Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
09 maart 2011 10:07
jij bent wel een tovenaar met staal hoor Ronaldinho, ben zelf (ook

) meer van het kaliber "wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen"
09 maart 2011 10:09
Ik kan niet lassen (althans niet goed genoeg) en heb ook niet de beschikking over de juiste faciliteiten; ik ga er niet eens over nadenken dit zelf te maken en volgens mij heeft dit niets met arrogantie te maken. Vroeger deed ik echt alles zelf (mijn kennis ligt dan weer op bouwkundig vlak) en ik heb dan ook altijd eelt op mijn handen gehad en dat is echt niet van het rukken maar mijn tijd is steeds kostbaarder en dan maak je keuzes.
09 maart 2011 10:16
ieder zijn ding

en tsja, kan gewoon goed bellen
09 maart 2011 11:01
Tsja ik kan gewoon goed rukken...
09 maart 2011 11:02
kan je niet met links bellen dan
09 maart 2011 13:20
WM550spyder schreef:Tsja ik kan gewoon goed rukken...
nou dan kunje in de nightscene volgens mij klauwen met geld verdienen met zulke handen
effe nog voor alle duidelijkheid wat het verschil is tussen pijpen en buizen
alles wat inje mond past is pijpen en alles wat niet inje mond past zijn buizen
jullie begonnen met pijpen en buizen hoor ik kon het niet laten
terug on topic:
als ik het zo hoor word er het meeste werk aan dit project hier op het forum gedaan
09 maart 2011 13:31
kgaat vd week effe langs

seffe neuzen
09 maart 2011 13:36
porno it is...!
Ga zaterdag even kijken bij Hofman in Leek. heb 2 a 3 potentiele kanditaten gezien voor net zo'n project. ga even checken of ze echt beetje hard zijn (niet teveel roest zeg maar...) het is echt een virus
09 maart 2011 13:55
Pijpje tussen de oortjes van de domstebe doen wij met aluminium buis.


Overigens verbaas ik me wel over de reacties dat 30 euries al teveel is voor dergelijke 'producten'. Daar kun je zelf echt niet voor gaan lopen prutsen en als je geen zetbankje hebt moet je er niet eens aan beginnen, dan krijg je de 90 graden hoeken nooit goed. Op de totale projectkosten van een dergelijke operatie gaat die 30 euri's helemaal nergens over.
Laatst bijgewerkt door
911_2.2T op 09 maart 2011 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.
09 maart 2011 14:01
Zo ver ben ik nog niet maar dat klinkt in elk geval goed. Ik heb net ook al even stuurtjes gekeken. Momo prototypo en dan in 37cm (dus wat groter want dat geeft beter zicht op je instrumentarium) en dan afgewerkt in leer of alcantara. Leer vind ik wat beter passen maar alcantara geeft wel een hele goede grip.
09 maart 2011 14:02
$TEEF schreef:jij bent wel een tovenaar met staal hoor Ronaldinho, ben zelf (ook

) meer van het kaliber "wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen"

