Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 feb 2011 22:04
heeft er iemand een technisch plan of een tekening hoe die luchtmassameter van een 993 eruit te halen.
07 feb 2011 23:15
resto schreef:Een motor heeft het meeste vermogen bij een lambda waarde van 0.9 en je hebt dan een minder hete verbranding. Waarschijnlijk rijdt je auto ook nog feller als het probleem opgelost is.
Je moet goed laten meten voordat je onderdelen laat vernieuwen.
Good luck!
Bij volgas is 0,9 lambda voor een 993 of 996 TT nog steeds te arm hoor....
07 feb 2011 23:35
zou best kunnen bij sommige types maar veel lager dan 0,85 bij hoogoctaan gehalte brandstof is mij niet bekend mischien in de racerij?
08 feb 2011 0:17
Zeker getunede versie's met +1 bar vuldruk lopen nog eerder rond 0.8 lambda in vollast.
08 feb 2011 20:56
Liever dat dan een arm mengsel bij vollast iig!
11 feb 2011 12:00
Goedendag, het heeft even geduurd maar de auto is door de keuring. Ik heb nou alleen nog niet het echte probleem gevonden. Wat ik voor de keuring veranderd heb is nieuwe brandstof filter en de luchtmassameter schoon gemaakt. Dit heeft er wel voor gezorgd dat hij door de keuring kwam lambda waarden 1.039. net aan want hij moet onder de 1.04 zitten. Daar om denk dat ik het echte probleem nog niet gevonden heb. Maar wel bedankt voor alle reacties kan eindelijk legaal rijden met kenteken
11 feb 2011 22:37
Wellicht dat het reinigen van de LMM, je toch met de hakken over de sloot heeft geholpen.
Weet niet of het inwendig een soortgelijk systeem is als bij BMW maar daar heeft het mij bij een 328i (volgens mij motronic) ooit eens gered door de naald van de LMM een fractie te verbuigen.
(don't try this at home

)