Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
30 jan 2011 18:40
Petje af hoor
06 feb 2011 19:29
Van het weekeind weer even wat gerommeld in "the Barn".
Gisteren begonnen met de derde set koppen; verbrandingskamers verkleind voor de (veel) hogere compressie, cilinders ingeslepen, koppen geflowd, kleppen ingeslepen en zwaardere (wat scheeld dat veel aan veerdruk zeg) enkelvoudige klepveren gemonteerd. Deze koppen heb ik nu op de evenementen motor gemonteerd.

Ook even het verschil tussen een gewoon en een verlicht vliegwiel:

Stuurstangen zijn ook af en worden verstelbaar met stangkoppen om ruimte te besparen:

Hier zie je duidelijk de aanpassing van de pitmanarm. Het plaatje maakt de arm symetrisch en zorgt voor een wat directer stuurgedrag.
17 feb 2011 19:57
Vandaag hoog bezoek gehad. Mijn Formule Vee maatje Ruud is langsgeweest met een hydraulische pijpenbuiger.
Samen hebben we de rollbar uitgemeten (moet 5 cm. boven de helm van de coureur uitsteken) en de buizen gebogen. Een hele meterij omdat hij natuurlijk een beetje recht en symetrisch op het chassis moet komen. De achterste buis wordt demontabel om het achterste bodywork en de motor te kunnen demonteren. Ik moet nog een steun maken waar het verplichte helmkussentje op gemaakt wordt. In geval van een crash biedt dat enige ondersteuning.
Aangezien het bodywork niet netjes over het koelhuis gemaakt kan worden heb ik ook de zijkanten van een standaard koelhuis wat afgerond.
18 feb 2011 10:02
knap werk hoor !
je moet er een filmpje van maken straks, how a V is born
27 feb 2011 19:54
Van het weekeind wat tijd besteed aan de werkplaatsinrichting van "the Barn". Nadat het Speedster chassis was opgehaald maar weer eens naar Vocor tools in Geldermalsen afgereist. Waterfilters gehaald voor de compressoren. Kan ik ook eens een wat kleiner deel met de compressor spuiten. Ook heb ik slagletters gekocht. Hiermee heb ik de data in de koppen geslagen maar zijn natuurlijk ook te gebruiken om een chassisnummer te maken voor de Vee. Mijn eerste echt zelf gemaakte auto .... chassisnummer moet ik nog bedenken.
Ook nog even de achterste bakversteviging gemaakt ter voorkoming van torsie door het omhoog wippen van de bak.
22 maart 2011 23:04
Langzamerhand komen nu de leuke dingen aan de orde ...
Eerst maar eens langs de plaatselijke fietsenmaker gegaan om 4 meter binnen en buitenremkabel te halen en de gasbediening gemaakt.
Ook is het dashbord bijna klaar ... alleen nog een plekje zien te vinden voor de hoofdstroomschakelaar.
22 maart 2011 23:41
Die ingeslagen letters zijn period correct neem ik aan? Enne: de fietsenmaker? Die hanteert zeker wat andere prijzen dan de gemiddelde Porsche onderdelen boer??
23 maart 2011 0:21
Wat is je punt eigenlijk hiermee .... Had ik Porsche slagletters en gaspedaal moeten gebruiken ofzo? Ik vond dit iets grappiger als een paar dynostickertje als je het niet erg vindt. 6 van de 10 Vee's werden vroeger gewoon in de schuur gebouwd en ik heb er geen bouwpakket handleidingkje bij .. gewoon alles zelf maken dus en dan gebruik je wat je te binnen schiet.
23 maart 2011 9:33
Geen anders dan dat ik het geinig vind!
23 maart 2011 10:49
Gaaf project!
En verslaglegging ervan is ook altijd top, ik ben 'volger'!
23 maart 2011 20:32
Zeer mooi en leuk project.
Ga zo door volg het graag.

:
Misschien wel een idee om wat witte verf over de letters te doen en daarna met wat terpentine wegvegen, maakt de letters wat duidelijker.
09 apr 2011 19:35
Zo even een kleine update;
het dashbord is klaar en de hoofdstroom schakelaar zit ook op zijn plaats:

Ook is de pedalen set klaar: gasbediening gemaakt en de koppelingsbediening is gemaakt.
Zoveel mogelijk bij het origineel dus een kabel bediende koppeling en gemodificeerde kever pedalen:

Ook heb ik de steun voor het verplichte regenlicht gemaakt:

De techniek is bijna op orde en dus kan de Vee van de bouwtafel af om afgewerkt en afgelast te worden.
11 apr 2011 8:44
Gaat lekker vlot zeg

