Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie 911 T 1971

22 feb 2011 11:12

ziet er goed uit, herkenbaar ook ik ben inmiddels wat hoofdstukken verder en ja die 3 maanden die haal je alleen als je je baan opzegt en er full time aan gaat werken.
trek er maar gerust minimaal het dubbele voor uit !!!

suc6 !

22 feb 2011 11:25

Van mij mag mijn project wel drie jaar duren Bas dat is dan zo ongeveer het enige voordeel wat ik dan weer heb. Menno heeft er ten minste al een seizoen van kunnen genieten. Ik moet nog steeds een keertje bij je komen (af)kijken maar ja naast deze hobby schijn ik nog een baan te hebben en een vriendin die soms wel eens aandacht wil :mrgreen: .

22 feb 2011 11:31

ik heb ook de tijd, ga volgende week weer serieus beginnen !! zal dus mijn resto dan weer updaten.

22 feb 2011 11:33

Supercool!

24 feb 2011 0:21

De velgen zijn inderdaad naar Keller gegaan, kan niet wachten tot ze terug komen. Ondertussen gaat het krabben en schuren lekker door! Wat oponthoud door een winter-Efteling die tussendoor kwam... :D
De bodem is vrijwel kaal! Een probleem blijft de wielkasten achter waar je slecht bij kan. Ik ben begonnen zoveel mogelijk de lijmresten van de binnen er af te halen, zonder de verflaag te veel te beschadigen. Met een staalborstel op een boor gaat dat erg goed. Hierna is de buitenkant aan de beurt.

Afbeelding

Vrijwel alle onderdelen zijn gepoets, gestraald, opnieuw verzonken of gepassiveerd. Een voorbeeld van een bekend probleem is het raammechanisme waar de pen die de veer op zijn plaats houdt afbreekt. Gelukkig is dit makkelijk te herstellen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Voorlopig nog op schema! Een paar weekjes uitloop is geen probleem.

24 feb 2011 9:51

Lekker bezig Menno :cheers:

Vergeet niet even de B console te checken voorkant-binnenkant spatborden achter. Is erg gevoelig voor roest en als het mis is kun je je spatborden er even afslijpen (naar ik begrepen heb, heb het bij mij nog even uitgesteld om die reden)

24 feb 2011 10:02

idd Niels, achter de slotplaat komen 3 delen bij elkaar waar vocht en rotzooi zig mooi kan ophopen. Is bijna altijd wel of door of slecht. Om er bij te kunnen kun je het onderste deel van het achter spatbord loshalen zodat je makkelijker bij het verstevigingsdeel kunt. Maar vergis je niet, is best wat werk.

Het helemaal los halen van het achterscherm is niet nodig hiervoor.

10 apr 2011 21:58

Heb een tijdje niets van me laten horen. Maar het project ligt zeken niet stil. De bodem is inmiddels kaal. Alle roest plekken zijn "blootgelegd" zodat de plaatwerker deze kan herstellen. De buitendorpels en slotplaten zullen in ieder geval worden vervangen. Ik loop wat achter met de foto's. De volgende foto's zijn de plekken waar het plaatwerk doorgeroest is. Dit zijn volgens mij de bij iedereen bekende plaatsen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

11 apr 2011 15:37

Ik krijg een deja-vu...... Had mijn auto kunnen zijn :mrgreen:

Tipje, voor je de rand op de voorkant van de body (waar het rubber inhangt wat tussen body en bumper zit) even heel goed meten op welke hoogte deze zit. Je hebt een origineel vervangsdeel, maar dit moet wel op de goede hoogte zitten anders komt je later lastig uit bij het monteren van de bumper.

17 apr 2011 22:00

De auto staat nu bij de plaatwerker. De buitendorpels en slotplaten worden vervangen. Ook de deurophanging rechts was slecht en zal worden vervangen. Na het nodige las- en slijpwerk zal de carrosserie in de epoxy worden gepoten. Voordat de lak erop gaat zullen we eerst de auto weer in elkaar zetten om te controleren of alle naden wel goed zijn.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Menno op 18 apr 2011 23:06, in totaal 2 keer bewerkt.

17 apr 2011 22:31

:thumleft: Menno, leuk om te volgen en :res:

Volgens mij heb je de link naar de thumbnails geplaats ipv de echte plaatjes.

