Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
20 feb 2011 21:51
Twitter boft maar met zulke apostelen
20 feb 2011 21:59
barolo schreef:Ik maak hieruit op dat jij geen twitteraar bent. Ik koppel ambitie aan het wel of niet gebruik maken van Twitter. Het is maar een tooltje. Ook met ambitie hoef je geen Twitter te gebruiken.
Stigmatiserend

zonder ambitie geen twitter ? kom op Ed dat slaat nergens op,nomaals het is een keuze .Zoals een website hebben ,mail beantwoorden ,sms'en,hyven.Op een gegeven moment ben je alleen nog maar aan het " socializen ".
20 feb 2011 22:16
Ik gok/hoop dat het woordje "niet" in de reactie van barolo ontbrak... Voor wat betreft die Porsche specialist/garage, volgens mij heb je juist als je een goed product hebt, geen marketing nodig (voor de duidelijkheid, die specialist!)... Enne, als je als bedrijf inderdaad elke "dag/week" iets te melden hebt (wat je ook mag/kan melden!), dan kan het wel nuttig zijn... Op dit moment zie ik voor ons bedrijf nog geen toegevoegde waarde... Ik zal eens overwegen, om in elk geval onze bedrijfsnaam maar eens vast te leggen, om "domeinkapers" te voorkomen (haha)....
20 feb 2011 22:37
dat is altijd het nadeel van jehova's - die kunnen niet gelukkig zijn, enkel en alleen met het feit dat zij de Heer gevonden hebben, maar willen koste wat het kost ook anderen bekeren. Ik zie de voordelen en de nadelen van het geloof, wil graag leren, maar wil niet bekeerd worden...
20 feb 2011 22:54
Ik geloof niet dat Barolo hier iemand iets opdringt!
Nieuwe communicatiemiddelen (in)voeren levert per definitie nieuwe communicatieproblemen op.
Als men hier eenmaal gewend aan is (niet meer draaien op de telefoon maar drukken) word het normaal.
Na bellen kwam sms.
Toen email op mobieltje
Internet op mobieltje
etc etc
Hoe flexibel ga je hier mee om?
20 feb 2011 23:31
Dank je wel Ron. Ik heb vandaag mijn artikel Twitteren anno 2011 voor AndroidWorld geschreven.
Hier een klein stukje eruit:
Tweetdeck is recent overgenomen door Ubermedia voor 30 miljoen $. Tweetdeck heeft 20 miljoen gebruikers, waarmee de waarde per gebruiker op 1,5 $ uitkomt. Dit staat nog in schril contrast in met de waarde van Facebook. Facebook wordt inmiddels meer bezocht dan Google en met de nieuwe investeringen van Goldman Sachs wordt de huidige waarde van Facebook op 50 miljard $ geschat. Dat is 83 $ per account. Twitter heeft onlangs investeringen gedaan van 200 miljoen $. De waarde van Twitter is recent gestegen naar 4 miljard $. Dat is 50 $ per account. De belangen worden steeds groter en dat geldt ook voor de macht die Twitter heeft. Zo heeft Twitter onlangs al het verkeer van de mobiele apps UberTwitter en Twidroyd geblokkeerd omdat deze de gebruiksvoorwaarden zouden schenden. Voorlopig is Twitter niet meer weg te denken en staat er binnenkort nog wel het één en ander te gebeuren.
21 feb 2011 23:48
Hier de URL met de App van de week over Twitter, die ik dit weekend geschreven heb. Als je op
Edwin V. klikt, zie je al mijn artikelen op AndroidWorld.
http://www.androidworld.nl/72666/app-va ... tweetdeck/
22 feb 2011 8:15
Waar ik me serieus aan erger: 3 collega's waar ik regelmatig mee werk sturen / ontvangen velen malen per dag "iets" ...... 3 of 4 keer per dag... oké, maar was dit maar zo

ze lopen/werken constant met dat "ding" in de handen
22 feb 2011 11:13
barolo schreef:Hier de URL met de App van de week over Twitter, die ik dit weekend geschreven heb. Als je op Edwin V. klikt, zie je al mijn artikelen op AndroidWorld.
Ik ben echt voor wat meer informatie. Nogmaals, continu overal op moeten klikken, weg van een site, is niet wat je wilt mijn inziens. Persoonlijk komt mij dit soort berichten over als "spammen" (niet dit bericht zelf, maar de "klik hier" optie zegmaar

