Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Snelheidsovertreding Duitsland?

15 apr 2011 20:07

:scratch:

Wet Mulder overtreding is toch gewoon alleen een bestuurlijke boete?
Die kan zelfs tot € 340,- oplopen maar wet Mulder is IMHO geen misdaad/misdrijf!

16 apr 2011 13:13

In NL ben je misdadiger/ schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dus JA, misdrijf. 8)

16 apr 2011 17:44

Rob Herfst schreef::scratch:

Wet Mulder overtreding is toch gewoon alleen een bestuurlijke boete?
Die kan zelfs tot € 340,- oplopen maar wet Mulder is IMHO geen misdaad/misdrijf!

Strafbeschikking = Opname in de justitiele documentatie a.k.a. "strafblad" :popcorn:

16 apr 2011 20:11

horn schreef:En een stuk harder. De 2.0 wellicht niet, mijn 2.5 turbo weldegelijk... maar da's off topic...

Maar dat is dan ook een Volvo motor :mrgreen:

16 apr 2011 20:12

Zouden Duitsers die in NL geflitst worden ook een brief van het CJIB krijgen?

16 apr 2011 21:14

toen ik in 94 en 95 in Frankfurt woonde/werkte en elk weekend met mijn BMW met duitse platen naar A'dam kwam, heb ik meerdere malen op de zaak parkeerboetes uit NL binnen gekregen. Nooit flitsbonnen. Wel een keer staande gehouden en meteen moeten aftikken. Weet niet hoe dat nu is.

16 apr 2011 23:02

Uitwisseling van gegevens in dit verband en zeker binnen de EU neemt eerder sterk toe dan af.

17 apr 2011 6:35

ik begrijp niet goed wat - vanuit de overheden gezien - de bezwaren tegen uitwisseling zouden zijn. Privacy? Als ik bedenk hoeveel flitsboetes op de Route du Soleil worden uitgedeeld elk jaar en hoeveel NL'ers daar rijden? Dan zou je toch meteen gaan samenwerken als je overheid bent? :scratch:

18 apr 2011 19:46

kwam toevallig dit draadje tegen.

gisteravond teruggereden van Disneyland Parijs. Mooi van voren geflitst, 153(op de teller) waar ik volgens mij 130 mocht.

Iemand enig idee wat zo iets kost vanuit Frankrijk? Heb meen ik eens gehoord dat het daar erg duur is... shrugs. Ga het i.i.g. gewoon betalen als ik post krijg.

EDIT: ok, ipv beetje lamballig hier te vragen blijkt het in Frankrijk t/m 19 te hard 45 euro te zijn.

Dat vind ik redelijk. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik post krijg :|

18 apr 2011 20:09

verdomde lang. FR en NL werken niet samen. Niet aangehouden, geen prent thuis.

18 apr 2011 20:19

Ooit eens met 170/180 geflatst op de Autoroute; no problemo.
Fijne vrienden die Franszozen :thumleft:

18 apr 2011 22:52

horn schreef:verdomde lang. FR en NL werken niet samen. Niet aangehouden, geen prent thuis.

Nee :?:
Lees even over Eucaris en Over Eucaris.

19 apr 2011 7:19

heb hier eerder over eucaris gelezen. kan er nergens informatie van vinden later dan van 2008 waarin staat dat het in 2011 geregeld zou moeten zijn. Afgelopen zomer in ieder geval twee keer geflitst in Frankrijk, nooit meer iets van gehoord. Dus als ze zo blijven samenwerken, vind ik het ook prima.

19 apr 2011 7:49

Dat is toch ieder jaar een terugkerend fenomeen? Dat Koos Spee of een andere pipo vlak voor het vakantieseizoen gaat uitleggen dat er allerhande samenwerkingsverbanden zijn en dat de flitsboetes uit het buitenland toch echt in Nederland bezorgd worden waardoor je er beter aan doet om gewoon netjes te blijven rijden blablabla.

Been there, done that, got the T-shirt...

19 apr 2011 15:43

kreeg jij een t-shirt bij de flash? dat moet wel een HEUUUUULE snelle hand-out zijn geweest (of was het stiekum de wielerronde en pikte je een tasje mee?)

:wink:

19 apr 2011 17:37

horn schreef:heb hier eerder over eucaris gelezen. kan er nergens informatie van vinden later dan van 2008 waarin staat dat het in 2011 geregeld zou moeten zijn. Afgelopen zomer in ieder geval twee keer geflitst in Frankrijk, nooit meer iets van gehoord. Dus als ze zo blijven samenwerken, vind ik het ook prima.

Dat heet nu "met de Franse slag", Harald :mrgreen: :wink:

19 apr 2011 20:05

Aha, vandaar :lol:

26 mei 2011 9:00

Kreeg er vandaag ook eentje binnen van de terugweg vanuit Dinslaken.... daar gaat het ineens van "zo hard als je wilt" naar 110 (gas los), naar 80 en dan al naar 60 binnen 500 meter :shock: Dus flits.... 29 km/uur te hard :|

Wat ik wel vreemd vindt is het feit dat je doodleuk een brief in het Duits krijgt.... wie zegt dat ik dat kan lezen??

Heb ze in het Nederlands teruggeschreven dat ik het niet kan lezen en graag een nieuwe brief in het Engels of Nederlands wil ontvangen :mrgreen:

26 mei 2011 9:40

een gewaarschuwd mens telt voor 2 zullen we dan maar zeggen (nu we weten dat je ook DLD de sjaak kunt zijn)..

26 mei 2011 9:59

gast schreef: Maar je verwacht het niet echt in .DE :idea:

Toch wel, ik vertoef maandelijks in Duitsland, en mijn zwager heeft mij er indertijd voor gewaarschuwd > zodra er een snelheidslimiet aangekondigd is, hou je eraan, want 9 van de 10 keer staan ze daar te flitsen.
Zijn de enige punten waar ze je kunnen pakken. :idea:

26 mei 2011 10:49

vooral bij wegwerkzaamheden (of bedoel je die ook?) staan ze ook vaak..

edit: wat overigens ook terecht is, maar daar ging het mij even niet om..
Laatst bijgewerkt door mark996 op 26 mei 2011 11:20, in totaal 1 keer bewerkt.

26 mei 2011 10:59

Bij wegwerkzaamheden is dat meer dan terecht !

26 mei 2011 11:00

gast schreef:Ze maakten er maar van dat ik gemiddeld 170 heb gereden waar je 120 mocht. Maar op de video beelden reed ik soms ook iets sneller 8).

Wow! Afbeelding

mark996 schreef:vooral bij wegwerkzaamheden staan ze helaas erg vaak.. :cry:

:scratch:

26 mei 2011 11:19

ik bedoelde het meer als 'ik zie bordje einde wegwerkzaamheden op afstand 50 meter en je mag daarna weer onbeperkt', maar dan staan ze net (lees 5 meter) voor het stuk waar dat weer kan (ik weet het, officieel hebben ze volledig gelijk).. Voordat het lijkt alsof ik bij wegwerkzaamheden te hard rijd, want dat is dus echt iets dat ik nooit doe (samen met binnen de bebouwde kom te hard rijden).. Ik zal de emoticon weg halen uit mijn eerdere post, wil voorkomen dat dat verkeerd wordt gelezen.. :salut:

27 mei 2011 19:28

Moet je maar bij de groep blijven. :twisted:
En niet zo snel de pass afknallen (je was me iets te snel weg anders had ik je wel gevolgt)
Plaats een reactie