Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 14:33

Ewout schreef:Die 10 K, Was dat voor een ruilblok?


nee reperatie.
maar heb het idee dat ze in leusden helemaal geen zin hebben
in een oude auto en liever nieuwe of ``aproved`` verkopen!!!!!!!!

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 16:45

Een cilinderkop is vandaag goed en morgen scheurt hij...dat is nu eenmaal jammer aan dit type motor.
Volgens mij zijn het fabricage fouten die pas heel laat opspelen. Al monteer je een echt nieuwe kop loop je nog het risico dat het weer gebeurd.
Volgens mijn gegevens kost een nieuwe kop al bijna 3mille.. exceptioneel duur!

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 19:10

Net resto gesproken hij gaat het regelen .,wordt dus opgehaald bij pc leusden.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 20:03

Wat is dit een enorm triest verhaal. Zoveel geld uitgegeven en nu geconfronteerd worden met iets dergelijks went nooit. Bij Ferrari cs. wordt dit "normaal" gevonden, maar daarom rijd je Porsche, nietwaar!?

De reactie van Pon Leusden komt op mij erg koel over, maar staat daarin helaas niet alleen in automotive land. Causaal verband is moeilijk aan te tonen, echter dat geldt ook vice versa.

Wat zou het Pon Leusden gesierd hebben als zij in dit geval de onderdelen had doorbelast en het arbeidsloon voor haar rekening had genomen. Een paginagrote advertentie in een autoblad is duurder en heeft minder effect...

In dit geval heeft Pon Leusden de discussie gewonnen en de klant verloren (en wellicht meerdere klanten).

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 20:10

resto schreef:Volgens mijn gegevens kost een nieuwe kop al bijna 3mille.. exceptioneel duur!

Volgens deze site USD 1.200 per stuk (en USD 3.300 voor de X51 versie).

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 23:05

Wimpie67 schreef:In dit geval heeft Pon Leusden de discussie gewonnen en de klant verloren (en wellicht meerdere klanten).


Mi heeft Pon Leusden verloren.
:popcorn:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 23:11

turbocruiser schreef:Mi heeft Pon Leusden verloren.
:popcorn:

Hoezo? klik importauto waar ze geen verantwoording voor hebben...

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 23:23

bully schreef:
turbocruiser schreef:Mi heeft Pon Leusden verloren.
:popcorn:

Hoezo? klik importauto waar ze geen verantwoording voor hebben...


Begrijp dit verhaal niet helemaal, men zou dit dan toch kunnen aandragen bij de fabrikant of door belasten aan DE. Heb dit zelf meegemaakt met een Opel, zelf uit DE gehaald en toen er een probleem was werd dit gewoon door Opel NL betaald.
Moet idd bovenstaande opmerkingen ondersteunen, men laat zich zelf zo wel erg kennen.
Maar ja men zou dan ook moeten gaan onderkennen dat er een probleem is, met een bepaalde motor.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 23:40

MY00 schreef:Begrijp dit verhaal niet helemaal, men zou dit dan toch kunnen aandragen bij de fabrikant of door belasten aan DE.

:lol: lees je eens in in de ploftopics, zonder porscheapproved doen ze niets, zeker niet bij een auto van 12 jaar oud, het is idd geen opel :wink:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

10 maart 2011 23:49

Pon heeft verloren omdat nu pijnlijk duidelijk wordt wat het ware karakter van PAG is op dit moment; puur gericht op winst met de verkoop van rommel-wagens, en totaal niet gericht op klanttevredenheid. Uiteindelijk zal dit soort internet-berichtgeving ook wel zijn effekt hebben op de verkoopcijfers.
My 2 cents... :popcorn:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

11 maart 2011 22:48

Nee, joh, wat er op internet wordt geschreven is toch helemaal niet interessant :!: Het wordt pas een probleem als het in de krant komt te staan :!: :idea:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

11 maart 2011 23:00

M.i. is het niet zo héél moeilijk allemaal. Als partijen maar de wil hebben om tot een oplossing te komen.

Er zijn 3 opties:
1: De kop was al eerder gescheurd en dit is niet opgemerkt door PCL.
2: Door een (de)montagefout of anderszins is de kop gescheurd tijdens de motorreparatie.
3: De kop is gescheurd na reparatie.

Ad 1:
In dit geval had tijdens de reparatie ook de kop vervangen moeten worden. Aangezien de boel toch open moest hebben we het dan dus voornamelijk over extra materiaalkosten.

Ad2:
In dit geval zouden alle kosten voor rekening van PCL zijn.

Ad3:
In dit geval zouden alle kosten voor rekening eigenaar zijn.

Helaas valt niet te bewijzen welke optie hier van toepassing is. Als PCL de onderdelen in rekening zou brengen en arbeidsloon als coulance voor haar eigen rekening zou nemen, dan is m.i. deze zaak voor iedereen netjes opgelost.

Deze oplossing berokkent PCL overigens weinig schade, want men maakt nog steeds winst op de onderdeelprijzen en de loonkostenpost incl. overhead is voor PCL lager dan het arbeidsloon wat men normaliter in rekening zou brengen.

Ik hoop dat iemand van PCL meeleest, zich realiseert hoeveel schade de gekozen handelwijze PCL heeft opgeleverd en hoeveel goodwill het PCL zou hebben opgeleverd als men een andere strategie had gekozen...

