Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
19 maart 2011 17:39
The Dude schreef:De variocam "verzet" de timing bij 1500 toeren en gaat weer terug bij 5000 toeren. Rond de 4200 toeren werkt het dual resonance system, hoewel dit nooit het blok in onbalance zal brengen. Heb je geen vermogens verlies?
Ik heb inderdaad het idee dat ik vermogen mis... Ik net ff gegoogled en dat DRS heeft met de intake te maken? Waar moet ik dat zoeken. Sorry voor mijn ondeskundigheid, maar ik kom bij een "simpele" 924s vandaan en moet nog ontdekken hoe dit blok in elkaar steekt...
Aldo
19 maart 2011 18:38
Het dual resonance system heeft geen mechanische onderdelen en kan derhalve niet kapot. Misschien moet je het zoeken bij een vuile injector of slechte bougie of bougie stekker. Ik zou alle bougies er even uithalen en bekijken. Goed mogelijk dat je, indien de oorzaak in die richting ligt, zal zien dat 1 of meerdere bougies verkleuring vertonen.
succes met zoektocht!
20 maart 2011 1:21
ff uitlezen? je weet maar nooit
20 maart 2011 2:43
Ben ik de enige met lentekriebels en een grote behoefte aan een ontmoeting met een uitdeukert zonder spuiten? (laatst motorkap laten vallen vanaf veel te hoog = doorgeschoten = deukjes in de kap

+ al het kleine spul wat er al zat...)
Vandaag weer even uitgelaten, heerlijk
20 maart 2011 11:26
porsche356sc schreef:ff uitlezen? je weet maar nooit
Dat lijkt me inderdaad op korte termijn de beste optie... Ik zal morgen eens bellen of PCL tijd heeft (daar heeft hij nog geen tank geleden een grote beurd gehad).
Tnx
20 maart 2011 14:02
als je in de buurt bent mag/kan je ook bij mij langsrijden, geen probleem om even de PC aan je wagen te hangen om te kijken wat er mis is
20 maart 2011 17:51
porsche356sc schreef:als je in de buurt bent mag/kan je ook bij mij langsrijden, geen probleem om even de PC aan je wagen te hangen om te kijken wat er mis is
Bedankt voor het aanbod! Het duurt alleen ff voordat ik weer eens in de buurt ben... Al was het er vandaag wel een mooie dag voor

UPDATE: Blijkt dat aalsmeer eigenlijk niet ver van mijn huidige werk is en wanneer ik in de nabije toekomst bij mijn nieuwe werkgever ga werken kom ik er praktisch langs... Mijn kennis van topografie laat me weer eens in de steek

Zijn jullie morgen open?
20 maart 2011 20:02
Paris schreef: Zijn jullie morgen open?
jazeker, iedere dag van 09:00 tot 17:30
21 maart 2011 21:01
Voor die gene die het interesseert:
Ik ben vandaag bij Race4Fun in Aalsmeer geweest en de voorlopige diagnose is dat mijn variocam systeem niet mee wil werken.
Bedankt voor je gastvrijheid en diagnose!
Volgende week dinsdag heb ik een afspraak gemaakt bij PCL. Ik kan mijn gedachten er niet vanaf brengen dat de variocam check (en grote beurt) bij PCL en nu de optredende problemen gerelateerd zijn. Het kan natuurlijk toevallig gebeurd zijn, zoals R4F al zei: Alles gaat op een gegeven moment stuk...
Volgende week weet ik meer. Wordt vervolgt...
21 maart 2011 21:21
succes
hopelijk wordt het netjes opgelost
25 maart 2011 1:27
Is er iemand met (relatief nieuwe) gele Koni's onder een 968 (non-CS) die ik eens mag voelen? Wil op termijn wel iets doen aan m'n demping maar wil niet te veel inleveren wat comfort betreft. Heb geen idee wat ik moet verwachten.
26 maart 2011 21:53
Hallo, zou graag eens deelnemen met mijn 968 CS. Lijkt me heel leuk om meer te weten te komen over mijn auto en eventueel later dingen te vervangen of te veranderen. ( ik zou graag originele kuipstoelen plaatsen).
27 maart 2011 10:52
TonD schreef:Is er iemand met (relatief nieuwe) gele Koni's onder een 968 (non-CS) die ik eens mag voelen? Wil op termijn wel iets doen aan m'n demping maar wil niet te veel inleveren wat comfort betreft. Heb geen idee wat ik moet verwachten.

Even contact opnemen met Peter968, die overigens regelmatig aanwezig is tijdens KZ dagen. Hij heeft rondom gele koni's op z'n auto.
Gr, Danny
31 maart 2011 21:50
TonD schreef:Is er iemand met (relatief nieuwe) gele Koni's onder een 968 (non-CS) die ik eens mag voelen? Wil op termijn wel iets doen aan m'n demping maar wil niet te veel inleveren wat comfort betreft. Heb geen idee wat ik moet verwachten.

