Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Zwitserse bonnen naar NL ?

10 feb 2011 16:26

Stevig. Ik denk dat ik mij daar op weg naar de wintersport maar aan de snelheid houd.

10 feb 2011 16:30

sprak gister collega, in CH geflitst met 35 te hard na corr, ---> €1200 + 3m rijontzegging.

Ik reed +25 in een tunnel > 990 euro.

10 feb 2011 16:45

.. dan hebben ze MI die boetes de laatste jaren flink verhoogd .. :?

10 feb 2011 16:56

de wisselkoers helpt ook niet.

10 feb 2011 18:17

De boetes wel thuis krijgen maar er dan niet op reageren, vraag me af wat er dan gebeurd als je weer een keer in Zwitserland bent en voor iets anders aangehouden wordt.

Afgelopen zomer op de grens zwitserland frankrijk er nog tussen uit geplukt en binnenste buiten gekeerd, de meest achtelijke vragen gehad. Ook hoe ik aan mijn horloge kwam en wat die gekost heeft :ass:

10 feb 2011 18:20

Had je je niet geschoren?

10 feb 2011 18:47

1200 euro voor 35km te hard :shock: :flush: :flush:

Gewoon niet normaal... en ik maar denken dat ze hier in Nederland geldplukkers zijn :evil:

10 feb 2011 19:16

Ewout schreef:Had je je niet geschoren?

Nee niet geschoren en lekker in de vakantie stemming, eigenlijk alles wat de mannen in uniform op dat moment niet waren :mrgreen:

10 feb 2011 20:20

Yep het is idd allemaal waar ...
was ook geflitst in the schweiz..

je krijgt dus ook liefdesbrieven uit CH via het noorden van ons land :cry: :cry: :cry:

10 feb 2011 21:59

Twee weken geleden een boete van Polizei Basel-Landschaft ontvangen: EUR 189 voor 25km/u te hard op 4 september 2010

10 feb 2011 22:09

Wat lopen we hier in Nederland te klagen... Ik denk dat ik morgen lekker met 150 over de snelweg ga rijden... Peanuts!

10 feb 2011 22:56

gast schreef:kolere wat een bedragen tegenwoordig. (zie begin topic) Ik heb er overigens echt nooit meer wat van gehoord 8) :P

Zolang je maar nooit meer met dat kenteken aan de Zwitserse grens verschijnt.
Had een collega ook eind 2009. Geflitst en werd gesommeerd de gegevens van de bestuurder aan te leveren. Niet gedaan en nooit meer wat van gehoord tot hij in Januari aan de Zwitserse grens kwam met dezelfde auto. Werd netjes gesommeerd even naar de kant te komen en kon per direct ruim 400 euro aftikken.

10 feb 2011 23:08

heb vorig jaar dan ook maar besloten de mijn van 80 euro te betalen voordat het schieff geht.

En ja: Arjan: vertel es hoe kom je eigenlijk aan die klok :mrgreen:

11 feb 2011 15:58

Ook maar even een ervaring posten.

Vorig jaar mei op terug weg van het Bella Italia tripje, in een tunnel 10 Km pu te hard. Mocht er 80 maar gaf even gas bij omdat een vrachtwagen de hele tijd al naast me zat en lekker slingerde omdat ie van alles aan het doen was behalve op de weg aan het letten :evil: .

Geflitst op 95 km p/u, na aftrek van veiligheidsmarge van 5 km p/u 10 km p/u te hard. Was op de A2, richting Luzern, Kanton Niwalden.

Kreeg begin augustus de bon (keurig in NL taal) binnen (€ 40,--) te voldoen aan het Kanton Niwalden aan een bankreking in Karlsruhe (Dld)

Conclusie, 't kan even duren maar de bon komt geheid :!:

11 feb 2011 21:36

290 km/h met een MB SLS kost € 720.000. (max) Inkomensafhankelijke bekeuring......... :pale:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7364 ... and__.html

11 feb 2011 23:36

blij dat ik geen sls heb... :cheesy:

11 feb 2011 23:48

En ik was enigzins opgelucht toen ik las dat het een zweed betreft :wink:

12 feb 2011 5:40

Onze belgische vriend had niet gelift bij 290 Henk... :wink:

12 feb 2011 6:00

donkey schreef:heb vorig jaar dan ook maar besloten de mijn van 80 euro te betalen voordat het schieff geht.

En ja: Arjan: vertel es hoe kom je eigenlijk aan die klok :mrgreen:

Dat ga ik hier niet vertellen 8)

12 feb 2011 10:17

De alternatieven zijn ook niet top: om de jaarlijkse bekeuringen uit CH te ontwijken, vorige zomer door Oostenrijk naar Italie,
In Oostenrijk geflits 168 (na correctie) waar 130 was toegestaan, kreeg een verzoek toto verstrekking van info over de bestuurder, was in tegenstelling tot in CH van achteren geflitst, kon dus van alles invullen.
Heb de naam van mijn klant ingevuld in Suriname (natuurlijk na overleg). Sturen ze gewoon de boete aangetekend naar Suriname, die vervolgens de ongeveer 350 euro natuurlijk niet betaald. Nooit meer wat van gehoord, tot januari dit jaar bij de douane op de luchthaven in Parijs. Alsnog betaald met een boete en administratie/ inningskosten. :flush:

Opzetje heeft niet gewerkt!!

12 feb 2011 19:18

Ik ben eind juli geflitst om 4 uur 's nachts :( kilometers met 80 kilometer per uur achter een te brede vrachtwagen gereden! Toen ik eenmaal de ruimte kreeg ging die lekker richting de 180, toen werd ik geflitst. Overigens tamelijk verblindend zo van de voorkant. 3 weken geleden kreeg ik een verzoek met bekendmaking van de bestuurder (na correctie 49 te hard), aangezien m'n bussie op de zaak staat. Gezien de forse bedragen denk ik dat ik daar maar voor pas 8) Zou men nou alleen maar het kenteken registreren of ook de bedrijfsnaam? Anders neem ik de volgende x gewoon een andere bus mee natuurlijk!

Iemand hier ervaring mee? :drive:
Plaats een reactie