Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

18 dec 2008 0:00

Gefeliciteerd.
Maar ik snap niet precies hoe de mayo kan ontstaan als er geen water in het systeem zit :?: Mayo is toch een mengsel van olie en water?

18 dec 2008 14:06

Ik lees "een coulasse kapot".Zou dat de warmtewisselaar zijn ? Warmtewisselaar en mayo-achtige substantie kan ik wel rijmen. :wink:

18 dec 2008 19:02

Hallo

De 996-ruilmotoren bij Porsche kosten inderdaad 12d euro excl btw en excl inbouw. Ze noemen dat ook nog een "coulance prijs".

Vaak is zo'n complete motorwissel helemaal niet nodig.
Ik repareer de 996/986/997 altijd zelf. Het is vaak alleen maar een gescheurde kop.... of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo'n reparatie komen er nieuwe krukaslagers in en worden alle pakkingen/keeringen vervangen.

Dan werd er hierboven in een bericht geschreven dat ook zo'n nieuwe ruilmotor weer stuk was gegaan.......
Ja daar wil ik alle 996-rijders op attenderen, dat er dus altijd een oorzaak te geven is aan het stuk lopen vd motor. Het is vaak een koelingsprobleem ! denk maar eens aan al die bladeren/troep voor de radiateur L en R. denk maar eens aan een defekt koelfan achter de radiateur L of R. denk maar eens aan het niet eerst warm rijden, voordat het rechter voetje helemaal ingetrapt wordt. of doorrijden met een lekkende waterslang of lekkende waterpomp !!

Ook worden de beurt-intervallen door Porsche te groot aangegeven.
Waarom zou je niet elke 10d km je olie/filter vervangen ? Dit is het belangrijkste vd hele motor ! wat kost die olie nou ....vergeleken met een hele nieuwe motor.

Dan las ik van gelijk een 3.6 bestellen....
Bij Porsche moet altijd dezelfde motor ingeruild worden ! Dus als je geen 3.6 motor hebt.... kan je ook geen 3.6 in de ruil krijgen.
Een 3.6 vd sloop dan ? Je moet er op letten dat de bedrading anders is van het inlaat-systeem en hij heeft andere vario-cam met andere stekkers.
Je moet dan alles compleet hebben incl de DME computer..... maar als het een tiptr is... moet de DME wel weer met de bak-computer passen !!

Kortom: een 996 een hele mooie en fijne auto.
De meeste rijden er jaren zonder zorgen mee.

18 dec 2008 19:27

culasse is de cilinderkop boven de cilinder

joint de culasse is de koppakking

daaronder bevinden zich de cilinders (motorblok)

Afbeelding

18 dec 2008 19:27

MH schreef:Ook worden de beurt-intervallen door Porsche te groot aangegeven.
Waarom zou je niet elke 10d km je olie/filter vervangen ? Dit is het belangrijkste vd hele motor ! wat kost die olie nou ....vergeleken met een hele nieuwe motor.


:thumright:
Niet eerder gepost hier, maar dat doe ik dus inderdaad al 3 jaar. Consequent iedere 8 a 10K km. Olie- en filter wissel. Tegen het advies van de dealer in, en op aanraden van de mannen van de Waalgarage.

Boxsters, 996 3,4 of 3,6 en ook de 997, om het even, gewoon doen.

18 dec 2008 19:31

Herbst, are you listening?

18 dec 2008 21:37

gast schreef:Waar was je nou de afgelopen 2 jaar


Druk met reviseren. :mrgreen:

18 dec 2008 21:47

gast schreef:MH :arrow: :king: van de 996 3.4

Waar was je nou de afgelopen 2 jaar :D :?:


LOL :lol:

18 dec 2008 22:18

MH schreef:Hallo

De 996-ruilmotoren bij Porsche kosten inderdaad 12d euro excl btw en excl inbouw. Ze noemen dat ook nog een "coulance prijs".

Vaak is zo'n complete motorwissel helemaal niet nodig.
Ik repareer de 996/986/997 altijd zelf. Het is vaak alleen maar een gescheurde kop.... of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo'n reparatie komen er nieuwe krukaslagers in en worden alle pakkingen/keeringen vervangen.


Kortom: een 996 een hele mooie en fijne auto.
De meeste rijden er jaren zonder zorgen mee.


