Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 apr 2011 17:11
Komen die dan in de koelers aan de voor(onder)kant. Ik heb bij die radiatoren nog nooit blaadjes, van de bomen, zien ziten.
Check wel regelmatig.
18 apr 2011 17:54
Hou die van de boxster toch maar in de gaten....
Spreek uit ervaring,die van mij waren soms geheel gevuld in het najaar vooral
als je hem veel gebruikt....
18 apr 2011 18:18
plof! ik raad iedereen aan zijn voorbumper er eens af te halen en de condensor links en rechts. Geheidt dat daartussen veel blaadjes zitten.
Ook een andere thermostaat erin laten monteren.
Ze gaan laat open en niet volledig...zeker met het warme weer voor de boeg!Doen!
18 apr 2011 19:09
Even dit linkje openen om te zien hoeveel troep je kan zich achter condensator kan verzamelen.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=31234
18 apr 2011 19:13
niet echt aardig om alles àchter de condensatoren van een 996
een hoop troep te noemen...
18 apr 2011 19:40
@ Horn: ik zit weleens achter de condensors ja maarre, It takes one to know one
@Roger: je hebt helemaal gelijk!
18 apr 2011 20:19
Bedankt voor de link naar het filmpje.
Door welke malloot is dit ontworpen. En ik maar denken dat ze mooi schoon zijn aan de buitenkant.
Ben alleen bang dat wanneer ik met een schroevendraaier er tussen ga zitten hij meteen lek is.
18 apr 2011 20:33
soepkip 986 schreef:Ben alleen bang dat wanneer ik met een schroevendraaier er tussen ga zitten hij meteen lek is.
Ben je gek. Mooi klusje voor de sleutelclub, zal ik het wel even voordoen
18 apr 2011 20:43
Zo'n klusje is aan jou wel toevertrouwd. Je hebt tenslotte van die delicate chirurgen vingers en geen kolenschoppen
18 apr 2011 20:48
Als het droog vuil is ff de tuinslang erop , zit het dicht met ölie/vetten dan voorbehandelen met vetoplosser en weer schoonspoelen met tuinslang ,. GÉÉN HD reiniger gebruiken.
18 apr 2011 21:04
Tis wat met die waterkokers/ bladzuigers...
18 apr 2011 21:23
Tsja, ik had m net een week, dus dan ga je niet meteen de bumper als eerste eraf slopen....en dat er schoepen van de waterpomp zijn afgebroken is dikke pech.....Maarrrrrrrrrr....als het goed is krijg ik nu een 996je terug die er weer ff tegen kan. ben vooral blij met de ringen die er om de cilinderwanden komen...doet ie voorlopig teminste niet meer"PLOF"zeggen......Verder ziet de auto van onder er echt heel erg mooi uit ( geen noemenswaardige schades gehad). Ik hoop als ik m terug krijg dat ik er nog jaren plezier van mag hebben. normaal heb ik een auto nooit erg lang, maar als je zoveel centjes er in pompt, en dan zeker weet dat je een voortreffelijke auto hebt wordt het wel een ander verhaal.....Wat was ik blij toen ik hem kreeg...iets minder blij toen hij stuk liep....mss dat resto wat foto,s kan plaatsen van de vooruitgang van zijn werk??!!!! kunnen jullie allemaal meegenieten.....O, ja....ik hen resto ook gevraagd om een olietemperatuur meter te plaatsen.....volgen mij kun je daarmee een hoop problemen voorkomen....en voorkomen is beter dan........
Groeten, Hartwiek
18 apr 2011 21:31
en als je ze niet reinigd rotten ze door en raken ze lek en je hebt een probleem.
ik gebruik een stofzuiger met opzetstuk en zuig voorzichtig het vuil eruit.
18 apr 2011 21:32
Waar blijven de foto's?.....
18 apr 2011 21:33
als ik nou eens handig was met het plaatsen van foto's....
18 apr 2011 21:48
ojee, niet weer he.
doe ff zoeken om foto's te plaatsen....beetje laat omdat allemaal uit te leggen
18 apr 2011 21:52
Ga maar weer terug naar de 964 denk ik.
Is toch niet normaal dat je met een moderne auto 1x per jaar je bumper eraf moet slopen om wat blaadjes weg te halen.
18 apr 2011 22:00
Denk dat een dergelijk schoonmaak klusje eens per 2 a 3 jaar voldoende is.
18 apr 2011 22:04
resto schreef:als ik nou eens handig was met het plaatsen van foto's....
foto plaatsen.......
08 mei 2011 11:50
En Hartwiek, alweer aan het rijden?.............
08 mei 2011 12:17
Was t maar waar.....maar ik denk dat t nu niet al te lang meer gaat duren....het blokje ligt nog bij Hartech in england....zal wel binnenkort terugkomen en dan kan michel hem weer opbouwen. Ben idd heel erg blij als hij weer terug is....
08 mei 2011 12:22
Hartwiek schreef:Het blokje ligt nog bij Hartech in england.......
Vond het al zo lang duren
08 mei 2011 16:02
resto schreef:nieuwe themostaat die eerder open gaat
te hete motor is niet goed maar te koele ook zeker niet.
maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen
is voor 'de anderen' hier
24 mei 2011 12:52
Ben toch wel blij met mijn luchtkoker 964, wordt ook bloedheet na een enthousiaste rit maar waterpomp problemen
komen niet voor. Een oliedruk en olietemp meter lijkt me een goede aanpassing op een 996.
Trouwens heel slim om geen meter meer te rijden als je een ramp vermoedt, ik heb Porsches gezien (en gehoord) die het nog even geprobeerd hadden