De afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met het monteren van alle klein spul op het blok . Wat zit er toch een hoop opgeschroefd.
Woensdag heb ik het ventilatorrad onder handen genomen , zoals eerder in dit topic was te zien dat die uitgesleten was daar waar de poeliehelft er op zit.

Eerst voorzichtig de sleuf die uitgesleten was gelast . Voor die gene waar dat ook bij nodig is , zorg voor massa vlak bij het te lassen deel , anders gaat het mis en brand het rad weg . Dit is namelijk van magnesium. Vervolgens heb ik Vrijdag een astap gedraaid waar het rad op in te spannen was , dit geheel weer in de draaibank gezet en de ronding terug op maat gedraaid. De vlakken met een klein slijptolletje opnieuw op maat geslepen. Daarna het ding mee naar huis genomen om te poetsen .
Gisteren begonnen met het verder opbouwen van het blok met de motorsteun , ventilatorrad en de warmtewisselaars. Vandaag verder met de uitlaat en de laatste motor beplating.
Het enige wat nu nog moet gebeuren aan het blok is ,: vernieuwen van de O-ringen van de injectoren en het plaatsen van het luchtfilter.
Omdat foto`s meer zeggen dan woorden :

Nu moeten we alleen nog van dit

een versnellingsbak maken
Het einde is in zicht , dan kan ik weer