Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Snelheidsovertreding Duitsland?

16 sep 2010 0:04

rens914 schreef:heb echter gevonden dat dit niet mag en dat dit alles in feite 1 overtreding betreft.

Ben benieuwd naar de onderbouwing hiervan. En als je ze niet betaalt, moet je alleen wel zorgen niet aangehouden te worden in Belgie... :idea:

16 sep 2010 0:34

Hard aanpakken zo'n werkgever. Alles uit de kast halen om je ongelijk in winst om te zetten. Kan echt niet. Ga bij de juridische afdeling langs waar je een goeie collega een niet mis te verstane brief laat opstellen.
Knip de foto uit de bekeuring en plak die onder je handtekening; verstuur gelijk naar de RvB.

Ondertussen elke dag dat je in afwachting bent van het antwoord een betrokken afdeling onderhanden nemen.
Het is daarbij aan te bevelen van achter naar voren werken, dus te beginnen bij de postkamer, zij zijn tenslotte degenen die jouw kantoor binnen gedrongen zijn met de brief. Toch ff wat postkasten misplaatsen, lijm op stoelen, prullenbakken van bovenaf tot navelhoogte doorschuiven, zoiets.

Dag erna, bij geen bericht, in ieder geval de afdeling waar dit soort walgelijk schrijven vandaan komt binnenlopen en wat stampij maken. Bloemen in de ventilator, koffie in een printertje, lunchpakket in een toetsenbord, van dattum. Je kan overwegen een of twee collega's buiten op te wachten en te bespreken hoe ze met hun lekke banden denken ueberhaubt nog een snelheidsovertreding te kunnen maken.

Dag erna, bij geen bericht, etc etc.

ABN-Amro zei je? Dat zijn heel veel afdelingen, maar gezien de aard van het bedrijf :wink: , geef ik het toch een goeie kans dat je alle afdelingen 2x gehad hebt voordat je een bericht krijgt op je reactie. Hou elke dag ff bij in dit draadje hoe het ervoor staat. :popcorn:

16 sep 2010 7:45

horn schreef:
Paul II schreef:Nu meerdere weken geleden verstuurd. We zullen zien 8)

Ooit nog wat vernomen?

Gaat zeker gebeuren.

16 sep 2010 9:52

rens914 schreef:nieuwe infrarood flisters in bolletjes hoog in lantarenpalen (oud Turnhout)

Waar precies? Die wil ik toch wel eens zien...

16 sep 2010 10:01

RS-R schreef:
horn schreef:
Paul II schreef:Nu meerdere weken geleden verstuurd. We zullen zien 8)

Ooit nog wat vernomen?

Gaat zeker gebeuren.

ZEKER :?: :roll:
Zeg nooit nooit, maar we 'wachten' al sinds februari denk ik 8)

Let wel: dit is gebruik maken van de door Duitse Justitie genoemde mogelijkheid, niet misbruiken. Even mijn verhaal lezen.

16 sep 2010 10:15

Mijn vrouw heeft in februari ( wintersport)daar ook iets te hard gereden.( 18 km te snel)
Half juli hebben we daar dan een schrijven mogen ontvangen vanuit Kassel.
Ik hoop voor jou dat ze je vergeten zijn.

16 sep 2010 10:16

Is geen kwestie van vergeten H. :!: :evil:

16 sep 2010 10:38

anders word je er nog wel een keer aan herinnerd als ze je toevallig aanhouden daar :wink:

16 sep 2010 11:02

Marco schreef:anders word je er nog wel een keer aan herinnerd als ze je toevallig aanhouden daar :wink:

Nee hoor. Ik ben drie keer verrast met fanmail uit Duitsland vanwege een snelheidsoverschrijding (geen idee hoe dat kan :roll: ). Alle drie genegeerd.

Daarna tot twee keer toe staande gehouden vanwege een snelheidsoverschrijding. Uiteraard moest ik die boetes betalen (en wel meteen...), maar over het verleden geen woord.

Overigens meteen een waarschuwing voor de Nordschleife gangers: alles op 1 na speelt zich af in de buurt van de Ring. Daar lijkt het pottedimme wel Nederland!

16 sep 2010 11:17

Ga ik dat ook eens proberen.( negeren bedoel ik.) :wink:
Met hoeveel km/h de limiet overschreden, DS?

14 apr 2011 19:56

Vandaag een prentje uit duitsland......€ 15,= betalen....

negeren of betalen..?

14 apr 2011 20:23

Peet... wil je voor 15 euro serieus het risico lopen op gezeur?

14 apr 2011 21:30

Ik zou deze niet eens durven posten hier. :oops:

:mrgreen:

14 apr 2011 22:12

Meer de vraag of ik het serieus moest nemen...

Het gaat me niet om die 15 euris.,.

15 apr 2011 7:33

je bent bekeurt voor een overtreding en mag dit afkopen voor € 15,00 .Ja ik zou dit serieus nemen en zo snel mogelijk betalen.Ellende weegt niet af tegen die € 15,00 my2cnts

15 apr 2011 7:38

Net als DS heb ik niet gereageerd op de aangetekende brieven.
Vorig jaar zomer > 40 km te hard.
Niets meer van gehoord.

15 apr 2011 16:41

Ik zou me kunnen voorstellen dat je wel een probleem hebt als je in duitsland bent en ze je kenteken natrekken als ze achter je rijden.

Hoe groot is die kans :uh:

Hoe hoog was het te betalen bedrag met > 40 km/h eigenlijk?
(ik ga zelf binnenkort nog een paar dagen mijn onderstel testen op de binnenwegen in het Sauerland)

15 apr 2011 16:50

Valt wel mee, kom regelmatig in Duitsland.
De 1e brief die je krijgt bevat een aantal vragen, o.a wie degene was die de auto op het moment van de overtreding bestuurde.
Aangezien ik die nooit beantwoord heb kan er ook nooit een strafmaat bepaald zijn en derhalve geen registratie. 8)

15 apr 2011 17:07

D.D. schreef: .. € 15,= ...

Afgelopen week eentje in NL te pakken ..

Over het bedrag hoor jij mij niet klagen, maar wel over het strafblad (strafbeschikking) wat er aan vast zit :cry:

arenarood schreef:In België is een snelheidsovertreding idd een misdaad :bang:

... (b)lijkbaar in NL inmiddels ook :popcorn:

15 apr 2011 17:19

tot 49 km te hard is het toch een overtreding en vanaf 50 km te hard een misdrijf? tenminste ik was altijd in die veronderstelling.

15 apr 2011 18:04

Misschien heeft Olaf meer dan 50 te hard gereden?

de stouterd

15 apr 2011 19:36

Nope ... :popcorn:

horn schreef:.. tenminste ik was altijd in die veronderstelling.

... heeft tegenwoordig met de 100 Euro grens te maken :|

15 apr 2011 20:07

:scratch:

Wet Mulder overtreding is toch gewoon alleen een bestuurlijke boete?
Die kan zelfs tot € 340,- oplopen maar wet Mulder is IMHO geen misdaad/misdrijf!

16 apr 2011 13:13

In NL ben je misdadiger/ schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dus JA, misdrijf. 8)

16 apr 2011 17:44

Rob Herfst schreef::scratch:

Wet Mulder overtreding is toch gewoon alleen een bestuurlijke boete?
Die kan zelfs tot € 340,- oplopen maar wet Mulder is IMHO geen misdaad/misdrijf!

Strafbeschikking = Opname in de justitiele documentatie a.k.a. "strafblad" :popcorn:
Plaats een reactie