Veel succes en we blijven het volgens!!!
11 apr 2011 22:42
Moet je een race-licentie hebben voor die demo "races" of is het puur fun zonder licentie?
12 apr 2011 8:58
MyFirst964 schreef:Moet je een race-licentie hebben voor die demo "races" of is het puur fun zonder licentie?
Ik ga eerst demo's en vrij rijden dagen van de Harc rijden om een beetje de auto te leren kennen. Vervolgens kijk ik wel wat ik verder doe. Start kan dus zonder licentie met fun.
26 apr 2011 22:12
MyFirst964 schreef:Moet je een race-licentie hebben voor die demo "races" of is het puur fun zonder licentie?
Ik heb inmiddels begrepen dat een lidmaatschap van de historische Formel Vau club en een theorie examen garant gaat staan voor een "clublicentie" die volstaat voor alle races van de klasse (in en buiten Europa). Moet er nog induiken maar dat ziet er dus goed uit.
26 apr 2011 22:13
Bodybuilding is begonnen!
Het chassis is rondom doorgelast en alles is weer gedemonteerd. Al met al weegt het hele chassis minder als een vooras met spindels!
Het chassis staat nu op een verrijdbare bok en ik ben begonnen met het maken van de spanten voor de body. Net als bij een schip maak je spanten rondom het chassis. De spanten bekleed ik met folie (krijg je geen gips en plamuurtroep op het chassis) en vervolgens met triplex stroken van 1,5 cm breed. Daarnaa gaat de bandschuurmachine erover heen en wordt alles afgesmeerd met gips. Het gipslaagje wordt fijn afgewerkt (geschuurd) en in de was gezet. Vervolgens 3 of 4 lagen glasmat en na droging wordt de neus, sitepods en boven en achterkap doorgezaagd en van de mal gelost. Daarna is het steuntjes aan het chassis maken om het polyesterwerk aan vast te kunnen zetten en wordt de polyesterlaag strakgemaakt. Op deze manier krijg ik ook aan de binnenkant ook een gladde binnenkant!
Ook heb ik een (veel te mooi) helmkussentje verzonken in een dwarsbalkje van de rolbar gemaakt. Ook heb ik het breather system voor de motor gemaakt. De stalen klepdeksels (zijn de beste qua koeling) buisjes aanlast en de standaard VW carterontluchting ook voorzien van twee extra buisjes. De grote aansluiting gaat vervolgens met een slang naar een geventileerde oliecatch tank. Ik sla een beetje door geloof ik ..... maar denk wel dat het de details zijn die ook een raceauto mooi kunnen maken.
Foto's komen later ...
27 apr 2011 9:28
Mooi werk zeg
27 apr 2011 13:47
fotooooos
27 apr 2011 18:30
Ik ben een trouw (passief) volger van dit draadje, maar nu actief geworden.
Kwam laatst bij een klant die ook zo'n apparaat had staan, is volgens zijn zeggen van 1967. Motor ontbreekt in deze, weet ook niet of ze die nog hebben.
29 apr 2011 11:00
WillemB schreef:Ik ben een trouw (passief) volger van dit draadje, maar nu actief geworden.
Kwam laatst bij een klant die ook zo'n apparaat had staan, is volgens zijn zeggen van 1967. Motor ontbreekt in deze, weet ook niet of ze die nog hebben.

Motor is geen probleem ...... wil hij er van af?
29 apr 2011 11:36
Heb ik niet gevraagd, maar denk van niet. Je mocht wel komen kijken/bellen als je info nodig had.
De auto staat net over de grens bij Valkenswaard in Belgiƫ.
Als je intresse hebt laat het even weten dan PB ik even zijn telefoonnummer
29 apr 2011 15:44
Zijn er al piccies van het bodybuilden, ben errrrrrrrrrg nieuwschierig?
Succes iig!
07 mei 2011 21:10
Natuurlijk is er buiten genoeg te doen op dit moment maar er is een begin:
Helmkussentje gedeeltelijk verzonken in de rolbar:

Spanten zitten aan het chassis vast en zijn gedeeltelijk bekleed met triplex en hardboard stroken. Daarrna verder in vorm brengen met gips:

Ook heb ik de carterontluchting gemaakt. De stalen klepdeksels hebben de beste warmteafgifte (koeling). Dus deze maar voorzien van pijpjes en twee extra pijpjes gemaakt op de cartetontluchting/ vulpijp. Vandaar gaat de standaard slang naar een catchtank van 1,5 liter.

Verder vandaag nog een carrera central fillercap gemaakt voor in de kofferklep van de Intermeccanica:
08 mei 2011 20:36
Ever voor de duidelijkheid is dit een mal waarover straks het polyester wordt gelamineerd en het ruitje wordt gevormd. Vandaar dat de bobbel over het stuurhuis en over het stuur er nog een beetje raar uitziet. Boven het dashbord tot bovenrand stuur wordt lexan. Helaas kon het stuurhuis niet naar de onderste vooras buis.

Voor de rondere delen gebruik ik hardboard want dat buigt makkelijker als triplex en heeft een ruwe kant waar het gips lekker op plakt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.