Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 17:32

Maarten schreef:In feite is dit de kern van het probleem! Als de computer het niet aangeeft dan weten ze het niet meer.


Ach, er zijn ook hele goede monteurs. Maar een monteur die eigenlijk alleen maar ervaring heeft met de modernste auto's... die wil nog wel eens in de war raken van oudere modellen... En gezond verstand moet je bij sommigen nu eenmaal niet te makkelijk verwachten.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 19:27

Devils son

Ik zou die rekening gewoon niet betalen, ik ben zelf ook monteur en ik zou mij diep schamen als ik 2 uur bezig ben geweest met een storing terwijl jij als leek het in 5 min een storing oplost!
Ik gaf je dan ook geen rekening als het mij zou overkomen.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:22

ik sleutel zelf!!!!

en geloof me ik ben zelf ook weleens uren aan het zoeken geweest naar een storing die achteraf heeeeeel logisch was maar geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht!!!
(ja ik heb nog haar :wink: )

het zelfde is dat je loopt te klooien met een schroefje/klemmetje en het lukt maar niet....komt er een vriend binnen lopen en binnen 2 tellen is het gefixt.

ben nu al een aantal uren aan het zoeken naar een geluid waar ik gek van word,
dat alleen optreed bij een belast wiel en per omwenteling terug komt en klinkt als een aan lopend wiel in de wielkast....ik heb de hele aandrijflijn en remmerij al 2x los gehad en ik kan niets vinden (het aanlopen van de band is het ook niet)
het ergste is nog dat het er soms wel is en soms niet (ga dat maar eens zoeken)

er zijn meerdere mensen die mee geluisterd hebben.........en er is nog niemand geweest die het kan oplossen
ik zou willen dat er een leek kwam die het in 5 min voor me oploste :wink:

soms zit het mee en soms tegen.......


:idea: uiteindelijk moet de monteur het gebouw en de koffie juf de typmiep en de baas en zijn zoon toch betaald worden....
de vraag van de dag :arrow: wie denk je dat dat doet :?:


dan de bekende spreuk nog met 2 centen :salut:

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:24

Nu zeg ik +1 :mrgreen:

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:25

:cheers: :cheers: :cheers: :mrgreen:


thx

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:26

gast schreef:Ik zou dan op zijn minst die 5 min betalen. Wat je nu doet is ook niet netjes.


Pardon? Niet netjes? Ik geef gemotiveerd aan waarom ik denk dat ze een wanprestatie hebben geleverd en dat ik daarom niet wens te betalen. Ik krijg nu al maandenlang daarop geen reactie...

Ik ben niet netjes omdat ik op hun reactie wacht, conform afspraak?

Het moet toch niet gekker worden! :shock:

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:29

Kan me vinden in jouw motivatie DS maar door de "5 minuten" te betalen toon je wel jouw goede wil. Nu begeef ik me op jouw vakgebied maar volgens mij sta je juridisch gezien ook sterker wanneer je "iets" betaalt.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:33

porscheboy schreef:
en geloof me ik ben zelf ook weleens uren aan het zoeken geweest naar een storing die achteraf heeeeeel logisch was maar geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht!!!


Ik had dan ook meer redenen dan het enkele feit dat ik sneller het probleem gevonden had. Met name het feit dat ik gewoon vooraf heb aangegeven dat er aan die gaskabel was geklooid en dat ik van mening ben dat omdat het probleem meteen daarna op trad het daar gezocht diende te worden.

Als die monteur de zaak eerst uit leest en dan eens gaat kijken naar die gaskabel en het duurt een uur... soit. Maar als je roept dat het daar niet aan kan liggen en je weigert te kijken... dan wordt het een ander verhaal. Als ik zelf niet op onderzoek was uitgegaan waren ze zo maar een hele dag bezig geweest met uitlezen en sensoren testen (want daar MOEST het aan liggen...).

Dat vind ik een wanprestatie, net als het feit dat men kennelijk niet eens meer eens met de auto gaat rijden.

En als ik dat verkeerd zie, prima, maar dan verwacht ik op zijn minst dat men daar een verhaal bij heeft en niet na mijn klacht helemaal niets laat weten...

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:36

mss een rare vraag maar als je iets binnen 5 min zelf op kunt lossen wrm ga je dan naar een garage :?:

ik denk dat de tijd die je daarmee kwijt bent ook een kostbaar iets is met jou beroep

mss een pijnlijke vraag...maar was het niet een beetje geluk :?:

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:41

Henk schreef:Kan me vinden in jouw motivatie DS maar door de "5 minuten" te betalen toon je wel jouw goede wil. Nu begeef ik me op jouw vakgebied maar volgens mij sta je juridisch gezien ook sterker wanneer je "iets" betaalt.