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

11 maart 2011 23:49

Ik hoop dat iemand van PCL meeleest, zich realiseert hoeveel schade de gekozen handelwijze PCL heeft opgeleverd en hoeveel goodwill het PCL zou hebben opgeleverd als men een andere strategie had gekozen...
Volgens mij niemand die zich daar druk over maakt :popcorn:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

12 maart 2011 1:35

Ik hoop dat jij dit uit zakenlijk aspect bedoeld Marcel . :!:
Maar het is toch te gek voor woorden :!:
Iemand die PorscheFAN is wil graag Porsche rijden , en zonder het over smaak , nostalgie of geld te hebben , is /was een 996 een geweldige auto .
Jammer dat pon hier anders over denkt :!:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

14 maart 2011 22:13

gast schreef:
Paul II schreef:gast?
Die zal zeggen dat er echt niks aan de hand is :twisted:

Doe eens ff normaal. Als je een probleem met mij hebt kun je dat normaal zeggen. En hou anders je mond aub.

Marcel, wat is er mis met mijn opmerking? :roll:

Haal toch alleen maar aan wat jij altijd schrijft met je ontkennende benadering van dit probleem.
Vervelend voor je - en vooral de TS :!: - dat dit wéér een bevestiging is van je ongelijk.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 1:25

Iets meer on-topic...: Autofarm silsleeve
http://www.autofarm.co.uk/engines/water_cooled/pricing

Nu inmiddels wel bij de meeste bekend. Wou deze, wellicht ultieme oplossing, toch nog even onder de aandacht brengen. t Kost wat, maar dan heb je old school (proven) nikasil cilinderwanden + een "closed dek" kop constructie. Wat naar verluidt de kans op kop problemen verkleind etc.

Als de mijne ooit boem zegt zou ik zo'n dikke 3.7 upgrade wel overwegen...

Anyway, success !

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 8:21

Paul II schreef:Haal toch alleen maar aan wat jij altijd schrijft met je ontkennende benadering van dit probleem.
Vervelend voor je - en vooral de TS :!: - dat dit wéér een bevestiging is van je ongelijk.


Problemen zijn relatief, wat voor de een een probleem is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. We kunnen dus ook niet praten in termen van gelijk of ongelijk, iedereen kijkt er anders tegenaan :salut: Verder is het bij 'problemen' soms lastig oorzaak en gevolg uit elkaar te houden. Wat de een als oorzaak ziet, kan de ander zien als gevolg van een andere oorzaak. Apodictisch stellen dat iemand gelijk of ongelijk heeft, is niet altijd verstandig.
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 15 maart 2011 9:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 13:32

erwin996 schreef:Problemen zijn relatief....
Verder is het bij 'problemen' soms lastig oorzaak en gevolg uit elkaar te houden. Wat de een als oorzaak ziet, kan de ander zien als gevolg van een andere oorzaak.


Je slaat de spijker op de kop Erwin.
Het is inderdaad een feit dat alles wat er met watergekoelde motoren op dit moment mis gaat te wijten aan een 'gevoelige IMS Lager'.
Echter de oorzaak van een kapot gelopen motor is bij de drie meest voorkomende symptomen volledig verschillen.
Een gescheurde cylinderkop is zoals Resto terecht aan geeft inherent aan de lichtmetalen constructie en los van het rustig warm rijden verder moeilijk te voorkomen. Behalve Porsche kampen meer merken met dit probleem voor high-efficiency motoren.
Gescheurde cylinderwanden hebben alles te maken met de belasting van het blok in koude toestand (torderen van het blok en/of niet goed werkend koelsysteem als gevolg van luchtbellen of olie in de koeling)
En het beruchte IMS probleem is puur een probleem van een zwakke lager montering in het blok waar niet echt van vast te stellen is of het te maken heeft met het rijgedrag.
Het feit dat Ronald nu met een gescheurde cylinderkop zit is een hele serieuze schade maar valt voor mij niet zomaar onder een 'gevoelige IMS Lager'. Wat de oorzaak wel is zal niet of nauwelijks aan te tonen zijn ben ik bang voor.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 20:40

gast schreef:@ KC; kan ik je aanraden....


Ja, via meerdere wegen bevestiging gekregen van hun technische know-how i.d. Op het UK boxster forum b.v melde zich een 986 S piloot met een 330 pk autofarm motor... Jummie... :-).

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 21:19

Volgens mij is Pon niet anders dan een andere dealer: alleen nieuwe auto's willen verkopen (of approved semi-new).
En als je met een ouder gebakje aankomt, dan wellicht nog wat aan een reparatie verdienen maar dan houdt het ook snel op....

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

15 maart 2011 21:55

Wel weer bijzonder dat ze op dit moment korting geven op het onderhoudstarief voor oudere gebakjes... :roll: :wink:

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

16 maart 2011 20:39

turbocruiser schreef:Wel weer bijzonder dat ze op dit moment korting geven op het onderhoudstarief voor oudere gebakjes... :roll: :wink:


Uurloon?

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

16 maart 2011 21:48

Veel!

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... n/911/964/

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

16 maart 2011 21:56

zal wel er op gebaseerd zijn dat er meestal toch wel meer werk uit komt ;)
zo werkt het bij veel universeel bedrijven en goedkopere automerken bij APK.
APK voor 20 euro en de rest verdien je aan het werk wat nodig is aan de auto.

Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?

19 maart 2011 16:44

De motor is uitgebouwd en de linker kop is gescheurd.
Plaats een reactie