Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jun 2011 22:32
Kan iemand uit ervaring uitleggen hoe dat kwa alarm dan gaat ?
Stellen ze een klasse 3 alarm eerst buiten werking dan ?
Met het telefoontje zie ik geen link:
Stel dat je had gezegd "ik heb geen Porsche", zouden ze hem dan hebben laten staan in Schollevaar ?
Ongelofelijk balen zeg.
Maakt me toch weer een stuk voorzichtiger met het zomaar ergens neerzetten van de mijne.
03 jun 2011 23:05
Ben vorige week ook door Porsche Nederland gebeld, maar aangezien ik op mijn vakantieadres (zonder Porsche) verbleef, heb ik gevraagd om dinsdag j.l. te bellen bij terugkomst. Er is geen contact meer geweest, maar ik heb zeker niet het idee dat er iets achter zit.
04 jun 2011 1:53
Je zou er bijna paranoia van worden . . .
Deels geveegd na heldere uiteenzetting van Justin . . .
Ik slaap gelukkig nog goed
In ieder geval Sandra, bedankt voor de mogelijke tip
Laatst bijgewerkt door
Nine-eleven op 06 jun 2011 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.
04 jun 2011 7:06
porschefabian schreef:Ach idd aan de hand van een kenteken weet ik op werkdagen binnen 1 minuut wie de tenaamgestelde is..
.
Wellicht is het me ontgaan, maar hoe is dit in de praktijk mogelijk?
Willekeurige garagebedrijven en van die dubieuze "op iedere hoek van de straat Alibaba-handelaren" kunnen in hun systeem geen Kenteken/Naam koppeling maken, toch?
En de RDW vraagt altijd eerst aan de kentekenhouder of zij de NAW gegevens aan een derde bekend mogen maken.
Het lek kan dan m.i. alleen zitten bij een medewerker van RDW of van de Garage waar de P in onderhoud is?
04 jun 2011 10:08
Of een vriendje / vriendinnetje bij de politie ...
04 jun 2011 12:11
Ik had ooit een peugeot 406 diesel, een auto welke voor de handel naar het buitenland indertijd behoorlijk geliefd was (taxi.. of zo). Ik heb indertijd toen de auto nog in mijn bezit was, van verschillende handelaren post ontvangen, dat als ik de auto wilde verkopen dat ik met hun contact moest opnemen. Hoe ze aan mijn adres kwamen? geen idee

maar ik heb wel eens gehoord dat dit soort gegevens gewoon te koop zijn.
04 jun 2011 13:53
Rick schreef:porschefabian schreef:Ach idd aan de hand van een kenteken weet ik op werkdagen binnen 1 minuut wie de tenaamgestelde is..
.
Wellicht is het me ontgaan, maar hoe is dit in de praktijk mogelijk?
Willekeurige garagebedrijven en van die dubieuze "op iedere hoek van de straat Alibaba-handelaren" kunnen in hun systeem geen Kenteken/Naam koppeling maken, toch?
En de RDW vraagt altijd eerst aan de kentekenhouder of zij de NAW gegevens aan een derde bekend mogen maken.
Het lek kan dan m.i. alleen zitten bij een medewerker van RDW of van de Garage waar de P in onderhoud is?
ach veel dealers kunnen het zo inzien,
politie, marechaussee, bedrijven in verzekeringen, Gwk kantoren die ook export kentekens doen, en zo zijn er nog wel wat bedrijven die er zo in kunnen ...
05 jun 2011 14:51
Jaap911 schreef:Ik ben inderdaad ook gebeld door een dame voor een klanttevredenheids onderzoek. Daarbij werd ook gevraagd of ik interesse had in kaarten voor een race evenement in Assen én of ik een 111 punten controle beurt voor de P wilde laten doen, toeval? of meerdere mensen gebeld?
Ben overigens al lange tijd niet bij PCG geweest....
Ik heb ook zo'n telefoontje gehad en een paar dagen later PCG gebeld om af te melden (had het toch te druk). Ze wisten gewoon waar ik het over had dus dat was legitiem
05 jun 2011 16:51
Indy500 schreef:Ik had ooit een peugeot 406 diesel, een auto welke voor de handel naar het buitenland indertijd behoorlijk geliefd was (taxi.. of zo). Ik heb indertijd toen de auto nog in mijn bezit was, van verschillende handelaren post ontvangen, dat als ik de auto wilde verkopen dat ik met hun contact moest opnemen.
Ook meegemaakt met een Daf 2800, een truck zonder elektronica en werden echt bestookt met post en telefoontjes
Uiteindelijk toch naar één van de Afrikaanse landen gegaan
05 jun 2011 23:36
Verwijdert na tip's Justin
Laatst bijgewerkt door
Delnoy op 06 jun 2011 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.
06 jun 2011 11:03
...of bijvoorbeeld niet in een topic typen hoe en waar je P exact beveiligd is in een topic...
...of je woonplaats onderaan je avatar....
...of geen foto's posten van je auto op de plek waar hij zijn nachten doorbrengt...
Wel vaker bovenstaande punten genoemd. Het waarom hiervan lijkt mij logisch.
Naast eventuele tipgevers, heeft iedereen internet. Ooit wel eens google.nl gebruikt en
gezocht op bijvoorbeeld het woord "Porsche" + iets willekeurigs.
Meestal staat deze site dan bovenaan de hits. Zoek een beetje slim, en je vindt wat je zoekt.
06 jun 2011 21:16
Goed nieuws! De mevrouw die vorige week heeft gebeld belde vanavond terug.
Extra navraag leverde opdat mevrouw in opdracht van PON belde. Het klopt dus wel.
Niet dat ik mijn auto er mee terug heb, maar goed.
06 jun 2011 21:20
plus dat je ook niks meer hebt aan haar aanbieding...

