Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 apr 2011 0:00
Eric, bedoel je die 80 Kmh achter die vrachtwaggel?
Dan haal je met Bridgestones zeker 15.000 Km
24 apr 2011 13:15
...........wat zitten jullie nu allemaal te reutelen over levensduur en slijtage?
De band met de meeste grip is de beste band voor een P lijkt mij
En daarin blinkt in mijn optiek de Michelin Pilot Sport en PS Cup wel uit.
24 apr 2011 13:31

+1
24 apr 2011 15:45
M a r c schreef:De band met
de meeste grip is de beste band voor een P lijkt mij
.. daarmee ook de band die het snelste slijt
24 apr 2011 16:23
Ja, maar dat mag toch geen criterium zijn als je een sportwagen rijdt?
24 apr 2011 16:31
Wat mij betreft niet - maar voor anderen vaak toch iets om rekening mee te houden
24 apr 2011 17:51
Veel grip komt voort uit zachter rubber. Naast hardere slijtage heb je dan ook te maken met een wat 'wolkerig' stuurgedrag en een wat sponzeriger rij-eigenschappen. Niet altijd ideaal dus. Voor mij persoonlijk biedt Michelin 'best of both worlds'. Maar das persoonlijk.
28 apr 2011 20:25
De PS Cup is wel een hele andere band dan de standaard Pilot Sport (begrijp ik, want (nog) geen ervaring met Cup 'kleef' band).
Eric schreef:Paul II schreef:Op de 997 - met 100 pk meer op de bandjes - en Mich. kom ik tot mijn verrassing tot bijna dubbele.
Afgelopen middag een tiental kms achter jou aan gesukkeld en gezien het "tempo" verbaasd mij dat niets.

Rijd inderdaad altijd zo, ook op circuit.
Krijg dan ook heel veel de blauwe vlag
28 apr 2011 22:59
Is het zo erg
10 mei 2011 9:56
Ik rij zelf ook al bijna 5 jaar op die banden Michelin PS2 (voordat er slimme opmerkingen komen, nee niet op "dezelfde" banden) Die van jou zien er in mijn ogen normaal uit.
Overigens zou je bij evt aanlopen meer krassen/ groeven in draairichting zien. Bij deze band, zeker achter vooral af en toe het loopvlak / slijtage aan de binnenkant bekijken. bij wat neg camber (911) slijten ze daar vaak verreweg het hardst (heeft mij ook nog eens verbaast)
10 mei 2011 11:23
Heb ook Michelin Piot sport onder de 997 zitten, tot nu toe goede ervaringen, maar ik heb pas 1000km gereden sinds de aanschaf
10 mei 2011 12:34
Kheb in al die jaren alle gangbare merken wel gehad en op dit moment mag ik strax mijn derde setje Michelin Pilot banden voor de achterzijde aanschaffen
Voor nog de eerste, joh wat slijten die achterbanden en is het nog geen eens een GT3

Kocht hem met Pirelli eronder, reed niet verkeerd
10 mei 2011 20:38
Eric schreef:Paul II schreef:Op de 997 - met 100 pk meer op de bandjes - en Mich. kom ik tot mijn verrassing tot bijna dubbele.
Afgelopen middag een tiental kms achter jou aan gesukkeld en gezien het "tempo" verbaasd mij dat niets.

10 mei 2011 23:59
Had op mijn 997 2 exact hetzelfde, reed met pilot sports. Haan nu Eemmaal niet langer mee dan 15/20k. had zelfde velgen spacers achter...
14 mei 2011 9:49
Misschien nog een tip; zou het met de uitlijning van de 997 te maken kunnen hebben? Wanneer is de auto voor het laatst uitgelijnd?
16 mei 2011 20:26
Wat mij zo even te binnen schoot: is luchtdruk in banden wel op voorgeschreven druk?
Vind het ook wel meevallen qua slijtage, ik heb dit soort gebruiksporen wel eerder gezien bij Michelin banden die ik heb gehad (op andere voertuigen dan Porshce). Ziet er een beetje uit als slicks na een stukje 'spirited' driving op een circuit.
Waarbij de band bij stevige bochten ook de zijkanten wat pakt door vervorming van de band (evenuele door een wat lage luchtdruk). Je kunt nagaan dat bij een stevige bocht, de band wat meer op zijn buitenkant staat en hier dan wat meer slijt.
Michelin heeft naar mijn ervaring voor hun sportieve straatbanden net een wat soepeler rubber dan bijvoorbeeld
Bridgestone. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je altijd banden met zeer stug rubber hebt gehad, een wat snellere slijtage en de manier waarop de band eruit kan gaan zien nieuw voor je kan zijn.
Als je de slijtage daadwerkelijk veel te snel vindt gaan --> terug naar bandenboer waar ze vandaan komen, of wanneer jij hier zelf geen relatie mee hebt eventueel een belletje naar klantenservice Michelin Nederland. Heb wel eens vaker gehoord over banden die wat sneller slijten dan normaal ( van a-merken) de bedoeling is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.