17 maart 2011 22:35
17 maart 2011 22:40
17 maart 2011 22:46
17 maart 2011 23:24
17 maart 2011 23:50
18 maart 2011 6:44
18 maart 2011 8:51
18 maart 2011 9:17
18 maart 2011 9:18
bzguy schreef:Een wisser is een letterlijke killer voor je lak !
18 maart 2011 9:42
18 maart 2011 11:03
Elferhenkie schreef:Hmm, ik werk hoofdzakelijk met Nissan Patrols (dat zijn vaak de schoonste niet bij binnenkomst) en wij poetsen hier bijna iedere auto. Klei gebruiken we alleen bij ijzerslijpsel wat in de lak is geroest.
Kleien als laatste stap, dus na het wassen is toch zinloos![]()
Elferhenkie schreef:Verder krijgen we alles schoon met een gewone washandschoen en truckcleaner![]()
Elferhenkie schreef:Verder werken wij alleen met 3M materiaal en verder wat profi materiaal.
Die andere middelen zijn leuk voor de poetsmiddelverkopers, voor langdurig glansbehoud helpt geen enkele wax. Deze opmerking vinden de meeste detailers niet leuk![]()
18 maart 2011 12:10
18 maart 2011 12:48
18 maart 2011 13:18
18 maart 2011 13:19
Elferhenkie schreef:BartCCC schreef:Mochten en er forummers zijn die een restyledeukje in hun auto hebben en toevallig in de buurt zijn (Drenthe) Die mogen altijd even langskomen, mocht ik aanwezig zijn en tijd hebben (mijn conditie het toelaten) haal ik KOSTENLOOS zo'n deukje (indien mogelijk natuurlijk) weg. Op afspraak werken kan ik helaas niet aan beginnen. (ook niet tegen vergoeding) even een kras polijsten o.i.d. is ook geen probleem (tegen de zelfde voorwaarden)
18 maart 2011 13:30
18 maart 2011 14:48
Elferhenkie schreef:@bart: Een zeem absorbeert juist niet maar verplaatst het water![]()
Jij gaat mij echt niet wijsmaken dat een natuurlederen zeem geen water absorbeert
![]()
Elferhenkie schreef:Verder geef ik aan dat kleien als laatste stap zinloos is: Kom jij met de opmerking: Klinkklare onzin. Zoals Bassen ook al aangeeft is er vuil wat niet met wassen eraf gaat, ook al was je de auto 10x achter elkaar. Ik noem vliegroest en ijzerslijpsel, zoals jezelf al aangeeft, maar ook teer, industriële (roet)stoffen, boomhars etc etc. Zaken die je niet goed ziet maar wel direct voelt. Een 100% schone auto moet zo glad zijn als een baby huidje. Ga je polijsten zonder te kleien komt dit vuil dus in je polijstpad, hiermee fiets je vrolijk over de lak (...hoe wil je ooit perfectie krijgen met vuile accessoires) en je duwt vervuiling in de poriën.
Ik geef toch heel duidelijk aan: Laatste stap: Dus polijsten e.d. is helemaal niet aan de orde. Je gaat EERST kleien, daarna polijsten. Zoals jezelf ook aangeeft...
Elferhenkie schreef:Truckcleaner is killing voor je waslaag, natuurlijk is dat zoMaar daarna ga ik polijsten en dan gaat de waxlaag ook weg. Maakt niks uit dus..
![]()
Elferhenkie schreef:Tevens slaat de opmerking, dat je een vezeldoekje kunt uitwassen en dus altijd met schoon materilaal gewerkt wordt, ook nergens op te opzichte van de blade... die kun je namelijk ook afspoelen. Lood om oud ijzer dus.
Elferhenkie schreef:Dat beetje vuil wat er na het grondig wassen nog over zou blijven maak ik me trouwens absoluut niet druk over. De 1e stap van 3M is zo grof dat je schuurkrassen van p2000 er met gemak mee wegpoetst, zelfs een zandkorreltje is minder grof dan het polijstmiddel zelf... de rest werk je weg met de volgende 2 stappen, na stap 1 zit er echt geen verontreiniging meer op de auto hoor![]()
Elferhenkie schreef:Zoals ik jouw verhaal lees, doen wij het hier op bijna dezelfde manier....
Elferhenkie schreef:Maar respecteer het ook als anderen er een andere mening op na houden en in detail iets anders werken of andere producten gebruiken.
18 maart 2011 14:55
Dimple schreef:Er wordt veel gevraagd en evenzoveel beschreven hoe een Porsche optimaal te wassen en te beschermen tegen vuil, weersinvloeden, et cetera. Blijkbaar een onderwerp wat leeft.
Ik las in oudere topics wel eens een gedachte voorbijkomen om een workshop te organiseren. Dat zou wellicht ook nog gesponsord kunnen worden door een vd leveranciers van was/wax producten, zoals bijvoorbeeld Mequiar's. Ik zou daar voor in zijn i.i.g.
Op de site van bovenvermelde leverancier zag ik dat ook daar een workshop wordt gehouden, in mei. Wellicht interessant voor hen die zich nog afvragen hoe ze e.e.a. willen aanpakken. (overigens heb ik geen belang of voorkeur voor een leverancier)
http://www.meguiars.nl/events-list/781
Het wordt overigens aangeprezen als Wokshop ipv Workshop, dus de fijnproevers komen er ook aan hun trekken![]()
Meguiar's wokshop 1
May 21, 2011 - May 21, 2011
Tijdens workshop 1 richten we ons op de consumenten producten en uiteraard zullen we deze ook demonstreren op een auto. Daarna heeft iedereen de mogelijkheid om de producten zelf uit te proberen. Ook zal bij clinic 1 de G220 D/A machine besproken worden en iedereen mag deze ook uitproberen. Ook zal men het verschil te zien krijgen tussen een D/A polisher en een rotary machine. Tijdens deze dag wordt het volgende besproken: - 5-Stappen plan - Demonstratie op een auto, zowel handmatig als machinaal - Mogelijkheid om zelf aan de auto te werken indien tijd overblijft Deze workshop start om 13.00 en is om 16.00 uur afgelopen. kosten hiervoor zijn € 10.-PP (geen lunchmogelijkheden)
18 maart 2011 15:16
18 maart 2011 15:22
18 maart 2011 15:31
18 maart 2011 17:26
18 maart 2011 17:30
18 maart 2011 17:43
Elferhenkie schreef:Bart,
Als mijn methode, die voor mij overigens perfect werkt, beantwoord wordt met: Klinkklare onzin (en dat ook nog eens VET geschreven)
In combinatie met deze opmerking: Scusi, ik daarentegen totaal niet. Ik herken hierin meer het begrip 'volume poetser' waar het vooral snel moet gaan zonder dat er passie of daadwerkelijk iets willen toevoegen komt kijken. Goed voor iemand die niets om zijn auto geeft en 'het ding' als transportmiddel ziet. Een absolute no-go voor mensen die om hun auto geven en de beste zorg willen voor hun kostbaar bezit.
Mag ik me dan een beetje gepikeerd voelen?
Maar zoals jij het doet is het natuurlijk alleen goed, nou klaar dan, einde discussie
18 maart 2011 18:43