Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
04 apr 2011 21:27
zo te lezen heb je grotere problemen dan alleen een motorblok die wat olie laat lopen
04 apr 2011 21:36
@ michel vaillant.....Haha das een goeie......maar je kent het misschien wel hoe vrouwen reageren als er ineens een dikke rookpluim onder de motorkap vandaan komt.......paniek!!!!!!! gelukkig is de astra weer mobiel en anders hebben we ook nog een smartje van de zaak waar we mee kunnen rond hobbelen
04 apr 2011 22:14
Hartwiek schreef:... en anders hebben we ook nog een smartje van de zaak waar we mee kunnen rond hobbelen

maar niet met vrouw en kinderen
04 apr 2011 22:16
of wel
04 apr 2011 22:17
vind ik geen smartJE meer.
04 apr 2011 22:18
moet je er eens in gaan zitten
05 apr 2011 9:04
Sterkte Hartwiek. ben benieuwd wat het nu precies is. ik hoop dat het meevalt maar zoals je al zegt. mocht dit niet het geval zijn dan is hij na revisie weer helemaal fris en kun je er weer jaren tegen.
05 apr 2011 9:08
misschien heel klein beetje off-topic.Is het niet gewoon mogelijk dat als je een 3.4 hebt je er bijv. bij Resto nieuwe cilinderbussen in laat plaatsen (preventief) zodat het "plof"syndroom achterwege kan blijven ?
05 apr 2011 12:08
resto schreef:Mocht er een met een gescheurde cilinderwand komen dan zou ik deze laten verbussen bij hartech.
volgens mij een van de weinige bedrijven die echt alles weten van deze motoren.
Het is daar zelfs mogenlijk de originele bussen te laten verstevigen zodat ze heel blijven, wel iets voor te zeggen lijkt me.
Geen idee wat de totale kosten zijn als je alle 6 laat verbussen. Als ik zoiets zou overwegen zou ik wel naar de 3.6 bussen gaan. Preventief lijkt me kostbaar, en met de investering van 6 bussen plus zuigers koop je waarschijnlijk een 996 MKII
05 apr 2011 12:24
Richard schreef:misschien heel klein beetje off-topic.Is het niet gewoon mogelijk dat als je een 3.4 hebt je er bijv. bij Resto nieuwe cilinderbussen in laat plaatsen (preventief) zodat het "plof"syndroom achterwege kan blijven ?
Wat is daar het voordeel van? Motor moet dan helemaal uit elkaar. Ik zou hem dan lekker laten gevoelige IMS Lager en dan pas reviseren.
05 apr 2011 12:34
geen idee ,dacht voorkomen is goedkoper dan opknappen als ie ploft
05 apr 2011 13:46
De meeste gevoelige IMS Lager nooit
06 apr 2011 19:58
En, weet je al wat meer?..........
06 apr 2011 21:27
Marcel, ben het al weer met je eens, en dat over dit topic..
Preventief lijkt interessant, maar het betreft niet een mogelijk issue: cilinder, kop, IMS ...
08 apr 2011 10:27
En Hartwiek, hoe hard is je P. of niet
10 apr 2011 10:03
Hallo mensen...een update....waterpomp is stuk en daardoor erorm heet geworden.... als ik hiermee doorgereden zou zijn was hij echt stuk gelopen. wat me zorgen baart is dat de temperatuurmeter niet is opgelopen. vind ik maar een waardeloos iets dat de temepratuursensor niet op het blok zit. ik denk dat als de sensor op een andere plek gezeten had dat er heel erg veel problemen bij dit model zouden zijn voorkomen. omdat je dan sneller actie kunt ondernemen en dat je hoge kosten vermeden zou kunnen hebbben.. maar ja...... tis niet anders dus het blok gaat helemaal uit elkaar en word nagekeken en alles wat vervangen moet worden word vernieuwd. over een paar dagen weet ik meer. duim maar voor me.....
10 apr 2011 10:14
dat doen we..Succes..
10 apr 2011 10:17
Leg eens uit, temp. sensor niet op juiste plaats?
Denk dat ze bij P. dat toch echt wel beetje begrijpen..
Hoe is geconstateerd dat blok erg heet is geweest en hoe heet was dat?
Waar laat je de reparatie doen?
Hoe dan ook lijkt het gelukkig niet op 'bekende' plofsymptomen.
10 apr 2011 10:25
zoals ik begrepen heb is het blok plaatselijk zwart geblakerd....als de koelvloeistof niet rond gepompt wordt komt hij niet in de buurt van de sensor en geeft deze normale waarden aan....zodoende ben je te laat om het probleem op tijd te ontdekken.. de meter is bij mij niet boven de 90 graden geweest. ik hen altijd 1 oog op het instrumentenpaneel om de temperatuur, oliedruk in de gaten te houden. met het andere kijk ik maar op de weg om andere problemen te voorkomen. ( boetes) hahaha. ik heb ook al iets gehoord dat er mensen zijn die de sensor hebben laten verplaatsen om zo toch bij problemen met bv de waterpomp toch op tijd te zijn om tijdig actie te ondernemen...
13 apr 2011 18:16
weer mooie klus!
17 apr 2011 14:28
En resto, alweer wat opgeschoten?...........
18 apr 2011 13:14
jazeker, de motor is volledig gedemonteerd en helaas zijn alle cilinders ovaal ...
de carterhelften gaan naar hartech om gerepareerd en te worden voorzien van verstevigingen rondom de cilinders.
De intermidiateshaft krijgt een upgrade, nieuwe distributieset, lagers, nieuwe themostaat die eerder open gaat, waterpomp etc...
De vermoedelijke oorzaak van de oververhitting was de waterpomp en vervuilde koelers.
18 apr 2011 13:58
Hartwiek = Resto....???
18 apr 2011 14:04
volgens mij staat die van hartwiek bij resto
Is resto niet gespecialiseerd in zgn gevoelige IMS Lager als de 996 ?
18 apr 2011 14:30
resto schreef:De vermoedelijke oorzaak van de oververhitting was de waterpomp en vervuilde koelers.
Blaadjes
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.