25 maart 2011 21:12
25 maart 2011 21:20
26 maart 2011 1:09
26 maart 2011 1:36
26 maart 2011 15:51
WillemB schreef:Als je voor je werk dagelijks langs de weg zit is het risico dus groter dat je je rijbewijs kwijt raakt, dan bijvoorbeeld een zondagrijder.
26 maart 2011 16:47
26 maart 2011 16:53
26 maart 2011 17:19
26 maart 2011 18:42
26 maart 2011 20:18
26 maart 2011 21:37
26 maart 2011 22:10
Devils son schreef:Het zal best niet om boetes gaan van enkele km/u te hard. Maar steeds meer wegen gaan van 80 naar 60. Niet omdat dat nodig is, maar omdat dat in het kader van duurzaam veilig zo is afgesproken: x% van de wegen in alle gemeenten moeten een lagere maximumsnelheid krijgen.
En zo heb je wegen waar je 30 jaar terug, toen er een slechte klinkerweg lag, minder breed en de auto's minder veilig waren, mindere banden, minder goede verlichting... 80 km/u mocht en waar je nu met de huidige veilige auto's op een bredere asfaltweg bij 2x 91 km/u een half jaar zonder rijbewijs zit (hetgeen voor veel mensen een groot probleem vormt). Wegen waar in omringende landen 90 of 100 km/u gewoon toegestaan is.
Of wat te denken van 80 km/u wegen op de snelweg? 111 km/u x2: half jaar geen rijbewijs. Terwijl 120 km/u daar gewoon makkelijk en veilig kan.
Handhaving van limieten is normaal, maar limieten genadeloos handhaven terwijl ze gewoon feitelijk nergens op slaan... dat is te zot voor woorden.
En dat alles nog afgezien van de idiote trend om minimumstraffen in te willen voeren. Dat is gewoon een politiestaat. Dat is NL eigenlijk al jaren, het wordt alleen maar erger.
26 maart 2011 22:43
26 maart 2011 22:55
Pascal schreef:MAAR, 91 is daar nog steeds te hard, ook voor die 80 grens
26 maart 2011 23:14