jan 2011 10:38
23 jan 2011 12:22
cabrio wim schreef:Dus als het weer wat beter gaat worden, kunnen we weer aan de slag met de motor op te bouwen.
23 jan 2011 13:48
Ome Sander schreef:
Ik heb wel nog een vraagje over de draagarmen. Het viel me op dat je stalen gebruikt hebt, heb je deze nou van de 944 (type 1 dan) gebruikt, of zijn dat de kever draagarmen nog?
Olaf schreef:.. dit is toch juist weer om lekker binnen te klussen
25 jan 2011 13:51
27 jan 2011 18:07
28 jan 2011 0:55
28 jan 2011 9:33
03 feb 2011 19:11
03 feb 2011 22:53
05 feb 2011 15:16
05 feb 2011 18:30
Some folks who've found the 914 plate often lack the accompanying cover plate that keeps the airflow from reaching the sender. The result is the same either way: the sender is overcooled and this throws off the reading so you must have a deflection cover in place.
05 feb 2011 19:16
06 feb 2011 10:22
06 feb 2011 11:17
cabrio wim schreef:
Daarna de combinaties mooi op gelijk gewicht gebracht.
06 feb 2011 13:49
06 feb 2011 16:59
06 feb 2011 19:34
06 feb 2011 20:13
06 feb 2011 22:04