Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 maart 2011 21:03
Vacuum, ontsteking, Co.
17 maart 2011 22:53
helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd
03 apr 2011 19:10
Al iets opgeschoten?......
05 apr 2011 7:22
nee nog niet.................... mischien toch even langs de dealer
05 apr 2011 9:20
9116001 schreef:helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd

Als je via de stelschroef de ralenti niet kan bijregelen duidt dat op een vacuum lek ergens.
05 apr 2011 9:29
Met betrekking tot je vraag ivm. de klep die afgesloten was. Dit is de "decelaration valve" die ervoor zorgt dat je toerental blijft "hangen" bij gas los en dan rustig terug naar ralenti gaat. Dit is één van de zaken die de emissies van 911 SC's verminderen..
Op een SC van 78-79 zit deze klep boven de motor aan de gasklep en is deze nog af te regelen via een stelschroefje. Bij de latere SC's is dit een schoteltje rechts van de motor (zoals bij jou) en dacht ik dat deze af te stellen was door die wat in te drukken (Ken de details niet, moet je eens op Pelican zoeken)
Ik heb die van mij ook afgesloten met een schroefje. Buiten dat het toerental onmiddellijk terug valt naar ralenti bij gas los is er geen enkel verschil. Ik vind dit veel sportiever rijden (snellere reactie van het gaspedaal) maar er zijn ook mensen die prefereren om deze te houden zodat de bij het opschakelen de toeren niet zo ver terug vallen en er dus sneller en aan een hoger toerental opgeschakeld kan worden.
05 apr 2011 21:23
Url, bedankt voor je tips en info. Alle vacuum gecontoleerd en afgeperst, géén lek

De afgesloten klep maakt geen verschil.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.