Ben jij dan ook al aan het rondbellen voor een body ...?
Laten jullie nog wel wat voor mij liggen als de Vee klaar is?
En als er dingetjes zijn die ik met mijn lichamelijke beperking (kan niet lassen en bellen tegelijk) voor je moet maken dan kan dat ..... als ik niet aan het stenen sjouwen of aan het bellen ben.
09 maart 2011 14:03
WM550spyder schreef:Dan nog even gewoon wat andere Porsche-knutsel-porno
'k heb 'm maandag avond uitgebreid bewonderd
09 maart 2011 14:05
Jammer; dat wist ik ff niet Jeroen, anders was ik ook nog ff langsgekomen, hadden we gelijk ff kunnen bijpraten.
09 maart 2011 14:23
911_2.2T schreef:Pijpje tussen de oortjes van de domstebe doen wij met aluminium buis.Overigens verbaas ik me wel over de reacties dat 30 euries al teveel is voor dergelijke 'producten'. Daar kun je zelf echt niet voor gaan lopen prutsen en als je geen zetbankje hebt moet je er niet eens aan beginnen, dan krijg je de 90 graden hoeken nooit goed. Op de totale projectkosten van een dergelijke operatie gaat die 30 euri's helemaal nergens over.
Hoe wil je de domstebe uitvoeren functioneel of zuiver ethisch. Wil je hem functioneel maken dan wil je exacte passing (wellicht lichte spanning) en dan maak je hem van bijvoorbeeld 2,2 cm stalen buis (voor de stevigheid) met aan weerszijde twee stangkoppen. Dat alu buisje doet op dat vlak niet zo veel lijkt mij. Verder moeten bij toepassing van het alu buisje de steunen perfect haaks op de binnenschermen gelast worden anders past hij er niet mooi tussen. Stangkoppen kan je ook onder een lichte hoek fraai monteren.
En prutsen hoeft niet hoor, doen we dus ook niet, zetbank ook niet. Je pakt rechthoekig stalen koker en slijpt daar de steuntjes uit. Zijn deze steunen ook van gemaakt lijkt mij. En de kosten zijn het inderdaad niet maar ik neem aan dat je toch iets in elkaar wil zetten wat mooi bij elkaar past. Zo zie je maar 1 oplossing en 100 gedachten....
09 maart 2011 14:30
Het is uiteraard de bedoeling dat hij functioneel wordt (hij krijgt geen boulevard te zien zeg maar

).
09 maart 2011 14:35
We gaan het eerst met Aluminium proberen i.v.m gewicht, als dat niet werkt wordt hij van staal. (En ja, de oortjes staan er goed op en de stang past ertussen)
Bij porsche deden ze ook geen stangekoppen in de buis, dus dat doen wij ook niet. Desnoods even een krikje ertussen om het onder spanning vast te zetten
09 maart 2011 15:10
@ Wouter - Ik moe(s)t al bij de les blijven met Alex z'n foto's in dit topic, maar nu maak jij er helemaal 'n feestje van

911_2.2T schreef:Op de totale projectkosten van een dergelijke operatie gaat die 30 euri's helemaal nergens over.
Elke Euro telt natuurlijk

Maar dit bedrag weegt zeker niet op tegen zelf gaan lopen zoeken, proberen en produceren .. of je moet echt niets anders op de prioriteiten lijst hebben staan ...
09 maart 2011 15:25
Weet ik eindelijk wie Alex is
10 maart 2011 14:13
edit: succes met het project! Ben benieuwd!
Die kelkjes zitten toch gewoon op de carburateurs? Zit toch geen injectie op dit oudje van die foto's?
(zal volgende keer even nauwkeuriger teruglezen).
Laatst bijgewerkt door
Justin op 10 maart 2011 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.
10 maart 2011 14:34
Het zijn geen carburateurs maar throttle bodies enne deze witte 911S wordt een IROC replica en is NIET mijn auto.
Zojuist het juiste plaatdeel tussen de achterzitjes (versnellingsbaktunnel) weten te bemachtigen bij Van Kessel.
11 maart 2011 10:42
De witte is de nieuwe aanwinst van 58GT
Zou het een 993 motor zijn
Zal wel gaan vliegen in de '74 body
12 maart 2011 10:38
Ja, het is een 993 blokje maar dat wist jij vast wel. Marcel had nog wat moois binnen; een Momo Prototypo in 37 cm doorsnede i.p.v. 34 cm en dan in combinatie met een quick-release hub. Dat gaat hem dus absoluut worden voor mij want ik vind dat wel een leuke diefstalbeveiliging en de grotere diameter geeft dus beter zicht op je instrumentarium. Je kunt ze in leer of alcantara krijgen en dan nog flat of dished. Ik ga voor flat uiteraard maar ben nog niet uit leer of alcantara; leer vind ik authentieker maar alcantara geeft wel een hele fijne grip.
12 maart 2011 10:50
als het goed is, is flat een beetje dished, 1 cm. Is net wel mooi. Ben ook nog wel te porren voor een quick release hub, goede oplossing
12 maart 2011 12:37
alcantara is wel heel mooi maar 1 x een vette vinger of hand (al is het maar zonnebrandolie) en het staat vereewigd in je stuurtje
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.