Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964 gevonden en gekocht

05 jun 2011 9:37

Dimitri-Turbo schreef:Gewoon naar de ANWB... kenteken papieren meenemen en binnen 5 werkdagen heb je een sticker in huis :wink:

.. of online (te) bestellen :wink:

05 jun 2011 13:02

Bassen schreef:Geldt ook voor buitenlanders en ja Düsseldorf heeft een milieuzone dus een sticker is verplicht.

Euh... We zijn al eerder met hem geweest, geen sticker gezien... :scratch:

05 jun 2011 13:52

sinds 2009 :salut:

05 jun 2011 18:01

Bassen schreef:Viel niet mee om deze sticker te krijgen, had al eens eentje aangevraagd in Nederland maar dit werd geweigerd.:

?????

Gewoon binnen 48 hr in de brievenbus hoor https://shop.dekra.nl/Shop/EnvironmentSticker.aspx

Controleren doen ze niet , rij al 3 jaar elke dag in Duitsland met zo'n ding IN het handschoen kastje

Re: Iemand bekend met de milieusticker?

06 jun 2011 21:14

Áls ik al zo'n sticker zou wíllen dan zou ik hem al helemaal niet op het glas plakken. Afzichtelijk.

06 jun 2011 21:51

Is geen kwestie van willen, maar verplichting, maar je kunt natuurlijk gewoon het risico nemen, doe ik ook wel eens met de auto :mrgreen:

Recent aangeschaft voor Berlijn en op de voorruit geplakt :P
Stond overigens niets bij de ingang van de stad zoals ik jaar of 2 terug al wel heb gezien bij Düsseldorf.
Controle er op lijkt verloosbaar, las ik - ivm eerder genoemd risico :lol:

06 jun 2011 22:05

En als je gecontroleerd wordt - en geen sticker hebt (of kan tonen) is de de boete slechts € 50,-

.. enige nadeel is dat je dan helaas ook niet verder mag rijden en de auto op 'n schone manier moet (laten) verplaatsen tot buiten de zone :popcorn:

07 jun 2011 8:12

Ach joh, voor die 10euro (12,50 inclusief thuis \bezorging) ga ik niet lopen kl*ten. Ik neem hem mee, plak hem op de ruit als ik Freiburg in rijd (hoekje loslaten voor gemakkelijke verwijdering) en als ik de stad uitrijd gaat ie er direct weer vanaf

07 jun 2011 11:07

Heb nu al enkele malen gebeld afgelopen jaar met de Dekra zowel in NL als in D.
Het is niet mogelijk om voor een 500 SEL op LPG met kat. een groene sticker te krijgen. Het is zeer moeilijk om voor auto's van voor 1993 een groene sticker te krijgen, zelfs als deze met kat. zijn uitgevoerd.

Bassen, hoe krijg je dat voor elkaar met een benzine gestookte Porsche van jouw bouwjaar?

07 jun 2011 14:32

Heb in leer met een beetje geluk een sticker weten te bemachtigen, de vrouw achter de balie zei een meldcode nodig te zijn (schijnbaar gebruikelijk in Duitsland) Mijn geluk was dat er een werknemer van delta aanwezig was en dat ik het boekje van de Porsche bij me had, hierin kon die opzoek of er een cat in zat en wat de uitstoot ervan was. Je kunt dus proberen met het boekje langs een Duits keurstation te gaan.

Re:

07 jun 2011 17:10

Rob Herfst schreef:Weer zo'n belachelijk plan met een milieu vervuilende sticker :twisted:
Sticker op je ruit voor Oostenrijk, voor Zwitserland, straks voor Amsterdam, voor (sommige) steden in Duitsland..........over twee jaar zit je hele voorruit volgeplakt! :shock:

Tijd voor burgelijke ongehoorzaamheid! :P

Ik ga dus ook uit principe geen stickertjes kopen in Duitsland! :twisted:
Merk vanzelf wel of ze voldoende middelen hebben om hier ook controle op uit te oefenen. :lol:
Komt er een bon, dan maar weer een boom opofferen om de briefwisseling te bekostigen!
Dit nutteloze gedoe moet een halt toe worden geroepen! :twisted: :x :evil:

milieu :!: is de melkkoe van de toekomst :ass:
Plaats een reactie