Heb je nog gezegd dat je haar gewantrouwd hebt op een openbaar forum?
06 jun 2011 23:36
Justin schreef: "Porsche" + iets willekeurigs.
Meestal staat deze site dan bovenaan de hits.
Klopt. Alhoewel: opmerkelijk genoeg levert Porsche + gevoelige IMS Lager geen post van Wolf op
07 jun 2011 0:24
niets dat niet gerepareerd kan worden jongen
07 jun 2011 11:56
misschien een simpele gedachte hoor, maar
bij aankoop van mijn 911 heb ik alleen mijn mobiele en werknummer gegeven, niet mijn vaste thuislijn.
Als die 'mensen' jou op je thuislijn bellen (en je n.a.w. gegevens staan verder niet in het telefoonboek)
naar aanleiding van wellicht een naambordje op de voordeur en misschien jou hebben zien rijden,
moet er al een belletje gaan rinkelen bij jezelf dat er iets niet klopt, omdat Porsche jouw huisnummer
helemaal niet zou moeten hebben.
just my two cents! Veel succes verder
11 jun 2011 17:48
Na vorig jaar door het oog van de Naald gekropen te zijn met mijn 3.2 coupe (slot uit de bijrijdersdeur gestolen in Amsterdam) heb ik een stuurslot gekocht, de auto een paar straten verderop geparkeerd en een tijd lang de zekering van de benzinepomp eruit gehaald.
Dat werkt niet tegen wegslepen - maar een makkelijke dief is niet zomaar weg. Naar aanleiding van aanschaf van een cabrio, alle diefstalberichten de laatste tijd en de stijgende waarde van 3.2's heb ik nu maar een garage gehuurd.
Ook maar direct gezorgd dat taxatie en alarmcertificaat in orde zijn - anders keert verzekering niet uit.
Verder zou ik het ook niet meer weten...
11 jun 2011 19:07
Ook gebeld, geen achterdocht, ze belde via pon.
Daar komt bij als ze die van mij willen stelen moeten ze van goede huize komen... Die van mij staat in een beveiligde bunker..... En ben heel goed verzekerd...
11 jun 2011 20:15
Als je P.je dierbaar is , miss. toch eens overwegen om een C-TRACK te plaatsen.(de zwarte doos)
Dit is een systeem waarbij je de wagen kan volgen via GPS .
Dit word ondermeer veel gebruikt bij fleetmanagement.
Ik denk dat er ook een systeem bestaat voor particulieren.
11 jun 2011 20:27
Dat schijnen ze weer te kunnen detecteren en storen.... En zelfs wanneer het werkt - kun je zien dat je auto in Poznan staat - en wat ga je dan doen? Politie komt volgens mij zelfs in Nederland niet of bijna niet in beweging.
11 jun 2011 20:36
Als jou p.op de rotterdamse haven staat , dan duurt het toch nog enkele dagen alvorens deze verscheept wordt.
Anderzijds krijg je héél snel bericht , meteen als ze aan jou p.aan het prutsen zijn,
je kan m.a.w. er dus snel bij zijn , en eventueel zelf actie ondernemen.
11 jun 2011 21:03
frederico schreef:Als je P.je dierbaar is , miss. toch eens overwegen om een C-TRACK te plaatsen.(de zwarte doos)
Dit is een systeem waarbij je de wagen kan volgen via GPS .
Dit word ondermeer veel gebruikt bij fleetmanagement.
Ik denk dat er ook een systeem bestaat voor particulieren.

Aanwezig in mijn p...
12 jun 2011 13:44
frederico schreef:Als jou p.op de rotterdamse haven staat , dan duurt het toch nog enkele dagen alvorens deze verscheept wordt.
Dat zal zeker zo zijn .. maar waar 'ie ook staat ... een stalen (zee)container laat geen GPS signaal door
Boevengilde van dure (sport)wagens is echt wel op de hoogte van de(ze) systemen en de werking daarvan
13 jun 2011 14:59
frederico schreef:Als jou p.op de rotterdamse haven staat , dan duurt het toch nog enkele dagen alvorens deze verscheept wordt.
Anderzijds krijg je héél snel bericht , meteen als ze aan jou p.aan het prutsen zijn,
je kan m.a.w. er dus snel bij zijn , en eventueel zelf actie ondernemen.
Als het pro's zijn, hebben ze deze met een apparaatje van een paar tientjes binnen 2 minuten onklaar gemaakt.
Helaas maar waar. Iemand die ik ken had zo'n apparaat in zijn RS6, werd voor zijn neus van de oprit gestolen,
belde de alarmcentrale om de auto te tracen, was het systeem al binnen 1 minuut onklaar gemaakt.....