Ik weet dat het natuurlijk afhangt van de daadwerkelijke schade maar wat kost een reparatie van een defecte 996 bij jou gemiddeld ?

19 dec 2008 1:58

MH schreef:Dan werd er hierboven in een bericht geschreven dat ook zo'n nieuwe ruilmotor weer stuk was gegaan.......
Ja daar wil ik alle 996-rijders op attenderen, dat er dus altijd een oorzaak te geven is aan het stuk lopen vd motor.

idd... goedkope rotzooi noemen ze dat :idea:

19 dec 2008 9:16

Goedkoop ? :roll:

19 dec 2008 12:01

MH schreef:Hallo

De 996-ruilmotoren bij Porsche kosten inderdaad 12d euro excl btw en excl inbouw. Ze noemen dat ook nog een "coulance prijs".

Vaak is zo'n complete motorwissel helemaal niet nodig.
Ik repareer de 996/986/997 altijd zelf. Het is vaak alleen maar een gescheurde kop.... of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo'n reparatie..................................


Werkelijk de eerste constructieve bijdrage op dit forum aan de 996 3.4/3.6 discussie. Hulde......

Maar ja, dan eventjes verder..
Jeroen914 schreef: idd... goedkope rotzooi noemen ze dat


Nou ja, een goedkope houding zal ik maar zeggen....

20 dec 2008 10:27

Peter 993 schreef:
Werkelijk de eerste constructieve bijdrage op dit forum aan de 996 3.4/3.6 discussie. Hulde......



Precies, zeker met de dalende prijzen van een 996. Als een kapotte motor voor een redelijk bedrag gerepareerd kan worden durf ik het risico eerder te nemen.

20 dec 2008 17:06

Blijf maar gewoon lekker roepen,blijf maar gewoon denken.
Kan ik over een paar jaar een leuke 911 kopen tegen redelijk geld...... :twisted: :twisted:

21 dec 2008 12:01

Sporting schreef:update:
de 996 (3.4 !) rijdt weer vrolijk rond hopelijk blijft dit zo.
oorzaak was dus: het rijden zonder water..
gegroet.


Gaf de temperatuur meter dan niet een hogere waarde aan dan normaal?

21 dec 2008 14:21

Waarschijnlijk niet want de temp meter meet de watertemperatuur en niet de motortemperatuur. En zolang er nog wat water word rondgepompt zorgt de thermostaat dat het water rondom de bedrijfstemperatuur blijft. Maar ik sluit niet uit dat je wel een kleine verhoging zou moeten zien.

Re:

29 maart 2011 11:07

Thomas986 schreef:update:

de 996 (3.4 !) rijdt weer vrolijk rond hopelijk blijft dit zo.

oorzaak was dus: het rijden zonder water..

bobines waren verbrand, 1 coulasse was kapot,...

alles is vervangen ook de warmtewisselaar etc..


& tot nu toe bolt die weer... de eerste 1500 km rustig aan en niet over de 3000 toeren & daarna hopelijk weer volle gas :lol:

gegroet.


En ondertussen is er weer "mayonaise" vastgesteld...

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 11:18

Heb dit draadje even helemaal gelezen.
Is dan opnieuw iets kapot of was er in 2008 dan meer kapot dan je dacht?
Hoeveel kilometer heb je er inmiddels mee gereden?

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 12:50

De 996 is van mijn pa, ik schat toch een kleine 10.000 km dat er meegereden is . De motor lag er volledig uit en alles wat defect was is toen vervangen. Ik denk dat nu de beste optie een 996 4s of een 964 gaat worden..

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 12:54

Dus dan gaat je vader de Porsche verkopen of inruilen?
Wat zou je nog kunnen krijgen voor een "defecte"?

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 12:59

Ik denk dat nu de beste optie een 996 4s of een 964 gaat worden..


996 4S of 964?

:mrgreen:

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 13:01

964 zou een mooie upgrade zijn :wink:
Ieder nadeel hep z'n voordeel zullen we maar zeggen.

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 15:03

Zal rond de 10 k zijn bij aankoop van een andere P. Of een 964 een upgrade is, is dan weer voor discussie vatbaar ;-)

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 15:07

Geen klusje voor Resto ?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=31022

Re: Motor 996 3.4

29 maart 2011 15:13

breng, breng, leuk!
Plaats een reactie