Hi Guys,
Bloed stroomt waar het niet gaan kan, of zoiets. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een zwarte Boxster S. Na lang wikken en wegen toch besloten dat het comfort van de Boxster wel heel prettig is voor lange ritten naar Italië, Frankrijk of een ander Zuid Europees land.
Bedankt voor je aanbod Richard

maar dit lijkt me toch een betere oplossing

De auto zelf komt wel uit Italië. Hier alvast wat foto's en daaronder het verhaal.

Ik zat al enige tijd op internet te kijken naar wat mooie exemplaren. Uiteindelijk is mijn oog gevallen op deze zwarte die in de buurt van Florence stond. Omdat ik de verhalen rondom Italiaanse auto's nooit helemaal vertrouw wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en de auto in het Porsche Approved programma hebben. Ja bompa, mij leek het wel verstandig. De kosten in Italië voor deze garantie vielen me alles mee. Voor minder dan EUR 1000 was het geregeld. Wel kreeg de auto nog een grote beurt van de dealer, maar die kosten hebben de verkoper en ik keurig gesplit.
Begin vorige week heb ik contact opgenomen met Importautos.nl om een Europees Transportkenteken met verzekering te bestellen. Wanneer je dit voor 10 uur 's morgens zou doen, dan zou je het de volgende dag ontvangen. Ik had maandag met de verkoper afgesproken, dus om een slag om de arm te houden heb ik woensdag voor 10 uur de bestelling gedaan en betaald, zodat ik de kentekens op vrijdag op mijn werk zou ontvangen. Ik zal jullie niet vervelen met de ranzige details, maar bij importautos.nl, of een van hun leveranciers is er iets fout gegaan, waardoor de platen niet bezorgd konden worden. Een van hun leveranciers bood mij de mogelijkheid aan om de platen op zaterdag in Enschede op te komen halen zodat ik alsnog zondag in het vliegtuig naar Pisa kon stappen. Ondanks het feit dat Amsterdam Enschede enkele reis al snel 150km en anderhalf uur is, dit toch maar gedaan. Desalniettemin is hier het laatste woord nog niet over gezegd.
Vervolgens ben ik op zondag naar Pisa gevlogen om die nacht te overnachten in Florence. De volgende morgen hadden de verkoper en ik om 09.00 bij het Porsche Centrum in Florence afgesproken, waar de auto ook voor de garantie gekeurd zou worden. Daar aangekomen bleek de persoon met wie ik bij de dealer contact had gehad om de afspraak te maken, deze afspraak niet had doorgegeven aan de Service afdeling, dus die waren lichtelijk verrast en hadden eigenlijk geen tijd. Uiteindelijk was het wel mogelijk om de auto door de keuring heen te halen, maar was hij pas om 16.00 klaar. In de tussentijd hebben de verkoper en ik de auto overgeschreven, wat zeer makkelijk ging. Een complicerende factor was echter wel dat ik amper Italiaans spreek en de beste man geen Engels, maar met handen en voeten (en hulp van Google Translate op de BlackBerry) kwamen we eruit.
Uiteindelijk met de auto die net een verse grote beurt en garantie gekregen had zo rond 17.00 koers naar Amsterdam gezet, waar ik vandaag om 05.00 aan kwam. Een zware rit, maar zeker de moeite waard! Wat een geweldige prestaties en zeker met PASM is het super om met hoge snelheid door Duitsland heen te vliegen. Ik merkte duidelijk verschil; zonder PASM zat er veel meer 'roll' in de carrosserie.
Volgende week vrijdag gaat de auto naar de keuring, dus ik hoop hem voor het einde van de maand op Nederlands kenteken te hebben staan. Ondertussen zit ik al na te denken over een mooie Porsche sticker onder aan de deuren. Zoals deze:

maar dan in de kleur van de roosters voor de achterwielen. Ik zal Jeroen eens een PB sturen om te kijken of en hoe dat mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door
sandelow op 10 mei 2011 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.