Hi Ton, klopt wat TheDude zegt, ik heb er rondom koni geel (sport) onder gezet. Als je wilt kom je maar een keer een stukje proefrijden en het verschil voelen. Ik vind het comfort niet erg achteruit gegaan moet ik zeggen. Hoor wel indien je interesse hebt.
Peter
01 apr 2011 11:08
Interesse heb ik zeker! Kom er graag op terug, als ik m'n auto terug heb
01 apr 2011 12:57
Hi Ton,
Ik heb recentelijk door Harry Gele Koni Sport onder mijn auto laten zetten. Voor en achter is de auto bovendien 3 cm verlaagd. Ook ik kan beamen dat het comfort weinig is veranderd in de soepelste stand. Inmiddels de Koni echter wat harder gezet met wel enig verlies aan comfort. De auto ligt nu over wel erg strak op de weg. Volgende stap is om de stabilisatorenstangen te vervangen: nu 26mm voor en 16 mm achter. Dit gaat bij M030 naar 30mm en 21 mm.
Je bent erg welkom om een keer te komen rijden. Dat kan zowel in de buurt van Utrecht of Amsterdam
Diederik
01 apr 2011 20:12
Hey Diederik/Ton, wellicht kunnen we binnenkrot een mini-meet organiseren. Ben namelijk benieuwd naar die strakkere stand van Dierik zijn Koni's aangezien ik die van mij achter ook een tandje strakker wil hebben... Overigens staan dikkere stabi's ook op mijn verlanglijstje, wanneer ga je die monteren Diederik?
Welke veren heb je gebruikt voor het verlagen eigenlijk? Clubsports? kun je een indicatie geven van de kosten (per PB wellicht)
01 apr 2011 20:55
Peter968 schreef: kun je een indicatie geven van de kosten (per PB wellicht)
de veren zijn niet zo duur, €100 ex ongeveer, zijn standaard verlagingsveren van 3cm, achter verlagen op de platen en de wagen staat er netjes bij, bij montage van de nieuwe koni's is dit een goedkope optie, nu kost het werk meer dan de materialen
02 apr 2011 9:23
Peter968 schreef:Hey Diederik/Ton, wellicht kunnen we binnenkrot een mini-meet organiseren. Ben namelijk benieuwd naar die strakkere stand van Dierik zijn Koni's aangezien ik die van mij achter ook een tandje strakker wil hebben... Overigens staan dikkere stabi's ook op mijn verlanglijstje, wanneer ga je die monteren Diederik?
Welke veren heb je gebruikt voor het verlagen eigenlijk? Clubsports? kun je een indicatie geven van de kosten (per PB wellicht)
Heb ik ook wel interesse in als er niet binnenkort een KZ komt. Heb die van mij al jaren op koni geel staan, voor zachtste stand, achter half. Had eigenlijk alleen postitieve uitwerking op comfort omdat oude dempers denk ik wel op waren. Daarna M030 stabi's (30/19mm) achter op middelste stand. Dit maakte echt een groot verschil wat betreft hellen in bochten. Net de auto ook nog verlaagd, eigenlijk alleen alleen voor uiterlijk. Achter zat er 2cm aan stel mogelijkheid in en voor CS veren (-20mm) die gewoon zelfde zijn als standaard maar dan korter. Had geen invloed op comfort, zelfs iets beter (denk dat veren na 20 jaar ook wel een beetje moe zijn). Maar zou wel eens de verschillende schokdemper/veren set-ups willen voelen.
Jaap
02 apr 2011 12:41
fredsan schreef:succes
hopelijk wordt het netjes opgelost

De auto is van de week naar PCL gegaan en heeft daar één nachtje mogen logeren. Helaas hebben ze niets kunnen vinden, ze hebben het variocam systeem getest (hoe?) en het werkte naar behoren... Ze gaven de schuld aan de kilometerstand (267.000). Alles is overigens kostenloos bekeken!
@Porsche356sc
Ze hebben specifiek naar die magneetschakelaar (oid) gekeken en die bleek naar behoren te functioneren. Heb jij nog een advies?
Aldo
02 apr 2011 16:49
De experts zeggen dat wanneer je de vario stekker los trekt, je merkbaar koppel verliest. Dit is een eenvoudige manier om de variocam functie te testen. Maar nogmaals, de variocam werkt buiten het toerental waar jij problemen hebt.
Gr, Danny
02 apr 2011 18:33
Niet te veel vragen aan Harry stellen de komende dagen, want dan duurt het veel te lang voor ik m'n auto weer terug heb

mini-meet klinkt als een bon plan!
03 apr 2011 22:35
Even een vraagje; ik probeer een probleem met benzinegeur op te lossen en het viel me op dat er in de vulopening van de tank niet zo'n klepje zit dat je openduwt met het vulpistool. Is dat bij jullie ook zo of is dat bij mijn 968 afgebroken oid?
Jaap
03 apr 2011 22:43
Ik heb geen benzinegeur en ook geen afsluitklepje bij de vulopening.....
07 apr 2011 3:42
Ton,
Een meet and great vind ik een uitstekend idee. De auto is rondom 3 cm verlaagd en de veren zijn merkloos maar waarschijnlijk Eibach. De M030 Stabilisatorenstangen voor en achter heb ik na lang zoeken gevonden en gereserveerd. Ik verwacht ze binnen 2 a 3 weken onder de auto te hebben. Wanneer kun je afspreken?
Diederik
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.