Mocht iemand de correcte procedure weten om de wagen te verlagen, dan hoor ik dat graag 
Zoals eerder aangekondigd (zie thread "Noble M12 GTO" in "Mijn Britse auto") zijn er nog wat paarden bijgekomen in de stal
Afgelopen maandag mijn 1985 911 3.2 Carrera opgehaald tegen Gorningen (Nederland).
Bijna 5 uur per trein (en door vertragingen altijd wat langer reizen dan voorzien), bij RDW wagen uitgeschreven voor export, transit-platen (15 dagen geldig) aangevraagd, met de verkoper teruggereden naar de verkoopplaats en daar de laatste administratie afgehandeld.
Dan terug naar Baal (een 400 km) met de Porsche : eerst lekker warm gereden, onderweg gestopt om te tanken en wat olie bij te doen (niks dramatisch, oliepeil was gewoon wat laag) en dan tegen een aangenaam tempo huiswaarts.
Even wennen aan de Porsche : zware koppeling, wat stugge doch correcte versnellingsbak (typische 915-bak) , gebrek aan servo (wat enkel bij lage snelheden licht hinderlijk kan zijn), en onder de pakweg 3500 rpm wat bokkig, maar eens je die grens overschrijdt breken de paarden los

Wagen houdt ervan in toeren gereden te worden, dan vergezeld van een zeer aangenaam leeuwen-gebrul (of zijn het steigerende paarden ?).
Wat mij aangenaam verraste is het weggedrag : wagen rijdt ZEER correct : aangename vering (niet te hard, niet te zacht), ligt als een blok beton op de baan, zelfs tegen hogere snelheden, en een groot koppel ; dat moet nogal een sensatie geweest zijn in 1985 !
Zelfs voor huidige normen nog steeds een zeer snelle wagen : een ware sensatie als je op de snelweg pakweg terugschakelt naar 3e en dan het gas erop legt !
Ik moet nog een aantal zaakjes aanpakken, zoals die gedrochten van luidsprekers verwijderen en een standaard radio terugplaatsen, en hier en daar nog wat kleine prulletjes (zoals pompjes van motorkap vervangen, zijn reeds besteld, kostens slechts 28 EUR per set)
Wagen is uitgevoerd in zwarte uni-lak (kleurcode 700) met rood volleder interieur, en voorzien van Fuchs velgen (de standaard velgen zijn eigenlijk de "telefoon-velgen", maar de Fuchsen zijn zoveel mooier
Ik heb ondertussen ook de af-fabriek optielijst gevonden :
- I452
- M261: Door mirror - flat - passenger's side, electrically adjustable and heatable
- M401: Light-alloy rims, forged 15 inch
- M474: Shock absorber (sporting), front and rear
- M559: air conditioner
- M567
- M650: Electrical sliding roof
Op het internet heb ik gevonden dat:
M567 staat voor "windshield green graduated tint"
en I452 zal voor Blaupunkt Frankfurt radio staan ?
Spoiler is die van een 911SC, dus moet verwijderd worden (leuke klus voor binnenkort) ; standaard is wagen afgeleverd zonder spoiler, dus die moet eraf !
Wagen zal binnenkort ingeschreven worden als oldtimer.