Met reden omkleed niet betalen is juridisch ook voldoende. Dan is het echt aan degene die meent dat de rekening terecht is om daar iets mee te doen.

Vergeet overigens niet dat er helemaal geen reden is om 5 minuten te betalen, want de arbeid die geleverd is, heeft gewoon niets opgeleverd. Ik heb uiteindelijk het nog steeds zelf moeten doen. Op de manier waarop ze per sé wilden zoeken hadden ze na 20 uur nog niets gevonden!

Ik heb de discussie ook helemaal niet juridisch gemaakt, want zo ben ik niet. Ik ben duidelijk geweest en pas als de reactie mij niet bevalt, dan maak ik het eventueel juridisch. Maar goed, ik heb dus geklaagd en daarop geen reactie ontvangen. Meestal krijg je na een klacht een voorstel. Als dat voorstel enigszins redelijk is ga ik doorgaans akkoord, ook als ik er van overtuigd ben dat ik juridisch in mijn recht sta. Ik geloof meer in het onderhouden van goede relaties dan in het onderste uit de kan. Maar voordat ik een voorstel kan accepteren moet er eerst een voorstel komen... ;)

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:43

porscheboy schreef:mss een rare vraag maar als je iets binnen 5 min zelf op kunt lossen wrm ga je dan naar een garage :?:

ik denk dat de tijd die je daarmee kwijt bent ook een kostbaar iets is met jou beroep

mss een pijnlijke vraag...maar was het niet een beetje geluk :?:


Geluk in de zin van "iets wat ik zelf op kon lossen". Maar dat ik dit gevonden heb is geen kwestie van geluk, maar van logisch redeneren.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:50

Devils son schreef:Ik geloof meer in het onderhouden van goede relaties dan in het onderste uit de kan. Maar voordat ik een voorstel kan accepteren moet er eerst een voorstel komen... ;)


We zijn het eens.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 20:56

dan moet je de logica van de meeste klanten maar niet horen......want daar word het meest om gelachen in de werkplaats
ik hoor rechtsachter een geluid......blijkt de bodemplaat (voor) los te hangen

moet ik dan echt eerst gaan rijden en dan achter gaan zoeken?? :roll:

boze klant komt met zijn nieuwe peugeot met een kapotte velg/band en voorscherm de garage in rijden
stoom uit zijn oren want in zo'n auto hoort toch wel een krik,wielsleutel en een reserve wiel te zitten......

jahoor mr. die hangt gewoon onder de auto :salut:

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 21:05

Ik verwacht van een specialist dat deze een door mij gemeld symptoom ter zake kundig onderzoekt en bij machte is om een heldere diagnose te stellen.

Als een specialist daarin vooringenomen is ("die klanten hebben er toch geen verstand van"), dan lijkt me dat het begin van een hoop ellende en ga ik liever m'n heil ergens anders zoeken...
Laatst bijgewerkt door Wimpie67 op 05 apr 2011 21:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 21:06

porscheboy schreef:dan moet je de logica van de meeste klanten maar niet horen......want daar word het meest om gelachen in de werkplaats
ik hoor rechtsachter een geluid......blijkt de bodemplaat (voor) los te hangen

moet ik dan echt eerst gaan rijden en dan achter gaan zoeken?? :roll:


Van mij moet je niets, maar als je tevreden klanten wil houden is het verstandig om rekening te houden met wat ze tegen je zeggen.

boze klant komt met zijn nieuwe peugeot met een kapotte velg/band en voorscherm de garage in rijden
stoom uit zijn oren want in zo'n auto hoort toch wel een krik,wielsleutel en een reserve wiel te zitten......

jahoor mr. die hangt gewoon onder de auto :salut:


Dat lijkt mij geen reden om alle klanten over één kam te scheren...

Als een probleem ontstaat meteen nadat iemand iets met de auto heeft gedaan is het in ieder geval verstandig om daar even naar te kijken. Natuurlijk kan het toeval zijn, maar dan heb je dat in ieder geval maar even vastgesteld.

Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...

05 apr 2011 22:41

Het is vervelend als een garage het probleem niet vinden kan. Als men dan schappelijk met de prijzen omgaat en de vergangen onderdelen (al heeft het niet geholpen) worden zo goedkoop mogelijk geleverd dan zij het zo. Natuurlijk moet je wel vertrouwen in de garage hebben en dus zeker weten dat men het niet expres niet vinden kan. .......tevens hopen dat het probleem snel gevonden wordt.....

Helaas ervaringsdeskundige :(
Plaats een reactie