18 apr 2011 15:07

Menno, waarom gaan de achterschermen er niet af. :roll:

Soms wil je niet weten wat daar achter zit, en dit zie je nu niet. :idea:

28 apr 2011 16:33

waarschijnlijk omdat hij niet wil weten wat erachter zit.... :mrgreen: wat niet weet wat niet....... (maar dacht er zelf ook al even aan)

28 apr 2011 17:24

:mrgreen: :mrgreen: :scratch:

28 apr 2011 20:12

Gaat goed menno! Ga je ook aan de linkerkant de binnendorpel vervangen nu je er toch zo dicht bij bent?

29 apr 2011 10:30

Menno de reden waarom ik dit vraag is onderstaande foto.

Afbeelding

Dit was ook niet te zien met het scherm erop, maar toen we de coating aan het verwijderen waren kwam dit te voorschijn. :shock:

Dus zou jammer zijn als je de gehele auto goed doet en dit misschien blijft zitten.

29 apr 2011 11:09

Als je de motorruimte kaal haalt, moet dat toch al wel duidelijk worden, want dan ga je er dwars doorheen.

29 apr 2011 12:17

Laat ons het zo stellen, dat het aan de binnenkant door de coating ook bijna niet te zien was.
Was dus gewoon tussen de coating aan het rotten, vandaar ik het nooit zo heb zitten op van die dikke en flexibele coatings, want die kunnen een auto redelijk camoufleren en bij elkaar houden.

Dus komt nu een compleet nieuw binnenscherm in.

29 apr 2011 15:49

Zow dat is een grondige aanpak!

Succes en we zullen het draadje met veel interesse blijven volgen!

24 jul 2011 14:14

Een tijdje heb ik niets van me laten horen, maar dat betekent niet dat het project heeft stil gelegen. Jullie hadden gelijk het is langer gaan duren dan gepland.
Toch schiet het nu lekker op. Met name de plaatwerker heeft veel tijd nodig gehad. Er waren een aantal tegenvallers wat roest betreft. Maar ze hadden het ook erg druk waardoor andere projecten soms meer voorrang kregen.

De buitendorpels en slotplaten zijn vervangen. Ook de ophanglijst rechter voorportier is vervangen. Daarnaast is er nog wat kleiner- las en plaat werk gedaan.
De linker deur had veel roest en is gerepareerd. Een nieuwe voorbumper en rechter spatboord waren nodig.

De auto is op de richtbank geweest. Kennelijk zijn er in het verleden toch wat ongelukje geweest aangezien de carrosserie behoorlijk kom was. Doordat alles nu weer recht is zijn alle naden ook weer mooier.

Ik moet zeggen dat ze zeer goed werk hebben geleverd. Alle plaat delen zijn voor het spuiten gemonteerd en alle naden zijn gecontroleerd. Hiet ziet er zeer fraai uit. Vaak zie je na restauraties dat een portier oid toch niet goed past.

De auto is gestraald, in de epoxy en grond verf gezet. Al het plaat werk is super strak geworden!! De foto's zal ik in het volgende bericht laten zien.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Menno op 24 jul 2011 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jul 2011 18:10

Ziet er goed uit. Je komt altijd meer tegen dan je gepland hebt. Wanneer komt hij terug van de spuiter? Ze zal zien dat dan het leuke werk begint met opbouwen.

24 jul 2011 23:03

Je mag maar 10 foto's per keer plaatsen. De auto is al bij de spuiter geweest!

De auto is super mooi gespoten!!! Na de grondverf is de onderkant in steenslag materiaal gezet met de originele structuur. Hier
is de auto weer in de originele kleur gespoten en in de lak gezet.

Weken lang lag de zolder vol met alle losse onderdelen. Maar eindelijk onstaat er weer wat ruimte aangezien het opbouwen is begonnen!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

24 jul 2011 23:14

Zelf kan ik er geen genoeg van krijgen, daarom nog een paar foto's.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

24 jul 2011 23:22

Sow dat ziet er goed uit 8)

25 jul 2011 0:44

Lekker kleurtje! :thumleft:
Mooi man, succes met de opbouw!
Plaats een reactie