)
22 feb 2011 22:39
De klik hier is juist de kracht van Twitter. Ik geef jou de vrijheid om er niet op te klikken. Je krijgt maar beperkte info en indien je het interessant vindt, dan kan jij al die extra info krijgen. Dan kan jij lezen hoe een ervaren Twitteraar omgaat met de honderden Twitterberichten per dag.
22 feb 2011 23:21
@Henk, ik zal proberen je vraag te beantwoorden. Niet gedacht dat de man die Porsches verkoopt, maar niet op emails wenst te reageren, zich zou mengen in deze discussie. Ik moet bekennen, mijn mond viel wagenwijd open, toen ik dat las.
Je vraag, of deze Slijterij ook succesvol zou zijn zonder Twitter, moet ik met een volmondig Ja beantwoorden. Natuurlijk heb je geen Twitter nodig om succesvol te zijn. Dit is een ondernemer, die met passie, ambitie, enthousiasme en veel energie zijn doelstellingen aan het realiseren is. Dit zijn de belangrijkste ingrediënten om succesvol een onderneming te starten. Het is ook iemand die een marketing plan heeft, zijn USP’s kent, zijn doelgroep kent, een website heeft en Twitter inzet om zijn doelgroep te bereiken. Zo zijn de Whisky Twitter tastings al ver van te voren volgeboekt. Bijzondere wijnen en Whisky die door zijn klanten bejubeld worden, worden op Twitter meteen geREtweet. Voor deze slijterij is dat een goede formule.
Deze Tweet komt net binnen…
DH17slijterijen: En dat voor € 20,99 nu! #actie #bourbon RT @dmace: @Amitooooot @DH17slijterijen Fighting Cock is goooooeeeeed!

Original Tweet:
http://twitter.com/DH17slijterijen/stat ... 1545566208
24 feb 2011 2:25
Voor barolo is twitter momenteel hét (nieuwe) communicatiemiddel.
Voor mij niet..ieder zijn ding. Ben ook niet te overtuigen van het nut er van, maar dat is ook niet belangrijk. Hij legt duidelijk zijn mening/visie uit. Daar kan je het mee eens zijn of niet, lijkt me nogal simpel.
Dat ie verbaasd is over jouw vraag, kan me er iets bij voorstellen, maar zou me er niet te druk om maken.
En wat succesvol is, dat weten degenen die het zijn vast wel. Er is een hoop valse lucht in de wereld, maar gelukkig zijn er ook genoeg heldere stemmen.
24 feb 2011 11:56
Omdat er al een hele discussie mail en telefoonverkoop aan vooraf is gegaan, waarin je een duidelijke mening had. Maar laat je belemmeren in het stellen van vragen, doe ik ook niet.
24 feb 2011 13:49
Ik gok dat wederom het woordje "niet" weggevallen is... Komt vaker voor in dit topic... Ik denk dat het is om de berichten kort te houden

(geintje!)
24 feb 2011 16:21
niks voor mij dat digitale zelfkicken, zakelijk gebruiken wij het wel
24 feb 2011 16:45
Zoals Pascal al aangaf..."NIET" vergeten. Geeft een vreemde zin, waardoor je eigenlijk zelf al die conclusie zou kunnen trekken.
Na 20 jaar autobranche denk ik wel een beetje te weten hoe het daar aan toe gaat en moet ieder het op zijn manier doen.
En verder...mailen heeft
mijn voorkeur, twitteren heeft
mijn afkeur en bellen doe ik in 2de instantie. Verder maar einde verhaal wat mij betreft.
25 feb 2011 9:11
Marco schreef:niks voor mij dat digitale zelfkicken, zakelijk gebruiken wij het wel
Hoe gebruik jij het zakelijk dan? Of alleen om anderen te volgen? Interessant

