Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 10:49

WM550spyder schreef:Om je de waarheid te zeggen heb ik hier eigenlijk geen antwoord op; wij zijn aan het verkennen wat de beste strategie is.


Stukje citaat dat ik van 'n petjesforum heb geplukt :arrow:

ls er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.

n alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:

De kosten kunnen variren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.



Mss heb je er iets aan :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 11:08

Dank je Olaf. Op zich blijft nu dus de vraag of het wat uit maakt of je de auto eerst gewoon als 912 op papier zet (zoals de Amerikaanse papieren ook zijn) en daarna omzet, of dat je hem in 1 keer als 912 met 6 cylinder op papier zet. Dan doel ik natuurlijk op wetten en regeltjes waar ik aan kom te hangen.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 11:23

Als je als eerste stap voor de 912-4 optie zou gaan, zou ik de zwaarste 4 cylinder motor plaatsen die er ooit voor de 912 geleverd is - vervolgens zou ik 'm dan met de kleinste 6 cylindermotor aanleveren voor herkeuring ... dan heb je MI weinig tot geen problemen t.a.v. het omkeuren m.b.t. het toegenomen vermogen.

Bijv. van de 102 PK sterke 4 cylinder 912 motor naar de 125 PK sterke 6 cylinder 2.2T motor ..

.. nu nog de vraag beantwoorden hoeveel CC's en PK's je uiteindelijk in je grijze bommetje wilt leggen :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 11:50

Volgens mij moet het helemaal geen probleem zijn om de 912 aan te bieden met de 6 cilinder omdat hij op de typegoedkeuring van de 911 goedgekeurd kan worden..... Heb ooit een dergelijk kenteken gezien daar staat dan op "op basis van typegoedkeuringsnr.........".

Olaf, waar haal je een 102 PK standaard 912 motor vandaan?

Mike op het 912 forum heeft net de omstelling van het kenteken naar 6 cilinder achter de rug, misschien hem eens een PB sturen!!!

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:02

Goed idee Felix :thumleft:

@ Olaf 3200cc pk's nader te bepalen.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:13

Een hele gare 911 kopen met kenteken (of alleen een kenteken kopen) en dan de nummers verhangen....doen ze met Range Rover Vogues en Benz G-klasses ook ivm belastingvrij rijden of lage bijtelling.
Laatst bijgewerkt door Jay911 op 17 feb 2011 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:14

kweet niet in wat voor circuits jij komp jay :shock:


hey woutahhhhhhht vette shit ouwuhhh je waggie hij gaat er net zo STOEAHHHHH uitzien als deze slate grey enkelt wat generaties ouder :wink:


AfbeeldingAfbeelding


vett kleur hoah Woutahhhhhhhht slate grey 8)

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:20

felix bahama 912 schreef:Olaf, waar haal je een 102 PK standaard 912 motor vandaan?



912 Registry - Original Specs 66'er 912 .. :roll:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:23

is toch 90 pk

blok uit de laatste 356 !

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:27

102SAE / 90DIN@5800 staat vermeld op het registry! 90 PK dus!

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 12:56

90 :shock: .. en 102 is al zo weinig :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 13:26

90 pk, is voldoende in een 912.

Tis toch al geen racemonster. Daar zijn betere (en goedkopere) alternatieven voor! :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 13:36

Olaf schreef:90 :shock: .. en 102 is al zo weinig :mrgreen:


Daarom heb ik er ruim 130!! Zet dan de pk/ gewicht verhouding eens naast een 911 van hetzelfde bouwjaar!! :shock:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 14:17

Och met 200+ pk's zal het ding dan ook wel vooruit willen...

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 14:30

3.2 Op PMO carbs en met race uitlaat levert na afstelling +- 255 - 265 pk.


H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 14:32

Ik zei toch + :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 14:33

Laat ze het bij de RDW maar niet horen :twisted:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 15:30

Joh als je het kenteken maar hebt, kans dat je aangehouden wordt voor dit punt lijkt mij nihil. Ik ben met de Spyder nooit aangehouden en dat was een RDW-lesboekvoorbeeld van hoe het niet hoort.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 15:49

... voor staandehouding ben ik nooit zo bang - maar wat als je (ook buiten eigen schuld) bij 'n ongeval betrokken raakt en ze pluizen de boel na als het om schadeafhandeling gaat :?:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 16:24

Misschien een stomme vraag Wout maar waarom geen 911 gekocht?......

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 16:28

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Zijn de torsie staven van een 912 ook zwakker dan die van een 911 aan de achterzijde?
Ik heb in het verleden een 912 gehad met een 911 motor en die stuiterde als een gek door het extra gewicht achterin.....

Leuk idee in ieder geval.... :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 16:50

Onderstel en remmerij moeten uiteraard aangepast. @Bully ik was lange tijd gefocussed op een pre 73 911 maar die zijn in goede staat nauwelijks te vinden en dan toch steeds niet naar mijn smaak (912's overigens ook niet). Deze kans kwam voorbij en dit was toevallig nu eenmaal een 912, verschil tussen een 911 en 912 is er buiten de motor toch niet.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 17:43

drknauf schreef:kweet niet in wat voor circuits jij komp jay :shock:


Meestal Zandvoort, Zolder, Assen en Spa.... :D

Nee zou het zelf ook nooit doen, maar gebeurt volgens mij vaker dan je denkt. Zag laatst een hele jonge G-klasse met een kenteken uit 1983...volgens de eigenaar helemaal omgebouwd. Yeah right met compleet nieuw dash, overal airbags etc etc. .

Net als deze, uit '1984'--> http://link.marktplaats.nl/419239919 kweeniehoor...in theorie is natuurlijk alles mogelijk, maar volgens mij was er niet eens een G500 in 1984

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 18:44

het zetten van een nieuwe speedster replica body op een keverchassis is toch ook niet illegaal?

Bij de g klasse, wordt het chassis behouden gestraald en zgan gemaakt. Dan de koets van de nieuwe auto erop en je rijdt een nieuwe auto op oldtimer kenteken en dito bijtelling.

ik zou me eerst rustig laten adviseren enuitzoeken mbt kenteken kan je een hoop tijd,geld en ergernis besparen. De planning die je nu hebt ga je toch niet halen ;-)
en ga vast eens praten bij de keurmeester van de rdw, kan schelen. Succes in ieder geval cool plan

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 18:56

Gesprekken met RDW zijn reeds gaande.

@Olaf je hebt absoluut een punt.
Gesloten onderwerp