(want jij doet ook B2B)
25 feb 2011 14:28
Wil graag weten of er iemand via het forum mij nu wil attenderen op twitterberichten via de mail....die stromen nu binnen. Ben daar minder blij mee.
25 feb 2011 17:21
Sigrid schreef:twitterberichten via de mail

kenda ok al? klinkt een beetje als 'ik krijg steeds een telex op de fax....'
25 feb 2011 18:16
En verder...mailen heeft mijn voorkeur, twitteren heeft mijn afkeur en bellen doe ik in 2de instantie. Verder maar einde verhaal wat mij betreft
Krijg je het in ieder geval per mail (voorkeur)

En ik krijg toch sterk het idee ,dat er iemand is die jou niet mag
Sterkte Sig of blokkeren
25 feb 2011 20:59
horn schreef: 
kenda ok al? klinkt een beetje als 'ik krijg steeds een telex op de fax....'

Nou dat blijkt dus nu.....wordt doorverwezen naar twitterberichten, maar heb het uiteraard niet verder gelezen.
En ik krijg toch sterk het idee ,dat er iemand is die jou niet mag
Dat gevoel kreeg ik hierbij ook, ook al weet ik dat dat zonder twitterbericht ook zo is.
25 feb 2011 21:25
Hmm, even een leuke over waarom ik iets tegen Twitter heb

... Net een mooie blooper van Mathijs van Nieuwkerk, die in een interview even een twitterbericht van premier Rutte aanhaalt... Om vervolgens te horen te krijgen, dat dat niet de officiele twitter van meneer Rutte is.... En de totale opmerking dus nergens op slaat.... Hoezo feiten controle!?
25 feb 2011 22:01
Dat bedoelde ik met de JUISTE mensen volgen .
Iedereen heeft eigen interesses en favoriete bekende mensen , ook wel b.n.ers genoemt .
Als je die volgt op twitter , heb je het nieuws van die persoon uit 1e hand .
Is wel leuk , maar niet meer dan dat .!
B.V. leuk om te lezen dat Jochem Meijer de auto laat wassen met het raam
open , compleet met een foto .
Zakenlijk ben ik er niet mee bezig , want ik ben werknemer en geen werkgever .
25 feb 2011 22:38
barolo schreef:Twitter is het medium om nieuws te vernemen en nieuws de wereld in te sturen.
(...) De NOS verslaggever stond buiten en probeerde info te krijgen. De politie was op zoek naar het lijk van Millie en kon niets zeggen wat de status was. Op Twitter kon jij alle berichten volgen door #millie als zoekopdracht in te geven. Om 20.00 uur was allang bekend dat Millie opgegraven was in de tuin van Sander terwijl om 23.00 uur de politie nog steeds zei, sorry wij kunnen nog niets meedelen.
..... maar zo kan het ook:
De Nederlandse districtschef Gerda Dijksman van de politie Zuidwest-Drenthe is definitief uit haar functie ontheven vanwege haar twitterbericht op eerste kerstdag vorig jaar. Nadat er twee doden waren gevallen in een woning in Meppel (provincie Drenthe), twitterde Dijksman "dat het vast gaat om huiselijk geweld." Later bleek dat de slachtoffers, 19 en 23 jaar oud, om het leven waren gekomen door koolmonoxidevergiftiging.
25 feb 2011 23:03
Maar als mevrouw Gerda Dijksman dat op P.F. had gescheven , was de uitkomst hetzelfde . Dat heb je nu eenmaal met twitter en openbaar fora .
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.